دره سیبک منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک از زباله پاکسازی شد


دره سیبک منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک از زباله پاکسازی شد

اراک- سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از پاکسازی دره سیبک منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک از زباله در هشتمین روز بهار طبیعت خبر داد.

رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این اقدام همزمان با سفرهای نوروزی و بازدیدهای گردشگران از منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک، به منظور نهادینه سازی فرهنگ صیانت از محیط زیست و با شعار « از خودمان شروع کنیم» صورت گرفت.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی افزود: در اجرای این طرح کارکنان و محیط بانان یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی حضور و مشارکت داشتند که طی ان دره سیبک منطقه حفاظت شده هفتادقله اراک از زباله های رهاشده در این منطقه پاکسازی شد.

میرزایی ضمن اشاره به اینکه نهادینه سازی فرهنگ حفظ محیط زیست از ضروریات جامعه است، بیان کرد: این مهم همراهی گسترده مردم برای صیانت از محیط زیست را به دنبال دارد چراکه با آگاه سازی جامعه، درک صحیحی نسبت به مسائل زیست محیطی ایجاد خواهد شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان ساخت: در استان مرکزی برنامه پاکسازی محیط زیست در تمامی شهرستان ها و مناطق تحت مدیریت اداره کل محیط زیست استان با جدیت تداوم خواهد یافت.

وی تصریح کرد: همانطور که از شعار مطرح شده در این طرح تحت عنوان «از خودمان شروع کنیم» برمی آید، برای فرهنگ سازی و افزایش مشارکت مردم در رابطه با محیط زیست باید از خود شروع کنیم و در پاکسازی مناطق تحت مدیریت محیط زیست، در جمع‌آوری زباله‌ها پیشقدم باشیم تا این فرهنگ به تدریج ترویج یابد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: هم اکنون معضلات زیست محیطی مختلفی در کشور وجود دارد که باید در این راستا با جلوگیری از پراکنده‌کاری و تمرکز بیشتر، اثرگذاری برنامه‌ ریزی های زیست محیطی را ارتقا ببخشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)