مصرف بیش از حد آهن و مس چه عوارضی دارد؟


مصرف بیش از حد آهن و مس چه عوارضی دارد؟

مصرف بیش از حد آهن و مس چه عوارضی دارد؟ مس : وجود مس برای بدن بسیار ضروری است این عنصر نیز جزء ترکیبات خون است و کمبودش سبب خراش پوست به ویژه در زنان باردار می شود. منابع موجود در مس عبارتند از : زردآلو، جگر، لوبیای سبز، عدس، خرما، گلابی، گیلاس، سیب، هویج، جو و پیاز. آهن : آهن نیروی زندگی را در بدن در حال تعادل...

مصرف بیش از حد آهن و مس چه عوارضی دارد؟

مس :

وجود مس برای بدن بسیار ضروری است این عنصر نیز جزء ترکیبات خون است و کمبودش سبب خراش پوست به ویژه در زنان باردار می شود. منابع موجود در مس عبارتند از : زردآلو، جگر، لوبیای سبز، عدس، خرما، گلابی، گیلاس، سیب، هویج، جو و پیاز.

آهن :

آهن نیروی زندگی را در بدن در حال تعادل نگاه می دارد و استقامت انسان را در برابر کارهای سخت افزایش می دهد، آهن را باید از طریق خوردن مواد غذایی طبیعی به بدن رساند در غیر این صورت مصرف داروهای آهن دار تنها در مواردی مجاز است که میزان و نحوه استفاده از آن حتماً توسط پزشک تعیین شود چون از اثرات منفی مصرف بی رویه آهن فشار بر کلیه ها می باشد. آهن در مواردی غذایی نظیر کلم (قرمز و پیچ) اسفناج، کاهو، توت فرنگی، پیاز، نارگیل، انگور سیاه، سیب، خیار، چغندر، آلبالو، هویج، گوشت و تخم مرغ، توت سیاه و مویز به مقدار کافی یافت می شود.

آهن، تر و تازگی پوست را افزایش می دهد، حافظه را تقویت می نماید. اگر آهن بدن کم شود، ابتلای به کم خونی عارضه ناشی از آن می باشد و همیشه خسته و بی حال خواهیم بود و اغلب دچار پریشانی حواس و کند ذهنی می شویم و در مقابل امراض تاب مقاومت نخواهمی داشت برای کسانی که مبتلا به کم خونی می شوند پزشکان قرص (املاح آهنی) را تجویز می کنند. بسیاری از اشخاص، بی حس و سست هستند زیرا دچار کمبود آهن شده اند اگر ماده معدنی باشد که بتوان آن را به عنوان یک ماده مقوی و صف کرد آهن است. آهن، خون را گلگون می کند نشاط و سرزندگی را افزایش می دهد. منابع آهن، سبزی ها، غلات مثل : گندم، ذرت، جو، برنج، اسفناج، کاهو، کلم،مارچوبه، پیاز، فلفل، هویج، کاسنی، چغندر، قارچ، ملاس سیاه، کشمش قرمز، خرما، جگر، قلوه، آلو و گوجه را می توان نام برد.

فسفر:

بدن به فسفر نیاز دارد تا استخوان ها و دندان ها را بوجود آورند، به آنها استحکام بخشند، همچنین غده ها را به ترشح وادارد و نشاط و چابکی به ارمفان آورد. این عنصر غیر فلز از عناصر ضروری بدن شمرده می شود، و بیش از سایر عناصر مکمل نسوج و اجزای بدن، مغز و اعصاب است. علم کنونی هنوز علائم کمبود آن را روشن نساخته، مشخص نکرده است که با نبودن آن چه امراضی بر انسان مستولی می گردد. جدا کردن فسفر از استخوان موجب غضروفی شدن استخوان در آزمایشگاه می گردد، ولی با کمبود فسفر در بدن چنین اتفاقی نمی افتد. منابع موجود فسفر را می توانید در شیر، پنیر، زرده تخم مرغ، گوشت، ماهی، غلات کامل، نخود و لوبیا پیدا نمایید. به خاطر داشته باشید که کلسیم و فسفر وقتی جذب بدن می گردند که از ویتامین D کمک بگیرند، بنابراین اغذیه فسفردار را باید با غذاهایی که دارای ویتامین D است مصرف کنید.

مصرف بیش از حد آهن و مس چه عوارضی دارد؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگران زن و مرد شمالی ایرانی / باورتان نمی شود ! + عکس ها و اسامی