افزودن 4 کانون به جمع کانون های مساجد استان کرمانشاه


افزودن 4 کانون به جمع کانون های مساجد استان کرمانشاه

کرمانشاه- مسئول دبیرخانه کانون‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 4 پرونده در دست اقدام است و تا پایان امسال تعداد کانون ها به 554 کانون خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، طیب صفری امروز یکشنبه در همایش بزرگداشت بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، با بیان اینکه ۲۵ سال از عمر کانون ها می گذرد، اظهار داشت: شورای عالی برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد، کانون های مساجد را تاسیس کرد.

وی با بیان اینکه افق چشم انداز این است که هر مسجد یک کانون فرهنگی هنری در دل خود داشته باشد، گفت: استان کرمانشاه به لحاظ کمی رشد قابل توجهی داشته است و در صدد است کانونها را افزایش دهد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه افزود: در سطح استان ۱ هزار و ۲۱۱ مسجد داریم که ۵۵۰ کانون در این مساجد دایر هستند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۴۵ درصد از مساجد استان کرمانشاه دارای کانون هستند و فعالیت های فرهنگی چشمگیری در آنها برگزار می شود.

صفری تصریح کرد: همچنین ۲۵۵ کتابخانه و تعداد ۱۴۲ کتابخانه مخزن دار در سطح مساجد استان وجود دارند.

وی تصریح کرد: از ۵۵۰ کانون تعداد ۲۱۳ کانون شهری و ۳۳۷ کانون روستایی است که کانون های شهری ۳۹ درصد و کانون های روستایی ۶۱ درصد کانون ها را تشکیل می‌دهند و این آمار قابل توجهی است.

این مسئول بیشترین تعداد کانون ها را مربوط به شهرستان کرمانشاه دانست و بیان داشت: در ۲۲۰ مسجد این شهرستان حدود ۱۸۴ کانون که ۱۱۲ کانون آن شهری و ۷۲ کانون روستایی است، داریم.

وی افزود: پس از کرمانشاه شهرستان سنقر با ۵۳ کانون فرهنگی و هنری و ۱۰ درصد کل کانون ها بیشترین تعداد و دالاهو با ۶ کانون و ۱ درصد کانون ها کمترین کانون را در استان دارد.

صفری گفت: در حال حاضر ۴ پرونده دیگر در دست اقدام است و تا پایان امسال تعداد کانون ها به ۵۵۴ کانون خواهد رسید.

صفری از فعالیت ۳۵ خانه نور در مساجد و کانون های فرهنگی مساجد خبر داد و افزود: این کانون های فرهنگی، علاوه بر فعالیت های عمومی در راستای ترویج و آموزش قرآن نیز فعالیت دارند.

وی افزود: همچنین ۱۳ کانون مصلی هم در محل های برپایی نماز جمعه در استان برقرار کرده ایم و ۴ مرکزکانون فرهنگی هنری هم در زندان ها شامل زندان مرکزی و ندامتگاه های استان داریم.

این مسئول به برگزاری برنامه های فرهنگی مساجد اشاره کرد و یادآور شد: طرح اوقات فراغت در بیش از ۵۰۰ کانون، طرح قرآنی ۱۴۵۱ در بیش از ۴۰ کانون، طرح تلاوت نور در ۵۴۲ مسجد و نمازخانه، جشنواره مدهامتان، اردوهای تفریحی و زیارتی، مسابقات و ... از آن برنامه هاست.

وی ادامه داد: در بحث آسیب های اجتماعی همه کانونها ورود پیدا کردند و در این خصوص گروههای اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی قم در گروههای ۵ نفره در ۵ مرحله به استان کرمانشاه آمدند و در مساجد و مدارس به فعالیت های فرهنگی مشغول شدند.

وی با اشاره به زلزله ۲۱ آبان استان کرمانشاه گفت: در این راستا کانونهای مساجد از ساعات اولیه پای کار آمدند و با تشکیل پایگاههایی نه تنها در کرمانشاه بلکه در سراسر کشور به جمع آوری کمک ها و خدمات رسانی مشغول شدند.

صفری افزود: پس از ۲۵ سال، ستادعالی کانونهای فرهنگی هنری مساجد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موفق شدند اساس نامه ستاد عالی را به تصویب برسانند که بدنبال آن کانونها با شناسه مشخص می توانند در بانکها افتتاح حساب داشته باشند.

وی همچنین گفت: در سال ۹۷ فعالیت کانونهای مساجد برنامه محور است و هرچه فعالیت کانونها بیشتر شود اعتبار بیشتر خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ در این همایش حجت الاسلام رحیم جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رابه مناسبت همایش های بیست و پنجمین سالروز تاسیس کانونهای فرهنگی هنری مساجد کشور، قرائت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه