مشکل آب خوزستان با هیاهو و جنجال حل نمی شود


مشکل آب خوزستان با هیاهو و جنجال حل نمی شود

دزفول-ایرنا-امام جمعه دزفول با اشاره به مشکل کم آبی در استان خوزستان گفت:مشکل آب خوزستان که جنبه حیاتی برای این استان دارد با هیاهو و جنجال حل نمی شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول افزود:خوزستان با دارا بودن پنج رودخانه از 30 درصد آبهای جاری کشور برخوردار است که متاسفانه در دو دهه اخیر با برداشت بی رویه از رودهای کارون و دز ،محیط زیست و طبیعت خوزستان مورد تهدید جدی قرار گرفته است.
وی افزود:با کم شدن دبی رودخانه ها تالابهای منطقه خشک شده و صحرا وبیابانهای بی آب و علف توسعه یافته اند ،اقلیم عوض شده و دشت خوزستان که دارای بیشه زارهای فراوانی بوده در معرض خشک شدن هستند.
وی با اشاره به اینکه طرحهای کلان ملی و کشاورزی ،زیست محیطی و منابع طبیعی نیز با رکود و تعطیلی مواجه شده اند گفت:با متهم کردن یکدیگر مشکل آب خوزستان حل نمی شود و افرادی که الان باید پاسخگو باشند نباید مدعی باشند و مسئولانی که سالیان سال در مسندهای مهم مسئولیت داشته اند مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد:مسئولان اعلام کنند در مدت مسئولیت خود کدام اقدام عملی را انجام داده و از مجاری قانونی پیگیری کرده اند .
خطیب جمعه دزفول اضافه کرد:افرادی که به استان خوزستان کلیدی ترین استان کشور لطمه می زنند دانسته یا نادانسته به ضدانقلاب خدمت کرده اند زیرا مشکل کم آبی کشاورزی،دامداری و دیگر اقشار مختلف را تحت تاثیر قرار داده است.
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و گفت:هر مسئولی باید گزارش عمکلرد خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی ارائه کند و اعلام کند چه میزان از طرحهای اشتغالزا و تحقق اقتصاد مقاومتی حمایت کردند و چه میزان با فساد مقابله کرده اند.
امام جمعه دزفول افزود:به مناسبت روز مهندس،تعدادی از جوانان تحصیل کرده و متخصص گزارشی از تشکیل جامعه مهندسین و نخبگان دزفول بعنوان نخستین سازمان مردم نهاد تخصصی شمال خوزستان ارائه کردند که با دارابودن چندین هزار متخصص در رشته های مختلف و مقاطع مختلف چندین کمیسیون تخصصی تشکیل داده و آمادگی خود را برای همکاری در کلیه عرصه های توسعه شهرستان اعلام کردند .
حجت الاسلام قاضی دزفولی به موضوع اغتشاشات خیابان پاسداران تهران نیز اشاره کرد و از مسئولان تقاضا کرد با مخلان امنیت و نظم جامعه مماشات نکرده و عاملان ناامنی را تنبیه و مجازات کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت:برخی مناطق دزفول مورد سرقت پی در پی سارقان قرار می گیرند که از نیروی انتظامی درخواست می شود تلاش بیشتری در منطقه کرده و سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.
7278/6064

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رهبری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل