انجمن معماری و شهرسازی غیر دولتی مانا شهر در سقز آغاز بکار کرد


انجمن معماری و شهرسازی غیر دولتی مانا شهر در سقز آغاز بکار کرد

سنندج - ایرنا - انجمن مردمی و غیر دولتی معماری و شهرسازی مانا شهر در سقز فعالیت خود را آغاز کرد تا تعداد این انجمن ها در این شهرستان به عدد 12 برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با روز مهندس، شامگاه شنبه در سالن دکتر محمد فاضلی دانشگاه آزاد اسلامی سقز در آیینی این انجمن آغاز بکار کرد و از لوگوی انجمن نیز رونمایی شد.
معاون فنی و عمرانی فرماندار سقز در این آیین گفت: پیام کسانی که در قالب انجمن ها فعالیت می کنند بهترین نقشه راه برای مسئولان است.
علی محمدیان اظهار کرد: خرد جمعی برای پیشبرد امور نیاز است و تمامی ارگان های دولتی باید پذیرای ایده های انجمن ها باشند.
وی با اشاره به جامع نگری انجمن ها افزود: این نهادها باید بدون جهت گیری و در راستای توجه به اصالت و دانش حرفه ای در راستای بالندگی و سازندگی تلاش کنند.
رییس هیات مدیره انجمن مانا شهر هم در سخنانی گفت: باید نخبگان در راستای تبیین اهداف انجمن ها در جامعه تلاش کنند.
اسماعیل اسعدی تاکید کرد: این انجمن با هدف تلاش در جهت شناخت و ارتقای حوزه های معماری، شهرسازی و میراث فرهنگی سقز در قالب کارگروه ها و استفاده از تخصص های مختلف سعی در کاهش گسست میان مسئولان و مردم ایجاد شده است.
سردار دوغی رئیس شورای شهر سقز هم در این مراسم گفت: شورا و شهردای از پیشنهادهای انجمن ها در راستای زیباسازی و مبلمان شهری، آسیب های اجتماعی استقبال می کند.
چیا صالحی بابامیری شهردار سقز هم با بیان اینکه بزودی 110 هکتار به محدوده این شهر اضافه می شود، افزود: شهرداری از ارائه طرح هایی که موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شوند، استقبال خواهد کرد.
یکی از اعضای این انجمن و کارشناس مسئول فرمانداری سقز هم با بیان اینکه هم اکنون 12 انجمن غیردولتی زیر نظر فرمانداری فعالیت می کنند، اظهار کرد: تعداد هفت انجمن از سال 92 تا 96 مجوز گرفته اند.
صابر زارعی یادآور شد: 12 انجمن دیگر زیر نظر بهزیستی و چند انجمن دیگر هم زیر نظر اداره ورزش و جوانان فعالیت می کنند.
در پایان از لوگوی انجمن ماناشهر که توسط مختار اصغری طراحی شده بود، رونمایی شد.
شهرستان سقز با 226 هزار نفر جمعیت در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/9102
**خبرنگار:ابراهیم محمدحسینی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی