هرگونه اقدام ضابطان قضایی منوط به داشتن کارت ویژه ضابط قضایی است


هرگونه اقدام ضابطان قضایی منوط به داشتن کارت ویژه ضابط قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از اعطای کارت ویژه ضابطان قضایی در این استان خبر داد و گفت: هرگونه اقدام قضایی و انتظامی ضابطان منوط به داشتن این کارت است.

به گزارش ایسنا، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: هرگونه اقدام انتظامی و قضایی اعم از دستگیری، ابلاغ اوراق قضایی، بازرسی ها، انجام تحقیقات و نیز طیف گسترده‌ای از تکالیف دادگستری توسط مرجع انتظامی منوط به داشتن کارت ویژه ضابط قضایی است.

عتباتی با اعلام برگزاری نشست با ضابطین قضایی استان اردبیل افزود: این جلسه به منظور ایجاد هماهنگی و حل مسائل و مشکلات کاری و ارائه راهکاری‌ها به منظور خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به همشهریان تشکیل شد.

وی تاکید کرد: با توجه به روزهای پایانی سال باید مروری بر عملکردهای خود داشته باشیم و برای تقویت نقاط قوت و برطرف کردن نقاط ضعف تلاش کنیم.

عتباتی افزود: باید با برنامه‌ریزی منسجم، اقدامات مناسبی در حوزه تولید امنیت پایدار، کاهش جرائم و برخورد با هرگونه عوامل مخل امنیتی و بزهکاری در استان انجام شود.

عتباتی درباره صدور کارت ویژه ضابطین قضایی نیز با اعلام اینکه استان اردبیل در صدور این کارتها جزو استان های پیشرو در کشور است، گفت: طبق قانون آیین دادرسی جدید کیفری هرگونه اقدام انتظامی منوط به داشتن کارت ضابط دادگستری است.

وی همچنین بر اهمیت و لزوم پیشگیری از وقوع جرم، ارائه آموزش‌های تخصصی و آموزشی و استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش تاکید کرد.

دادستان اردبیل با قدردانی از زحمات و خدمات نیروی انتظامی در ایجاد امنیت و آرامش در جامعه، افزود: خوشبختانه هماهنگی خوبی در استان بین مرجع قضایی و انتظامی وجود دارد و در سایه این هماهنگی ها موفقیتهای چشمگیری در استان حاصل شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...