دامن کلوش


  این دامن ترکیبی از خیاطی و قلاب بافی هست.اول قسمت پارچه ای دامن رو برش میزنیم. اگر خیاطی بلد هستید که دامن رو به صورت تمام کلوش برش بزنید. اگر هم بلد نیستید مهم نیست. دور کمر مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا 40. آن را دوبرابر کنید. یعنی 80. عرض مستطیل که همان […]

دامن کلوش

دامن کلوش

این دامن ترکیبی از خیاطی و قلاب بافی هست.اول قسمت پارچه ای دامن رو برش میزنیم. اگر خیاطی بلد هستید که دامن رو به صورت تمام کلوش برش بزنید. اگر هم بلد نیستید مهم نیست. دور کمر مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا 40. آن را دوبرابر کنید. یعنی 80. عرض مستطیل که همان بلندی دامن هست هم به اختیار خودتان هست. من دوست داشتم دامن کوتاه باشه که عرض رو 30 در نظر گرفتم.اکنون یک مستطیل به طول 80 و عرض دلخواهتان برش بزنید. عرض مستطیل را به هم بدوزید تا متصل شود. قسمت بالای دامن را با نخ و سوزن جمع کنید و بکشید تا 40 سانت بشود(می توانید با دوختن کش هم این کار را انجام دهید).

فسمت قلاب بافی از اینجا شروع می شود. قلاب و نخ را نازک انتخاب کنید. دور تا دور کمر را پایه کوتاه بزنید. چون قلاب شما نازک است داخل پارچه فرو می رود پس برای زدن هر پایه قلاب را داخل پارچه فرو کنید تا سوراخ شود. به انتهای رج که رسیدید. بر گردید. دو زنجیره بزنید و مجدد در تمام دانه ها پایه بلند بزنید. 4 رج ببافید. کور کنید.

جا دکمه

برای بافت این قسمت باید انتهای بافت هاتون رو کار کنید.

رج اول: در طرف چپ لباستان کار را شروع کنید. به صورتی که طرف اصلی لباس رو به شما باشد.لبه کار را یک ردیف کامل پایه کوتاه بزنید و برگردید. 5 دانه دارید ( اگر دقت کنید 5 رج بافته بودید پس 5 ردیف دارید که اکنون پایه های کار شما می شوند.)

رج دوم: یک زنجیره بزنید. در هر دانه یک پایه کوتاه بزنید. برگردید.

رج ۳: یک زنجیره بزنید. در دانه اول پایه کوتاه بزنید. برای اولین جادگمه 3 زنجیره بزنید و 3 دانه را نبافید. در دانه ی بعدی پایه کوتاه بزنید. کور کنید.

پایین لباس

مانند بالای لباس ابتدای یک دور کامل در تمام دانه ها پایه کوتاه بزنید. اما انتهای رج برنگردید بلکه بافت را ادامه بدهید.

در رج دوم در 5 دانه اول هرکدام یک پایه کوتاه بزنید. 3 زنجیره بزنید. آن را با شلال یا بخیه به همان دانه متصل کنید. دوباره در 5 دانه بعد پایه کوتاه بزنید. همین طور تا انتهای کار ادامه بدهید. کور کنید.

برای بند لباس می توانید 100 زنجیره بزنید. آن را از داخل دانه ها رد کنید. پشت لباس را پاپیون بزنید.

دامن کلوش


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها