جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی در خمین برگزار شد


جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی در خمین برگزار شد

خمین- همزمان با نهمین روز از دهه فجر و هفته فرهنگی شهرستان خمین، جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی در روستای کفسان از توابع خمین برگزار شد.

عطا قاسمی، رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی شهرستان خمین در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه این جشنواره، اظهار داشت: جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی، با نام « دا » برای پاسداشت مادران روستایی با حضور ۱۰ تیم شرکت کننده در روستای کفسان برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جشنواره دو تیم از شهرستان خمین به عنوان میزبان مسابقات و ۸ تیم از شهرستان های اراک، فراهان، کمیجان، دلیجان، محلات، خنداب، ساوه و تفرش در قالب ۱۵۰ ورزشکار به رقابت می پردازند.

جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی در خمین برگزار شد

قاسمی ادامه داد: جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی در دو مرحله حرکت و برکت در قالب بازی های هفت سنگ، دال پلان، طناب کشی، چوب کشی و در قسمت برکت، با پخت نان محلی و غذای سنتی برگزار شد.

رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی محلی شهرستان خمین تصریح کرد: در این جشنواره غرفه هایی از غذای سنتی و صنایع دستی و پخت نان محلی توسط بانوان روستایی به نمایش گذاشته و به غرفه آرایی ها نیز امتیاز داده شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان خمین دارای ۱۸۰ روستا است، بیان کرد: ۱۲۰ بازی بومی محلی خاص روستاها در شهرستان خمین شناسایی شده که برای برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی و ترویج و شناسایی این بازی ها و همچنین در راستای ساماندهی رشته های ورزشی نیازمند حمایت مسئولان هستیم.

جشنواره بازی های بومی محلی بانوان استان مرکزی در خمین برگزار شد

رئیس هیات ورزش روستایی و عشایری و بازی های بومی محلی شهرستان خمین خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف احیا، ترویج و گسترش آداب و رسوم محلی و پاسداشت مقام مادر و ایجاد شادابی و نشاط همراه با امید در بین بانوان برگزار شد.

گفتنی است مراسم تجلیل از فعالان عرصه ورزش روستایی و افتتاح خانه ورزش روستای کفسان از دیگر برنامه های این جشنواره بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا آنجلینا جولی این‌بار موی خودش را قیچی نکرد؟ + تصاویر