خواب‌زده‌های کاشان تحت درمان هستند


خواب‌زده‌های کاشان تحت درمان هستند

خانواده چهار نفره کاشانی در پی گزارشی که چندی پیش ایسنا از زندگی آن‌ها با نام خواب‌زدگان منتشر کرده بود، توسط سازمان بهزیستی شناسایی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا- چندی پیش گزارشی از زندگی خانواده چهار نفره اسکیزوفرنی، زهره و ابوالفضل به همراه دو پسر 13 و 7 ساله‌شان در ایسنا اصفهان منتشر شد که زندگی سخت و طاقت فرسای این خانواده را به تصویر می‌کشید.

این گزارش، داستان طلسم خانه خواب‌زده ای بود که همه اهالی آن روزهای روشن و زیبای کاشان را در خواب عمیق به سر می‌برند و در مقابل شب‌های تاریک و سیاه را به تنهایی به صبح می‌رسانند. خواب‌زدگان کاشان، خود را درگیر طلسمی سیاه می‌دانند که پدر زهره برایشان نوشته است.

بعد از انتشار این گزارش به کمک خیرین و حساسیت ایجاد شده در سازمان بهزیستی این خانواده شناسایی و هر چهار نفر تحت درمان قرار گرفته‌اند. در همین راستا مرضیه فرشاد- مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با تایید این خبر به خبرنگار ایسنا گفت: هر چهار نفر اعضای این خانواده تحت درمان قرار گرفته و به تازگی پدر و مادر از بیمارستان مرخص شده‌اند.

وی همچنین وضعیت امیر رضا و امیرحسین را رو به بهبود توصیف و تاکید کرد که مددکاران و پزشکان هنوز از سلامت روحی والدین مطمئن نیستند و چنانچه کارشناسان بهزیستی از امنیت کودکان در خانه اطمینان حاصل نکنند آن‌ها را از والدین جدا خواهند کرد. در حال حاضر دقیقا مشخص نیست چه زمانی کودکان نیز مرخص خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه ترجیح بر این است که کودکان در خانواده بمانند ادامه داد: در این صورت والدین تحت نظارت و مراقبت دائمی مددکاران قرار خواهند گرفت و در تمام مراحل تنها نخواهند ماند تا بهزیستی اطمینان داشته باشد، مراقبت‌های لازم صورت گرفته و داروهای آن‌ها به موقع مصرف می‌شود.

فرشاد با اشاره به اینکه مراکز بهزیستی در کاشان برای کودکان معمولی مناسب است، اضافه کرد: در صورت جدا شدن کودکان از خانواده چنانچه ضریب هوشی کافی داشته باشند، در مراکز کاشان نگهداری خواهند شد. در غیر این صورت به مراکز موجود در اصفهان منتقل خواهند شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق