انتقادات از تکواندو منصفانه نبود/ بیماری دلیل دوری‌ام بود


انتقادات از تکواندو منصفانه نبود/ بیماری دلیل دوری‌ام بود

پزشک تیم ملی تکواندو گفت: انتقادات غیرمنصفانه از تیم ملی و کادر فنی روی نتایج کسب شده تاثیر مستقیم داشت و یکی از دلایل موثر در افت ملی پوشان است.

محمدسعید مطوری نژاد با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: اعضای تیم ملی به لحاظ فیزیکی در شرایط مناسبی هستند، البته آسیب های جزئی دارند ولی این مانع از حضور آنها درتمرینات و مسابقات نمی شود، چرا که مراحل درمانی به بهترین شکل در حال پیگیری است و مشکلی خاصی نیست، ولی به لحاظ روانی مسائلی داریم.

وی ادامه داد: در بحث آماده سازی ورزشکار مسائل روانی خیلی موثر است که یک بحث روانی در لحظه اتفاق می افتد و یک بحث روانی معمولا به خاطر شرایطی ورزشکار، ورزشکار ملی پوش و یا سرمربی و مربیان تیم ملی به تناسب مسئولیتی که در تیم ملی دارد، فشار روانی خاصی را بر اساس اهمیت مسابقات پیش رو، تحمل می کند.

مطوری نژاد افزود: متاسفانه بعد از المپیک که ملی پوشان آسیب جدی خوردند، هر زمان آمدند که خود را جمع و جور کرده و با کیفیت خوب برگردند، متاسفانه برخی کارشناسان با بیان مسائل و انتقاداتی در خصوص وضعیت ملی پوشان و کادر فنی، بار روانی منفی زیادی به تیم وارد کرد. تکواندوکار از لحاظ بدنی بهترین شرایط را دارد ولی همین مسائل همه رشته ها را پنبه می کند.

پزشک تیم ملی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتقاداتی که از تیم ملی، کادر فنی و ورزشکاران می شود نه تنها سازنده نیست، بلکه غیرمنصفانه است و طرح همین موضوعات است که تاثیر منفی روی کار ملی پوشان دارد. البته در هیچکدام از این انتقادات راهکار سازنده یا روشی برای پیشرفت تکواندو مطرح نمی شود.

وی در خصوص مشکل آسیب دیدگی سجاد مردانی گفت: این تکواندوکار ملی پوش در رقابتهای فینال گرندپری از ناحیه انگشت شصت دچار شکستگی شد، که به لطف خدا با سرعت بالایی که همیشه جزو اهداف درمان پزشکی و فیزیوتراپی در ورزش است، توانستیم در زمان مقرر به تمرین بازگردانیم. خود سجاد هم خیلی همکاری کرد و با وجود باقی ماندن 40 درصد از درمان، با تمرینات بسیار خوب، بهترین عملکرد را در چین به نمایش گذاشت. لیاقت مردانی در گرنداسلم کمتر از مدال طلا نبود، این موضوع نه تنها نظر من، که کارشناسان حاضر در مسابقات گرنداسلم است.

مطوری نژاد به آسیب دیدگی فرزان عاشورزاده هم اشاره کرد و افزود: فرزان هم در هفته اول و دوم اردوی گرنداسلم تمرینات خوبی داشت، ولی متاسفانه در جریان یکی از تمرینات، به «تاندون» و رباطهای خارجی آسییب وارد شد که آن هم خدا شکر به سرعت به تمرینات برگردانیم. هدف از درمان ورزشی با همان پزشکی ورزشی همین است که بتوانیم با سرعت آسیب را برگردانده و ورزشکار در زمان لازم به تمرینات و مسابقات برگردد.این موضوع باعث می شود که حس عمقی کمتر آسیب می بینید و این یعنی دیگر اثری از آسیب باقی نمی ماند.

پزشک تیم ملی در خصوص دوری یکساله از تیم ملی هم گفت: من بعد از المپیک به دلیل مشکل بیماری و سه عمل جراحی از تیم ملی دور شدم. ولی با لطفی که کادر فنی و اعضای تیم ملی به من داشتند دوباره دعوت به همکاری شده و همکاری خود را از سر گرفتم.

وی در پایان گفت: تکواندو بعد از المپیک پیشرفت بسیار زیادی کرده است و با تهمیدات فدراسیون جهانی در حال تبدیل شدن به یک صنعت است. کشورهایی در المپیک ریو موفق به کسب مدال در تکواندو شدند که پیش از این در هیچ رشته ای موفق به کسب مدال نشده بودند. نمونه بارز آن کیمیای تکواندو بود که برای اولین بار در تاریخ ورزش بانوان موفق به کسب مدال در این رویداد بزرگ شد. معتقدم باید همه اهالی تکواندو دست به دست داده و تکواندو را به روزهای خوش گذشته بازگرداند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد نوزاد | گلچین زیباترین متن تبریک تولد نوزاد پسر و دختر