37 هزار روستای کشور دارای طرح هادی مصوب هستند


37 هزار روستای کشور دارای طرح هادی مصوب هستند

ساری - معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تعداد روستاهای دارای طرح هادی مصوب را 37 هزار روستا در کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محدرضا شاملو عصر چهارشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های طرح های هادی استان در روستای سمسکنده ساری با بیان اینکه حدود ۳۹ هزار ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد قابل توجهی از این روستاها در برنامه سرشماری سال گذشته اضافه شده است و تا سال گذشته حدود ۳۷ هزار ۷۰۰ روستا داشته‌ایم.

معاون عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، با بیان اینکه بیش از ۳۷ هزار روستا دارای طرح هادی مصوب است، افزود: اجرای طرح هادی پروژه‌ای است که با مشارکت آحاد مردم روستا انجام می‌شود و آنچه که مردم همکاری بیشتری داشته باشند ما نیز در بنیاد مسکن خود را ملزم می‌دانیم که به همان شکل، کمک و حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه نهاد دهیاری در روستاها مستقر و کارهای بسیار خوبی انجام شده است، از جمله اتفاقاتی که در این دو سه سال اخیر پیش آمده را انجام آسفالت معابر روستا با مشارکت دهیاری و شورای روستاها برشمرد.

شاملو ادامه داد: همکاری دهیاری‌ها، موجب شده است که از سال ۱۳۹۴ تا کنون حدود ۴۰ میلیون متر مربع از شبکه معابر روستاها آسفالت شد که از این تعداد ۲۷ میلیون متر مربع تا پایان سال گذشته و امسال نیز حدود ۱۳ میلیون متر مربع آسفالت شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه با ادامه همکاری و مشارکت مردم بتوانند خدمات بیشتری در این زمینه ارائه دهند، افزود: علاوه بر آسفالت معابر، شبکه دفع آب‌های سطحی جداره‌سازی و زیباسازی روستا و ایجاد بوستان‌های روستایی از جمله کارهایی است که در طرح‌های هادی با مشارکت مردم پیش‌بینی شده است که متناسب با منابع و اعتبارات همکاری خود مردم انجام می‌شود.

شاملو از جمله مشکلات اصلی را اعتبارات برشمرد و با بیان اینکه نیاز مردم فراوان است و خواسته‌های به حقی در روستاها دارند، خاطرنشان کرد: بهرحال منابع کشور هم محدود است و ما باید با مشارکت مردم این فعالیت‌ها و اقدامات را انجام دهیم و در گذشته تاریخ روستاهای ما نیز اداره روستاها با مردم بوده است و کارهای عمومی را انجام می‌دادند .

معاون حوزه عمرانی بنیاد مسکن با بیان اینکه پس از انقلاب نظام جمهوری اسلامی نیز منابعی را برای عمران روستا اختصاص داده و کارهای بزرگی انجام شده، افزود: اکنون با توجه به توسعه مناطق روستایی، خواه ناخواه نیازهای جدیدی مطرح شده است که ما باید پاسخگو باشیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پخش زنده بسکتبال فینیکس - مینسوتا 10 اردیبهشت 1403