هنر موثرترین و کم هزینه‌ترین راه برای کمک به بیماران اوتیسم است


هنر موثرترین و کم هزینه‌ترین راه برای کمک به بیماران اوتیسم است

عطیه رضوی گفت: از راه هنر می‌توان به کودکان اوتیستیک زندگی سالم و عادی هدیه داد.

هنر موثرترین و کم هزینه‌ترین راه برای کمک به بیماران اوتیسم استعطیه رضوی مدیر اجرایی «نمایشگاه هنر برای اوتیسم» در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: اوتیسم بیماری شایع و بسیار ناشناخته در جامعه ما و جوامع سنتی است. زیرا در این جوامع فرصت شناسایی به موقع بیماری وجود نداشته است. اوتیسم ریشه ژنتیکی دارد و یک نوع اختلال ژنتیکی است و به هیچ وجه نباید این بیماری را عقب ماندگی یا نوع دیگر اختلال های روانی دانست.

وی در خصوص هدف برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی برای حمایت از این بیماری گفت: یکی از راه های کم هزینه و موثر برای کمک به بیماران و کودکان مبتلا به اوتیسم، هنر است. اگر کودکان اوتیستیک در سن پایین تر از 3 سال شناسایی شوند، می‌شود با راه‌های درمانی، کلاس های هنری و برخورد مناسب، به آنان کمک کرد و به جای اینکه زندگی خود را با برچسب بیماری آغاز کنند، زندگی سالم و معمولی را هدیه بگیرند.

رضوی افزود: برای دومین بار است که نمایشگاه هنرهای تجسمی ویژه اوتیسم برگزار می شود. در دوره اول که تیرماه سال گذشته برگزار شد، محور نمایشگاه آثار نقاشی بود و در این دوره تمرکز بر روی آثار خوشنویسی، کالیگرافی و تذهیب است. زیرا گرایش جامعه سنتی و جامعه خیرین به این سبک ها بیشتر است و امیدواریم همراهی بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند تا بتوان با فروش آثار مبلغ چشمگیری از سرمایه لازم برای ساخت مدارس تخصصی ویژه این کودکان را تامین کرد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تصمیمی برای افزایش رشته های هنری در نمایشگاه های بعدی گرفته اید یا خیر، عنوان کرد: ما در این چند وقت اخیر موفق شدیم اولین کارگاه آموزشی برای تربیت مربی و آگاهی بخشی به خانواده هایی که کودکان اوتیسمی دارند، با حضور اساتیدی از کشورهای آمریکا و اسپانیا برگزار کنیم. همچنین دومین کنفرانس آشنایی با اوتیسم را با همکاری بنیاد بیماری های خاص را برگزار کردیم و در حال حاضر فرصت برنامه‌ریزی برای دوره های بعدی نمایشگاه پیش نیامده است. اما از هر نوع اقدام خیرخواهانه هنرمندان در حوزه اوتیسم استقبال می‌کنیم و مشتاق همکاری با تک تک هنرمندان خیر هستیم.

در ادامه، عطیه رضوی از حضور کمرنگ نهادهای تبلیغاتی و رسانه ها در این نمایشگاه گلایه کرد و گفت: متاسفانه در زمینه تبلیغات با کم لطفی دوستان مواجه شدیم. در روز اتفاقات بسیاری به وقوع می پیوندد که باید اخبار آنها منعکس شود. اما برنامه های هنری نیز نیاز به تبلیغات دارند و اگر مدیریت صحیح انجام شود، می‌توان همه رویدادها را به یک میزان اطلاع رسانی و مردم را از برپایی این برنامه ها آگاه کرد.

وی در پایان از هنرمندان و مسئولینی که برای برگزاری دو دوره نمایشگاه هنر برای اوتیسم تلاش و قبول زحمت کرده اند، تقدیر و تشکر کرد و گفت: وظیفه اصلی ما اطلاع رسانی و آموزش تخصصی به خانواده هاست. از آنجایی که هزینه برنامه ها از هزینه شخصی افراد گروه تامین می شود، با کمبود بودجه و منابع مالی مواجه هستیم. اگر مسئولین و یا چهره های شاخص جامعه پیش قدم شده و باری از روی دوش هزینه‌ها بردارند، کیفیت برنامه ها نیز افزایش یافته و طیف گسترده ای از مردم با این بیماری آشنا خواهند شد.

گفتنی است؛ نمایشگاه هنر برای اوتیسم تا پایان آذرماه برپاست و علاقه‌مندان می توانند، جهت بازدید از نمایشگاه به نگارخانه شماره 1 فرهنگسرای نیاوران مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

گلایه برگزارکننده نمایشگاه هنر برای اوتیسم از مسئولان



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قاصدک