مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه


داخلی***** آبادان – اسحاق جهانگیری دوشنبه در آیین افتتاحیه فاز یک شرکت فولاد کاوه اروند در خرمشهر اظهار کرد: هدف ما ایجاد 700 هزار فرصت شغلی در سال 97 است.تهران – فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماس با فرماندهی گردان های شهید عزالدین قسام و فرماندهی گردان های جهاد اسلامی، آمادگی جمهوری...

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبهReviewed by on Dec 12Rating:

داخلی
*****
آبادان – اسحاق جهانگیری دوشنبه در آیین افتتاحیه فاز یک شرکت فولاد کاوه اروند در خرمشهر اظهار کرد: هدف ما ایجاد ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۹۷ است.
تهران – فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تماس با فرماندهی گردان های شهید عزالدین قسام و فرماندهی گردان های جهاد اسلامی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای مقامت اسلامی فلسطین اعلام کرد.
تهران- رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با برچیده شدن موسسه های غیرمجاز، فضای نظام پولی شفاف شده است و باید منابع بانک ها به سمت تولید و اشتغال هدایت و از فعالیت مخرب پرهیز شود.
تهران- رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران بر عملیاتی شدن توافقات و راه اندازی خط لوله انتقال گاز ایران به ارمنستان تأکید کرد.
اسلام آباد – جشنواره «فیلم ایرانی» شامگاه دوشنبه با حضور خانم 'مریم اورنگ زیب' وزیر اطلاع رسانی، رسانه ها و میراث ملی پاکستان، 'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان و جمعی از علاقه مندان به سینما در مرکز ملی هنرهای پاکستان (PNCA) گشایش یافت.
خارجی
*****
نیویورک – دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به نشست مقامات دست اندر کار در حوزه آب آسیا-اقیانوس آرام، همکاری کشورها در استفاده از رودخانه های مشترک مرزی را ضروری دانست و بر امنیت آب برای دستیابی به توسعه پایدار تاکید کرد.
وین – فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه تاکید کرد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفارتخانه های خود را به قدس منتقل نمی کنند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی می تواند این انتظارش را برای دیگران نگاه دارد.
لندن – بوریس جانسون وزیر امورخارجه انگلیس عصر دوشنبه طی اظهاراتی در پارلمان این کشور ضمن 'سازنده' خواندن مذاکرات خود با مقامات کشورمان در جریان سفرش به تهران گفت: جدیدترین فصل روابط ایران با انگلیس با حصول توافق هسته‌ای برجام آغازشده است.
تهران– تارنمای صهیونیستی «عکا» دوشنبه شب گزارش کرد: نتایج حاصل از نظرسنجی انجمن «لتت» نشان می دهد که حدود یک سوم ساکنان اسرائیل زیر خط فقر قرار دارند.
مسکو – برنامه خروج نیروهای روسیه از سوریه اعلام شد و نخستین گروه هواپیماهای روسی روز دوشنبه این کشور را ترک می کنند.
تهران– دست‌کم دو تن در جریان یک انفجار انتحاری در مسجدی در شهر کراوا در شمال کشور آفریقایی کامرون کشته شدند.
مسکو – سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه بر پایبندی کشورش به اصول تاسیس حکومت فلسطین تاکید کرد.
تهران – «شبکه خبری المیادین گزارش کرد: «سرلشکر ابو احمد فواد» معاون جبهه مردمی آزادی بخش فلسطین گفت: از آن جایی که سردار سلیمانی، خود یک فرمانده میدانی و دارای تجربه است، با مسائل مطرح شده از سوی ایشان حمایت می کنم.
تهران – سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه به دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برای خروج نیروهای این کشور از سوریه واکنش نشان داد و گفت: این موضوع تاثیری روی اولویت‌های آمریکا نمی‌گذارد.
نیویورک- سخنگوی کاخ سفید از فرصت انفجار بمب دست ساز در گذرگاه ورودی ترمینال اتوبوس رانی منهتن استفاده کرد و از کنگره خواست تا بر اصلاح لایحه مهاجرتی که ترامپ خواستار آن است، کار کنند.
مسکو – روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا نوشت: گروه تروریستی داعش و قاچاقچیان مواد مخدر کشورهای منطقه آسیای مرکزی را تهدید می‌کنند و این مسائل در اجلاس وزیران خارجه کشورهای این منطقه و افغانستان بررسی شد.
تهران – «جیمی مک گولدریک» مسئول هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه ای دوشنبه شب نسبت به اوضاع غیر انسانی یمن هشدار داد و گفت: هشت میلیون و ۴۰۰ هزار یمنی در یک قدمی قحطی قرار دارند.
مسکو – کاخ کرملین با اشاره به سخنان ولادیمیر پوتین نوشت: رئیس جمهوری روسیه تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل را عامل بی ثبات کننده خواند.
مسکو – «مته یارار» از کارشناسان و متخصصان امنیتی ترکیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تصمیم خروج نیروهای کشورش از سوریه را با توجه به روابط توام به اعتماد به شرکای ایرانی و ترکیه ای خود گرفت
تهران – «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری در دیدار با محمود عباس «رئیس تشکیلات خودگردان» که به قاهره سفر کرده است، بار دیگر بر حمایت کشورش از تشکیل دولت مستقل فلسطینی به مرکزیت قدس تاکید کرد.
لندن – «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه طی اظهاراتی در پارلمان این کشور با اشاره به اینکه هزینه خروج از اتحادیه اروپا بین ۳۵ تا ۳۹ میلیارد پوند برآورد می‌شود، هشدار داد که پرداخت این مبلغ هنگفت درگرو حصول توافق تجاری با اتحادیه اروپا خواهد بود.
تهران- دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل گفت: رویداد اخیر و اظهارات نسنجیده ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم نامشروع صهیونیستی اقدامی خلاف حقوق بین الملل است،هر چند وحدت میان گروه های فلسطینی و تنویر افکارعمومی دنیا درخصوص مسئله فلسطین را در پی داشته است.
بیروت- ده ها هزار نفر از مردم بیروت از طیف های مختلف، زن و مرد، پیر و جوان، مسلمان و مسیحی، یکصدا علیه تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس خروشیدند و فریاد زدند: قدس برای همیشه پایتخت فلسطین است
تهران– خبرگزاری رویترز روز دوشنبه گزارش ایران ویج به نقل از داد: سازمان ملل خواستار پذیرش داوطلبانه هزار وسیصد پناهنده آفریقایی توسط کشورهای عضو شده و می گوید آنها در لیبی در شرایط سختی بسر می برند و برخی از آنها بازداشت شده اند.
تهران- سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) اعلام کرد: ۳۷ کشور جهان از جمله ۲۹ کشور آفریقایی، برای تامین غذا به کمک‌های خارجی نیاز دارند.
بغداد – رهبر جریان صدر از گروه های مقاومت اسلامی وابسته به تشکیلات بسیج مردمی الحشد الشعبی خواست که سلاح خود را به طور انحصاری در اختیار دولت مرکزی عراق قرار دهند.
لندن – منابع انگلیسی روز دوشنبه از لغو صدها پرواز و سرگردانی دست‌کم ۵۰ هزار مسافر شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» در فرودگاه بین‌المللی هیترو لندن به دلیل بارش برف و یخبندان خبر دادند.
تهران – خبرگزاری رویترز روز دوشنبه به نقل از ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان از بوداپست گزارش داد که این کشور قصد ندارد سفارت خود در سرزمین های اشغالی را به قدس منتقل کند.
تهران– خبرگزاری رویترز گزارش کرد: هزاران تن از مردم شیلی روز دوشنبه با حمل دست نوشته هایی، تصمیم اخیر ترامپ را در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی محکوم کردند.
شبس*۱۶۱۳*انتشاردهنده: عبدالله غفاری


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مسکو: اوکراین مفهوم انسانیت را مطلقاً درک نمی کند