25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند


25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

اگر جای دیگری مانند اعماق اقیانوس وجود داشته باشد که زیبایی و شکوه طبیعت را پنهان کند، غار است. این شکاف‌ها و حفره‌ها، زیر زمین یا درون کوه‌ها ایجاد شده‌اند و دارای شکوه بسیاری برای به اشتراک‌گذاری با جویندگان و مکتشفین هستند. چشم‌گیر، پر پیچ و خم و بزرگ، این‌ها 25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند. 25. غار کارچر- آریزونا،...

اگر جای دیگری مانند اعماق اقیانوس وجود داشته باشد که زیبایی و شکوه طبیعت را پنهان کند، غار است. این شکاف‌ها و حفره‌ها، زیر زمین یا درون کوه‌ها ایجاد شده‌اند و دارای شکوه بسیاری برای به اشتراک‌گذاری با جویندگان و مکتشفین هستند. چشم‌گیر، پر پیچ و خم و بزرگ، این‌ها ۲۵ عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند.

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

۲۵. غار کارچر- آریزونا، ایالات متحده

این غارسیاحتی در پارک ایالتی آریزونا واقع شده و ۳.۸۴ کیلومتر مسیر دارد و در ۱۹۷۴ توسط غارنوردهای محلی کشف شد. این غارها از سنگ آهک و پر از غارنهشته هستند که برای مدت بیش از ۵۰۰۰۰ سال رشد کرده‌اند. گردش در غارهایی که برای عموم آزادند شامل “اتاق پادشاهی” می‌شود که در آن‌جا می‌توانید بلندترین استالاکتیت‌های پوشالی سودا استراو (نی نوشابه) را در ۶.۵ کیلومتری و یک ستون ۱.۷۶ متری به نام کوبلای خان که بعد از یک شعر نام‌گذاری شده است را ببینید.

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

همچنین شامل ” اتاق بزرگ” نیز می‌شود که دارای وسیع‌ترین ساختار شیر ماه بروشیت در دنیاست زیرا لانه‌ای برای بیش از ۱۰۰۰ خفاش غار است. دیگر غارها که عموم به آنها دسترسی دارند شامل مسیر بن بست، باتلاق گل، اتاق توت فرنگی و اتاق گنبد دار است.

مطلب مرتبط: ۲۵ عجیب ترین کاریکاتور افراد مشهور که حیرت انگیز هستند

عجیب ترین غار جهان ۲۴: غارهای کانگو- کیپ غربی، افریقای جنوبی

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار در سنگ آهک‌های پرکامبرین در دامنه‌های رشته کوه‌‌های استوارت برگ در کیپ غربی، افریقای جنوبی قرار دارد و یک از بهترین مکان‌های کشور برای غارگردی است و بازدیدکنندگان خارجی بسیاری را جذب می‌کند. غارها متشکل از سیستم وسیعی از تونل‌ها و تالارهاست که حدود ۴ کیلومتر ادامه دارند، البته فقط ۴/۱ آنها برای بازدید عموم هستند. برخی از تورهایی که توسط راهنماها انجام می‌شوند، “تور استاندارد” است که ممکن است یک ساعت طول بکشد؛ و “تور ماجرا” می‌تواند یک ساعت و نیم طول بکشد زیرا مسیرهای باریک را به صورت سینه خیز می‌روید و از صخره‌های شیب‌دار، فقط با راهنمایی با چراغ‌های چشمک‌زن صعود می‌کنید.

۲۳. غار هاریسون- چشم‌انداز آلن، باربادوس

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار به نام توماس هاریسون است که در اوائل ۱۷۰۰ مالک آن منطقه بود. در ۱۹۷۴ دوباره توسط اول سورنسن – مهندس و علاقمند به ماجراجویی از دانمارک- کشف شد و پس از آن توسط دولت باربادوس به عنوان یک غار و جاذبه تفریحی توسعه یافت. این غار که در ۱۹۸۱ برای عموم باز شد، به طور طبیعی از فرسایش سنگ آهک تشکیل شده است. تور راهنما معمولا با ” هال بزرگ” – یک غار بزرگ با طول ۳ متر شروع شده و با یک توقف در ” دهکده”، جایی که ساختارها برای ساخت ستون‌هایی بعد از هزاران سال به هم متصل شده‌اند، ادامه پیدا می‌کند.

مطلب مرتبط: ۱۶ عجیب ترین و خلاقانه ترین تبلیغات دنیا

عجیب ترین غار جهان ۲۲: غارهای کارلزبد- نیومکزیکو، ایالات متحده

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار در کوه‌های گوادلوپ نیومکزیکو واقع شده است و یک غار تفریحی است که تمام سال به جز زمان کریسمس باز است. برای دیدن آن می‌توانید به سمت غار پیاده‌روی کرده یا از آسانسور در مرکز بازدید استفاده کنید. این شامل یک تالار بزرگ به نام ” اتاق بزرگ” می‌شود، یک ساختار آهکی طبیعی است که تقریبا ۱۲۲۰ متر طول و ۱۹۰۶ متر عرض دارد و بلندترین قسمت آن ۷۷۷۷ متر است. این، سومین تالار بزرگ در امریکای شمالی و هفتمین در دنیاست.

۲۱. غار ماموت- کنتاکی، ایالات متحده

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

بخشی از پارک ملی ایالات متحده در کنتاکی مرکزی، غار ماموت، طولانی‌ترین سیستم غار را در جهان به نام سیستم غار Mammoth-Flint Ridge با بیش از ۵۸۴ کیلومتر مسیر زیرزمینی دارد. این پارک، که در ۱ ژولای ۱۹۴۱ به عنوان یک پارک مرکزی بنا نهاده شد، به یک میراث جهانی در یونسکو و یک مکان زیستی تبدیل شد (۱۹۸۱). دیگر مناظر تماشایی شامل گودال بزرگ به نام ” گودال سرو” و ” نیاگارای منجمد” هستند.

عجیب ترین غار جهان ۲۰: غار دونگ ژانگ- گوئیژو، چین

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار که در زبان چینی به معنای ” در غار” است، فقط یک غار معمولی نیست زیرا یک مدرسه در خود دارد!! این غار در شهرستان زیون استان گوئیژو در چین قرار دارد، غار در ۱۹۸۴ به عنوان یک مدرسه با ۱۸۶ دانش آموز و ۸ معلم باز شد. این غار توسط باد، آب، تغییرات زلزله‌ای و دیگر نیروهای طبیعی برای هزاران سال در دل کوه ساخته شده و درحال‌حاضر دارای اتاق، ساختمان‌های کوچک و مناطق تفریحی برای دانش آموزان است.

۱۹. غار فانتزی- دن‌ورکه، نیوزیلند

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

غار فانتزی که در دن‌ورکه نیوزیلند واقع است، برای یک نمایش سالانه برای افراد محلی و گردش‌گران توسعه یافته است. این نمایشگاه‌ها که توسط داوطلبان ساخته و اجرا می‌شوند، دائما تغییر کرده و جایگزین می‌شوند.

عجیب ترین غار جهان ۱۸: غار فونگ نا- مین هوآ، ویتنام

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

غار فونگ نا که بخشی از میراث جهانی یونسکو در پارک ملی نها-که بانگ است، در نواحی مین هوآ در ویتنام مرکزی- شمالی، حدودا در ۵۰۰ کیلومتری جنوب هانوئی قرار دارد. پارک ملی برای محافظت از بیش از ۳۰۰ غار خود، جدا از اکوسیستم و جنگل آهکی رشته کوه‌های آنامیت، ایجاد شد. از میان ۳۰۰ غار فونگ نا، فقط ۲۰ عدد از این غارها توسط دانشمندان مورد بررسی قرار گرفتند. با طول کلی به اندازه ۱۲۶ کیلومتر، دارای چندین رکورد است مانند طولانی‌ترین رودخانه زیرزمینی و بزرگ‌ترین غارها و مسیرها قبل از کشف غار سان دونگ.

۱۷. غار بارتون کریک- کایو، بلیز

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

یک غار طبیعی در بلیز نزدیک سن ایگناسیو در ناحیه کایو، نه تنها یک مقصد گردشگری محبوب است بلکه یک مکان باستان شناسی نیز هست. یک جریان موج خیز تک مسیره با ۶۴۰۰ متر مسیر، نشان‌دهنده این است که ممکن است ۶ کیلومتر اضافی دیگر نیز وجود داشته باشد همان گونه که توسط بقایای خشک در جریان‌های فروکشی نشان داده شده است. در این مکان باستان شناسی مهم، شواهدی وجود داشت که نخستین کیلومتر مسیر غار توسط مایا‌ها مورد استفاده قرار گرفته است و این به دلیل وجود تعدادی تکه‌ سفالی کشف شده از تاریخ ۲۰۰ قبل از میلاد و باقی مانده‌های ۲۸ انسان، بود.

مطلب مرتبط: ۲۵ عجیب ترین مدرسه جهان که واقعا وجود دارند

۱۶. غار اشکوتسیان- تریست، اسلوونی

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

یک سیستم غار محافظت شده در اسلوونی، حدود ۳.۲ کیلومتر است اما سالانه، توریست‌ها و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. این غار شامل رود رکا است که ۳۳.۶ کیلومتر دیگر نیز زیر زمین می‌رود و یکی از بزرگ‌ترین مرداب‌های زیرزمینی”کارست‌” در اروپا ر ا نشان می‌دهد. این غار در ۱۹۸۶، به یک میراث جهانی یونسکو تبدیل شد و توسط جامعه علمی به عنوان یکی از گنج‌های طبیعی جهان مورد تحسین قرار گرفت.

عجیب ترین غار جهان ۱۵: غار گوزن- بورنئو، مالزی

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار در نزدیک میری، ساراواک در بورنئو مالزی قرار دارد و یک جاذبه غاری است که بخشی از پارک ملی مولو گونوگ به شمار می‌آید. این غار که توسط محلی‌ها به نام‌های ” گوا پایائو” یا ” گوا روسا” نیز شناخته می‌شود، نام خود را از گوزنی که صخره‌های نمکی را می‌لیسید و از آن به عنوان پناهگاه استفاده می‌کرد، آمده است. این غار، در ابتدا در ۱۹۶۱ توسط جی.‌ای میلفورد کشف شد و سپس در ۱۹۸۷ برای تعیین اندازه‌های آن بررسی شد. اندزاه‌های آن شامل ۱۷۴ متر عرض، ۱۲۲ متر ارتفاع و ورودی اصلی آن ۱۴۶ متر است.

۱۴. غار اونونداگا- میسوری، ایالات متحده

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار در لیزبورگ، به پارک ملی میسوری تعلق دارد که در ۱۹۸۲ ساخته شد. اگرچه ابتدا در ۱۸۵۰ توسط مردم ساخته شد، تاریخی از جنگ و ویرانی دارد. امروزه به عنوان یک پارک ملی محافظت شده مورد مراقبت قرار می‌گیرد که در آن، تورهای غار، شنا کردن، ماهیگیری، پیک نیک و صعود در مرکز بازدیدکنندگان ارائه می‌شود که یک موزه طبیعی نیز دارد. غار اونونداگا دارای استالاگمیت برج مانند، استالاکتیت‌های چکه‌دار و دیگر غارسنگ‌های فعال است.

۱۳. رودخانه زیرزمینی پورتو پرنس- پالاوان، فیلیپین

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

پارک ملی رودخانه زیرزمینی پورتو پرنس – یک پارک ملی از ۱۹۷۱- در پالاوان فیلیپین قرار دارد. به نام رودخانه زیرزمینی سنت پائول نیز شناخته شده است و بخشی از رشته کوه‌های سنت پائول به شمار می‌آید. در ۲۰۱۰ کشف شد علاوه بر این‌که بازدیدکنندگان می‌توانند با قایق، از غار بازدید کنند، ، رودخانه زیرزمینی یک طبقه دوم نیز دارد که نشان دهنده وجود آبشارهای کوچک درون غار است. این از یک گنبد غاری بزرگ ۳۰۰ متری، ساختارهای سنگی باورنکردنی و رودخانه زیرزمینی تشکیل شده است.

عجیب ترین غار جهان ۱۲: غار مجلس الجن- مسقط، عمان

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار در فلات سلما، ۱۳۸۰ متر بالاتر از سطح دریا در سلطنت عمان قرار دارد. این غار در سنگ‌های کربنات فسیلی تشکیل شده است و نهمین تالار غاری در دنیاست. یک تالار واحد حدود ۳۱۰ متر با ۲۵۵ متر پهنا و یک سقف آزاد با حدود ۴۰ متر ضخامت است. این غار، حجمی به اندازه ۴۰۰۰۰۰۰ مترمکعب دارد و منطقه کف آن حدود ۵۸۰۰۰ متر مربع است. عمیق‌ترین قسمت آن حدود ۱۷۸ متر در زیر بلندترین ورودی است.

۱۱. غار یخی ایسریسن ولت- ورفن، اتریش

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

ایسریسن ولت، کلمه آلمانی برای ” غول‌های یخی دنیا”، از یخ آهکی طبیعی ساخته شده که در ورفن اتریش قرار دارد. این غار، درون کوه هوکوگل، یک بخش از تننجیبرگ در آلپ است، و ” بزرگ‌ترین غار یخی در دنیاست”. با طولی بیش از ۴۲ کیلومتر، هر سال به دلیل ساختارهای یخی، حدود ۲۰۰۰۰۰ گردشگر را جذب می‌کند. این ساختارهای خی با آب شدن برفی که وارد غار شده و در طول زمستان یخ می‌زند تشکیل می‌شوند. در طول زمستان سرد، بادها به درون غار می‌وزند و برف داخل را آب می‌کنند؛ در تابستان، باد خنک از درون غار، از ذوب شدن آن جلوگیری می‌کند.

عجیب ترین غار جهان ۱۰: گودال غار شگرف- جورجیا، ایالات متحده

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار در غارهای الیسون، شرق لافایت، جورجیا قرار داشته و ۱۷متر و ۸۷۳ سانتی‌متر عمق دارد. عمیق‌ترین غار در ایالات متحده است و آن‌قدر بزرگ است که بنای یادبود واشنگتن را نگه دارد.

۹. غار فلوت نی- گوانگ خی، چین

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار، یک مکان دیدنی و جاذبه توریستی بیرون از شهر گولین در گوانگ خی چین است و نام آن از نی‌هایی که درون غار رش می‌کنند و برای درست کردن فلوت، ایده آل هستند، آمده است. این غار، ساختارهای سنگی عالی و معدنی، ستون‌های سنگی و رسوب‌های کربن دارد. با روشن شدن توسط نورهای رنگی متفاوت، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های توریستی گولین در ۱۲۰۰ سال گذشته بوده است. در ۱۹۴۰ توسط گروهی از پناهنده‌ها دوباره کشف شد، این غار ۱۸۰ ساله، بیش از ۷۰ کتیبه نوشته با جوهر دارد که به سال ۷۹۲ بعد از میلاد تا سلسله تانگ برمی‌گردد.

عجیب ترین غار جهان ۸: غار آبی- کاپری، ایتالیا

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

یک غار دریایی معروف در ساحل جزیره کاپری در ایتالیا است. نور آفتاب از حفره زیر آب عبور می‌کند و آب دریا را درخششان می‌کند و انعکاسی آبی رنگ ایجاد می‌کند که غار را نشان می‌دهد.

۷. غار یخی- اسکتفل، ایسلند

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

غار یخی ورفیجیول، که در تالاب یخ زده در اسکتفل ایسلند قرار دارد، یکی از مشهورترین غارهای یخی در جهان است. توسط آب گرم آتشفشانی در زیر یخچال واتناجوکول ایجاد شده است و در ۱۹۸۰ در یک ماموریت، کشف شد.

عجیب ترین غار جهان ۶: غار لاسکو- موتینگ، فرانسه

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

مکان برخی از غارهای پیچیده در فرانسه، به دلیل نقاشی‌های غاری پارینه سنگی که در ۱۹۴۰ توسط یک نوجوان کشف شد، مشهور است. هنر پارینه سنگی، که عمر آن ۱۷۳۰۰ سال تخمین زده می‌شود، شامل تصاویری از حیوانات بزرگ است که وجود فسیل، نشان دهنده وجود آن‌هاست. این غار در ۱۹۷۹ به عنوان میراث جهانی در فهرست یونسکو قرار گرفت، در ۱۹۴۸ افتتاح شد اما برای حفظ هنر، تا ۱۹۶۳ به روی عموم بسته شد. اتاق‌های غار که می‌توانید در آنها جست‌وجو کنید شامل تالار گربه‌ها، تالار گاوها، محراب، شبستان، ستون‌ها و مسیرهای عبور می‌شود.

۵. غار کریستالی- جی هوآهوآن، مکزیک

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار، اخیرا در ۲۰۰۰، هنگامی که دانشمندان شکافی را پس از کندن سفره آب و بیرون کشیدن ده‌ها هزار گالن آب کشف کردند، کشف شد. غاری که به معدن نایکا در جی هوآهوآن، مکزیک متصل است، ساختارهای کریستالی آن بسیار بزرگ هستند و بیش از ۹۱۵ سانتی‌متر ارتفاع و ۱۲۲ سانتی‌متر قطر دارند. این غار به دلیل منبع آب سرشار از سولفات کلسیم به وجود آمده است، این آب توسط تزریق ماگما گرم شده و غار را بسیار گرم می‌کند و مردم فقط می‌توانند با محافظت مناسب، ده دقیقه را در آن تحمل کنند. به همین دلیل است که بیشتر بخش‌های غار، هنوز کاوش نشده است.

عجیب ترین غار جهان ۴: غار کرم شب تاب- ویتومو، نیوزیلند

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

غاری در ویتومو در شمال جزیره نیوزیلند، به دلیل کرم‌های شب‌تابی که اندازه یک پشه متوسط هستند، معروف است. این بخشی از سیستم غار ویتومو همراه با غار رواکوری و آرانویی است. این غار فقط منحصر به نیوزیلند است و همه مسافران باید از آن دیدن کنند و از قایق سواری در میان هزاران کرم شب تاب که غار را روشن می‌کنند و بخشی از تاریخ فرهنگی و طبیعی برای بیش از ۱۲۰ سال هستند، لذت ببرند.

۳. غار فینگال- استافا، اسکاتلند

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

غار فینگال، یک غار دریایی در جزیره بدون سکنه استافا در اسکاتلند، کاملا از ستون‌های بازالت که به صورت شش ضلعی درون یک جریان گدازه پالئوسین به هم متصلند، تشکیل شده است. این غار به دلیل سقف طاقدار طبیعی خود معروف است که صداهای عجیب ایجاد شده توسط موج را تولید می‌کند تا فضای یک کلیسای طبیعی را به وجود بیاورد.

عجیب ترین غار جهان ۲: غار چلچله‌ها- آکویزمون، مکزیک

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

یک غار سرباز واقع در شهرداری آکویزمون در مکزیک، دارای ریزش آب از ۳۳۳ متری از سقف غار به پایین‌ترین بخش دهانه با ریزش آب از ۳۷۰ متر از بالاترین بخش است. دومین گودال عمیق در مکزیک و و یازدهمین در دنی است که یک آسمان خراش مانند ساختمان کریسلر NYC به آسانی در آن جای می‌گیرد. غار، دمای پایین با پوشش گیاهی ضخیم در دهانه دارد و باران می‌تواند باعث سرازیر شدن آبشار به دهانه شود. به غیر از لایه‌های آوار و گوانو، می‌توانید گودالی در یک گسل در سنگ آهک کرتاسه پایینی نیز پیدا کنید که می‌تواند تا ۵۱۲ متر پایین‌تر برود.

۱. غار روح- پارک ملی سایناما، ونزوئلا

25 عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

این غار، غاری جذاب، واقع در ونزوئلای جنوبی است. در یکی از غنی‌ترین بخش‌ها از نظر زیستی و باستانی از نظر جغرافیایی جهان در آپرادا توفی قرار دارد، آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند دو هلی‌کوپتر را در خود جای دهد. به هر حال، متخصصان معتقدند این واقعا یک غار نیست بلکه یک گلوگاه شیب‌دار و فروریخته است.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران

منبع: list25

۲۵ عجیب ترین غار جهان که شگفت انگیز هستند

هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

(مشاهده امروز ۱ نفر)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark