دیدارهای ظریف در حاشیه نشست کشورهای قلب آسیا


دیدارهای ظریف در حاشیه نشست کشورهای قلب آسیا

هفتمین اجلاس کشورهای قلب آسیا -روند استانبول با محوریت تقویت امنیت و روابط در افغانستان در باکو آغاز بکار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس قلب آسیا وارد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

دانلود

وزیر امور خارجه کشورمان پس از سخنرانی در اجلاس کشورهای قلب آسیا در جمع خبرنگاران در حصوص مسایل مختلف سخن گفت.
ظریف با اشاره به سیاست های جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس گفت ما همواره بر ضرورت مبارزه با تروریسم به رهبری دولت افغانستان و ضرورت توجه به پدیده داعش در این کشور که این روزها در حال گسترش است و برای ایجاد تفرقه در بین اقشار مختلف مردم تلاش می کند و به سیاست های درستی که دولت افغانستان در این زمینه گرفته توجه داریم
وی افزود همچنین ضرورت همکاری های بین المللی برای مبارزه با مواد مخدر از موضوعاتی است که ما دنبال می کنیم و من در سخنرانی امروز و قبلی مورد تاکید قرار داده ام و امیدوارم با کمک های بین المللی بتوانیم در این مرحله به توسعه افغانستان و مردم و دولت این کشور کمک کنیم تا این کشور به سلامتی این مرحله را پشت سر بگذارد.
وی در پاسخ یکی از خبرنگاران در خصوص عملکرد اروپا در ماه های اخیر گفت اروپایی ها و خانم موگرینی تا حالا در اعلام مواضع بسیار محکم عمل کرده اند و مواضع بسیار خوبی اتخاذ کرده اند و در اقدامات عملی هم در ماه های گذشته شاهد اقدامات گسترده تر اروپا بودیم
وی همکاری های بانکی ،فاینانس و حضور هئیت اتحادیه اروپا برای همکاری در زمینه هسته ای ،حوزه کشاورزی را از جمله این همکاری های اخیر اعلام کرد و افزود امیدواریم این همکاری ها تداوم یابد.
وی گفت دیروز در دیدار با خانم موگرینی توجه ویژه ای به موضوع سوریه کردیم و ی را در جریان اجلاس سوچی قرار دادیم واعلام کردیم برنامه های ما برای برقراری صلح در سوریه است.
آقای ظریف گفت در دیدار با موگرینی همچنین در باره سیاست های خطرناک دولت عربستان در یمن و همچنین در خصوص لبنان بحث و مذاکره کردیم.
وی افز ود ما مذاکرات مان را در سوچی در تعارض و یا در تقابل با سایر تلاش های بین المللی نمی دانیم و معتقد هستیم که روش خوبی است و برای رسیدن به راه حل مورد توجه همه است.

دانلود

دانلود

دیدار وزیر خارجه کشورمان با الهام علی اف

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه اجلاس قلب آسیا با الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان ملاقات کرد.
طرفین در این ملاقات در خصوص روابط دوجانبه، همکاری سه جانبه میان ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان، مبارزه مشترک ضد تروریسم و افراط گرایی، طرح مشترک بهره برداری از منابع خزر، همکاری در خصوص افغانستان، حمل و نقل و همچنین تدوام گفتگوهای سیاسی دوجانبه بحث وتبادل نظر کردند.

دانلود
دانلود
در این دیدار همچنین طرفین با ابراز رضایت از سرعت پیشرفت همکاری های اقتصادی ،بر لزوم تامین منابع مالی لازم برای راه آهن رشت- آستاراتاکید کردند.

برخورد گرم وزرای خارجه ایران و ترکیه

مصافحه محمد جواد ظریف با مولود چاووش اغلو ، وزیر خارجه ترکیه در حاشیه اجلاس قلب آسیا در باکو

مصافحه محمد جواد ظریف با وزیر خارجه ترکیه دیدارهای ظریف در حاشیه نشست کشورهای قلب آسیا
آغاز بکار اجلاس کشورهای قلب آسیا
هفتمین اجلاس کشورهای قلب آسیا -روند استانبول با محوریت تقویت امنیت و روابط در افغانستان در باکو آغاز بکار کرد.
در این اجلاس یک روزه روسای جمهوری افغانستان ،جمهوری آذربایجان و 250 نفر از مقامات مختلف شامل وزرا و معاونان امورخارجه 14کشور عضو این اجلاس از جمله وزیر امور خارجه کشورمان و نمایندگان 17 کشور و 12نهاد و سازمان بین المللی حامی این اجلاس حضور یافته اند.
این اجلاس با سخنرانی الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان شروع وبا سخنرانی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دیگر سخنرانان ادامه می یابد.
بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی،سیاسی،وعلمی فرهنگی افغانستانو مبارزه با تروریسم،افراط گرایی و ایجاد ثبات وصلح در این کشور و استفاده از ظرفیت منطقه ای برای کمک همه جانبه به افغانستان از جمله اهداف برگزاری این اجلاس است.
آقای ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در این اجلاس سخنرانی ودر ادامه با رئیس جمهور آذربایجان و وزرای امور خارجه آذربایجان و پاکستان دیدار و گفتگو می کند.
اجلاس کشورهای قلب آسیا -روند استانبول با هدف کمک های منطقه ای به افغانستان از سال 2011 میلادی تشکیل شده است و تاکنون شش اجلاس آن در کشورهای ترکیه ، افغانستان ،قرقیزستان ،چین ،پاکستان و هند برگزار شده است و امروز جمهوری آذربایجان میزبان هفتمین نشست آن است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشور وارد جمهوری آذربایجان شد
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما، محمد جواد ظریف با دعوت وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است.
حضور و سخنرانی در اجلاس قلب آسیا و همچنین دیدار و گفتگو با برخی مقامات حاضر در این اجلاس از جمله وزیر خارجه جمهوری آذربایجان از برنامه های کاری وزیر امور خارجه در باکو است.
اجلاس قلب آسیا با هدف گسترش همکاری ها برای کمک به حل مسائل و بهبود اوضاع امنیتی افغانستان برگزار می شود.
14 کشور عضو قلب آسیا شامل جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، پاکستان، چین، روسیه ،هند، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، عربستان سعودی و امارات متحده عربی هستند.

دانلود
دانلود

دیدار وزیر خارجه ایران با همتای عراقی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که صبح پنجشنبه برای شرکت در سومین کنفرانس بین‌المللی گفتگو های مدیترانه‌ای به ایتالیا سفر کرده بود در حاشیه این این کنفرانس با ابراهیم جعفری همتای عراقی خود نیز دیدار کرد .

دانلود

دانلود

وزیرخارجه ایران در ایتالیا

وزیر امور خارجه کشورمان برای شرکت در اجلاس قلب آسیا،‌ ایتالیا را به مقصد باکو پایتخت جمهوری آذربایجان ترک کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما از رم ، محمد جواد ظریف که صبح پنجشنبه برای شرکت در سومین کنفرانس بین‌المللی گفتگو های مدیترانه‌ای به ایتالیا سفر کرده بود، دقایقی پیش رم را به مقصد باکو ترک کرد.
وزیر خارجه کشورمان در این سفر یک روزه علاوه بر حضور در کنفرانس بین‌المللی گفتگو های مدیترانه‌ای و اندیشکده مطالعاتی IAI ، با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، آنجلینو آلفانو وزیر خارجه ایتالیا و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار و گفتگو کرد.
سفر محمد جواد ظریف به باکو نیز برای شرکت در اجلاس موسوم به قلب آسیا با محوریت موضوع افغانستان است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 24 اسفند 1402 با معنی و تفسیر دقیق