بالاخره بازیگر نقش مولان در فیلم Mulan مشخص شد


بالاخره بازیگر نقش مولان در فیلم Mulan مشخص شد

پس از یک سال جست و جو، دیزنی بالاخره توانست برای بازسازی سینمایی انیمیشن «مولان» (Mulan) بازیگر نقش اصلی را پیدا کند. بدین ترتیب قرار است «لیو ییفی» (Liu Yifei) که بازیگری اهل کشور چین است، در فیلم Mulan نقش اصلی را برعهده داشته باشد. به گزارش Hollywood Reporter، تیم «کستینگ» (Casting) فیلم...

پس از یک سال جست و جو، دیزنی بالاخره توانست برای بازسازی سینمایی انیمیشن «مولان» (Mulan) بازیگر نقش اصلی را پیدا کند. بدین ترتیب قرار است «لیو ییفی» (Liu Yifei) که بازیگری اهل کشور چین است، در فیلم Mulan نقش اصلی را برعهده داشته باشد.

به گزارش Hollywood Reporter، تیم «کستینگ» (Casting) فیلم Mulan در 5 قاره مختلف به دنبال گزینه‌ای مناسب برای نقش‌آفرینی مولان می‌گشتند و از چیزی نزدیک به 1000 بازیگر هم تست گرفتند. به گفته این رسانه خبری، بازیگر مورد نظر دیزنی برای نقش‌آفرینی در نقش مولان، باید از سه ویژگی بهره می‌برد. اول اینکه این بازیگر باید با هنرهای رزمی آشنا می‌بود، دوم اینکه می‌توانست به راحتی انگلیسی صحبت کند و در نهایت هم اینکه شخصیت لازم برای تبدیل شدن به یک ستاره را می‌داشت که ظاهرا لیو ییفی هر سه این ویژگی‌ها را داشته است.

این بازیگر چینی که با نام «کریستال لیو» (Crystal Liu) هم شناخته می‌شود، علی رغم سن پایینی که دارد، موفقیت‌های قابل قبولی در صحنه بازیگری به دست آورده و تجربه خوبی هم در رابطه با بازی در آثار مهم و پرطرفدار دارد. او اولین جایزه رسمی و بین‌المللی خود را در «جشنواره بین‌المللی فیلم ماکائو» (Macau International Movie Festival) و برای نقش آفرینی در فیلم The Assassins به دست آورد. اما The Assassins تنها فیلم مهم او نیست. شاید مهمترین فیلم او The Forbidden Kingdom که در ایران با نام «پادشاهی ممنوعه» هم شناخته می‌شود، باشد. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، دو اسطوره سینمای رزمی یعنی «جکی چان» (Jackie Chan) و «جت لی» (Jet Li) در این فیلم بازی کرده بودند که هم در «باکس‌آفیس» (BoxOffice) و هم در میان منتقدان این فیلم عملکرد قابل قبولی داشت. اگر The Forbidden Kingdom را دیده باشید، به احتمالا زیاد لیو ییفی یا کریستال لیو را در آن به خاطر می‌آورید. اما لیو غیر از این دو فیلم، در سال 2014 هم در فیلم Outcast نقش‌آفرینی کرد. از بازیگران مطرح این فیلم می‌توان به «نیکولاس کیج» (Nicolas Cage) و «هیدن کریستنس» (Hayden Christensen) اشاره کرد. ضمن اینکه او در فیلم افتتاحیه «جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای» (Shanghai International Film Festiva) یعنی The Chinese Widow که اقتباسی از رمان «بیلی آگست» (Bille August) بود هم در مقابل «امیل هیرچ» (Emile Hirsch) بازی کرده است.

اینکه دیزنی از بازیگری آسیایی برای بازی در نقش یک شخصیت آسیایی استفاده کرده خبر خوب و امیدوار کننده‌ای است. مخصوصا با توجه عملکرد پایین‌تر از حد انتظاری که بازسازی سینمایی Ghost in the Shell که براساس انیمه‌ای ژاپنی بود، داشت. شاید یکی از اصلی‌ترین مشکلات این فیلم، استفاده از بازیگران عمدتا غیر آسیایی که در صدر آن‌ها «اسکارلت جوهانسن» (Scarlett Johansson) قرار دارد، بود. عوامل فیلم Ghost in the Shell برای اینکه این فیلم کمی به فضای انیمه‌های عمیق Ghost in the Shell نزدیک‌تر باشد، از جلوه‌های ویژه برای کمی آسیایی‌تر کردن چهره‌های بازیگران استفاده کردند که خب این حَربه چندان هم موفق نبود. اما خوشبختانه به نظر می‌ر‌سد دیزنی قصد ندارد کار استودیو پارامونت را تکرار کند و می‌خواهد در فیلم Mulan از بازیگری آسیایی استفاده کند.

فیلم Mulan قرار است به کارگردانی «نیکی کارو» (Niki Caro) که از مهمترین آثارش می‌توان به The Zookeeper’s Wife و Whale Rider اشاره کرد، ساخته شود. این فیلم هنوز تاریخ رسمی برای اکران پیدا نکرده است.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( '
بالاخره بازیگر نقش مولان در فیلم Mulan مشخص شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان