مهرو کمرانی: از عملکرد شاگردانم راضی هستم/ بچه‌ها خود را با بزرگان دنیا محک زدند


مهرو کمرانی: از عملکرد شاگردانم راضی هستم/ بچه‌ها خود را با بزرگان دنیا محک زدند

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان؛ مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی زنان تکواندو کشورمان با بیان اینکه از عملکرد شاگردانش در این رقابت‌ها رضایت دارد گفت: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که این مسابقات داشت سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و مدال آوران مطرح جهانی در آن حضور داشتند. خدا را شکر بچه‌ها عملکرد خوبی داشتند و از آنها راضی هستم. وی افزود: سودابه...

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان؛ مهرو کمرانی سرمربی تیم‌ملی زنان تکواندو کشورمان با بیان اینکه از عملکرد شاگردانش در این رقابت‌ها رضایت دارد گفت: با توجه به اهمیت ویژه‌ای که این مسابقات داشت سطح رقابت‌ها بسیار بالا بود و مدال آوران مطرح جهانی در آن حضور داشتند. خدا را شکر بچه‌ها عملکرد خوبی داشتند و از آنها راضی هستم.

وی افزود: سودابه با پیروزی در این میدان کار خود را آغاز کرد اما در مبارزه دوم برابر دارنده برنز قهرمان جهان ۲۰۱۷ مغلوب شد. ناهید کیانی نیز با بدشانسی و ناداوری مبارزه را برابر کرواسی واگذار کرد و نکته جالب اینکه دیگر حضور آن داور را برای قضاوت شاهد نبودیم. ناهید در دیدار رده بندی مقابل تکواندوکار ملی پوش کشور میزبان پیروز شد و این موضوع در حالی اتفاق افتاد که در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ ناهید مغلوب این هوگوپوش شده بود.

کمرانی با اشاره به دیگر تکواندوکاران اعزامی به این رقابت‌ها گفت: زهرا شیدایی، مبینا بابالو و مهسا پورمیرزا برای نخستین بار بود که در رده سنی جوانان و بزرگسالان به میدان می رفتند و در اولین دیدارهای خود با حریفان مقتدری روبه رو شدند. میرحسینی نیز که با درخواست خودش در این رقابت‌ها شرکت کرد در اولین دیدار برابر پوراسماعیل قرار گرفت و ای کاش شانس با ما همراه بود تا حداقل بچه‌ها در این میدان بزرگ با پشت سر گذاشتن چند مبارزه توانایی خود را بسنجند.

وی اینطور ادامه داد: زهرا در این رقابت‌ها عملکرد خوبی از خود بر جای گذاشت و توانست حریف چینی که نافیا تکواندوکار با سابقه و قدرتمند ترک را شکست داده بود از پیش رو بردارد اما در فینال با توجه به آسیبی که داشت نتوانست توانایی خود را به نمایش بگذارد. از جوادی توقع بیشتری داشتم و با توجه به اینکه در مبارزه دومش نماینده با تجربه فیلیپین و کاپیتان این تیم را با اقتدار شکست داد می‌توانست در مبارزه با چین نیز خیلی بهتر عمل کند.

سرمربی جوان و خوش فکر کشورمان که این روزها با حمایت های فدراسیون توانسته برای تیم‌ملی زنان کشورمان روزهای درخشانی را رقم بزند تصریح کرد: دختران در این مدت پیشرفت به سزایی داشتند، توانایی آنها رو به افزایش است و قطعا در طولانی مدت می‌توانیم نتیجه این برنامه ریزی را ببینیم. از تمامی ملی‌پوشان می خواهم تلاش خود را بیشتر کنند چراکه از نظر فنی هیچ چیز کم ندارند و می توانند برای کشورشان افتخار آفرینی کنند.

مهرو کمرانی خاطر نشان ساخت: بچه‌ها از نظر فنی پیشرفت خوبی داشتند اما همچنان باید روی آنها کار کرد تا به آمادگی روانی کامل برسند چراکه هنوز جوان و بی تجربه هستند و ما در این رقابت‌ها شاهد بودیم که از هیچ تلاشی دریغ نکردند تا بتوانند مدال کسب کنند. با توجه به شرایطی که در این رقابت‌ها وجود داشت بهترین تصمیم گرفته شد تا بچه‌ها خود را با بزرگان دنیا محک بزنند.

وی افزود: خدا را شکر در این تورنمنت که از سطح بالایی برخوردار بود موفق شدیم دو سهمیه گرنداِسلم را بدست آوریم. این تکواندوکاران سرمایه‌های تکواندو ایران هستند که باید باعث دلگرمیشان شویم و آنها را حفظ کنیم. تمامی بچه‌ها باید از نظر روانی تقویت شوند و این تنها برعهده من نیست و باید با همدلی خانواده تکواندو همراه باشد.

مهرو کمرانی در پایان با اشاره به آغاز تمرینات برای حضور در مسابقات گرنداِسلم گفت: انشاالله پس از استراحتی کوتاه مدت تمرینات آماده سازی را از هفته دیگر شروع می‌کنیم تا انشاا… بچه‌ها بتوانند در این رقابت‌ها بهترین نتیجه را کسب نمایند. /منبع: فدراسیون تکواندو

مطالب مرتبط:

نگاهی بر عملکرد دختران تکواندوی ایران در گرند اسلم چین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش بانوان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نگاهی به مراسم تولد خلوت سعید معروف ستاره والیبال در خانه اش روی مبل چرم/مبارکا باشه