روستاهای جوانرود از لاشه دام های تلف شده پاکسازی شد


روستاهای جوانرود از لاشه دام های تلف شده پاکسازی شد

کرمانشاه- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود از پاکسازی تمامی روستاهای این شهرستان از وجود لاشه دام های تلف شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد امیری امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دام هایی که در روستاهای شهرستان جوانرود بر اثر زلزله تلف شده بودند با همت کارشناسان دامپزشکی و همکاری سایر دستگاه ها به صورت کاملا بهداشتی دفن شدند.

وی افزود: شبکه دامپزشکی جوانرود به منظور پیشگیری از شیوع و گسترش بیماری ها اقدام به ضد عفونی، مراقبت و پایش از روستاهای این شهرستان کرده است.

به گفته این مقام مسئول، با هماهنگی فرماندار شهرستان جوانرود و ادارات ذیربط و به ویژه بخشدار مرکزی و مدیر جهادکشاورزی این شهرستان عملیات دفن بهداشتی لاشه ها در روزهای اولیه وقوع زلزله آغاز و در حال حاضر به پایان رسیده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جوانرود خاطرنشان کرد: کار پاکسازی را ابتدا از روستاهای زلان و بانی میران که تلفات کمتری داشتند آغاز کردیم و دام های تلف شده در مکانی دور از مناطق مسکونی و منابع آب به طور کاملا بهداشتی دفن شدند.

امیری بیان داشت: پس از آن کار پاکسازی روستای «ده رش بازان» -که تلفات بیشتری داشت- آغاز شد، اما به دلیل اینکه لاشه دام ها در زیر آوار زیادی مدفون شده بودند و همچنین به خاطر کمبود لجستیک لازم برای خاکبرداری به مدت ۴ روز کاری به صورت تمام وقت جمع آوری و دفن بهداشتی دام های تلف شده این روستا ادامه داشت.

این مقام مسئول با اشاره به اتمام کار پاکسازی روستاهای این شهرستان تصریح کرد: بلافاصله پس از دفن بهداشتی لاشه ها، محل های مذکور ضدعفونی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی