قضاوت شش داور ایران روی تاتامی جهانی/چهار داور سوت برنزی گرفتند


قضاوت شش داور ایران روی تاتامی جهانی/چهار داور سوت برنزی گرفتند

رقابتهای کاراته قهرمانی رده های سنی در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می شود که شش داور از کشورمان قضاوت این مسابقات را برعهده داشتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به اسپانیا، این دوره از مسابقات چهارشنبه سوم آبان ماه به میزبانی اسپانیا و با حضور ۱۷۱۰ کاراته کا از ۱۰۹ کشور در سالن«سانتیاگو مارتین» شهر تنریف آغاز شده که نزدیک به ۱۵۰ داور قضاوت مسابقات را برعهده دارند.

از ایران نیز ۶ داور حضور دارند که قضاوت های خوبی را تا امروز انجام داده اند. جواد سلیمی رئیس کمیته داوران فدراسیون کاراته کشورمان که عضو شورای داوران فدراسیون جهانی است و مدیریت تاتامی شماره سه این مسابقات را برعهده داشت.

المیراگوزلزاده، سیروس یزدانی، اکبردهقان، رضا خادمیان و محمدمحمدخانی نیز از داوران بین المللی فدراسیون جهانی هستند که در این رقابتها به قضاوت پرداختند. در جریان این رقابتها از سوی شورای داوران فدراسیون جهانی سوت برنزی به محمدخانی، دهقان، سعیدی و یزدانی اهداء شد.

سلیمی در این خصوص به خبرنگار اعزامی مهر به اسپانیا گفت: شورای داوران فدراسیون جهانی به داورانی که ۱۰ سال قضاوت فعال در رقابتهای معتبر و تحت نظارت فدراسیون جهانی داشته باشند این سوت را اهدا می کند. در واقع این سوت به سنوات اهدا می شود.

وی افزود: بر همین اساس داورانی که ۱۵ سال قضاوت فعال داشته باشند، سوت نقره و داورانی که ۲۰ سال و بیشتر در میادین کاراته قضاوت کنند نیز سوت طلایی اهدا می شود و این موضوع هیچ ارتباطی به نوع قضاوت ندارد و تنها بر اساس سنوات اهدا می شود.

دهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان عصر فردا یکشنبه به پایان می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزش‌های رزمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه