20 هزار لرستانی در طرح «کارورزی» ثبت‌نام کرده‌اند


20 هزار لرستانی در طرح «کارورزی» ثبت‌نام کرده‌اند

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 20 هزار نفر در سامانه طرح کارورزی ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب شامگاه چهارشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان در سخنانی با اشاره به اجرای طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در استان اظهار داشت: در مجموع ۲۰ هزار نفر در سامانه این طرح ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه بعد از پالایش های صورت گرفته ۷ هزار و ۳۲۲ نفر واجد شرایط شناخته شدند، گفت: سهم استان لرستان از مجموع ۱۵۰ هزار نفر کشور در این زمینه شش هزار و ۷۵ نفر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه تا کنون نیز ۴۴۶ بنگاه اقتصادی استان برای جذب این افراد اعلام آمادگی کرده اند، گفت : از این تعداد ۱۳۴ بنگاه مجوزهای لازم را دریافت کرده اند.

آشتاب با بیان اینکه تا کنون ۱۰۳ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی استان برای فعالیت در بنگاه‌های اقتصادی معرفی شده اند، افزود: همچنین ۱۰۰ نفر دیگر نیز در نوبت عقد قرار داد هستند.

وی با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده برای جذب این افراد در بنگاه های اقتصادی گفت: کارفرمایانی که اقدام به جذب این افراد کنند دیگر نیازی به پرداخت بیمه افراد ندارند و کسانیکه از این طریق جذب می شوند نیز مشمول قانون کار نمی شوند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت بخشی از حق الزحمه این فارغ التحصیلان دانشگاهی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: یک سوم از این حق الزحمه را این وزارت خانه پرداخت می کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی