دومین همایش بین‌المللی «تبیین ابعاد علمی اربعین» ‌آغاز به کار کرد


دومین همایش بین‌المللی «تبیین ابعاد علمی اربعین» ‌آغاز به کار کرد

دومین همایش بین‌المللی «تبیین ابعاد علمی اربعین» از سوی ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین با حضور 100 دانشمند ایرانی و عراقی در دانشگاه کربلای معلا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین همایش بین المللی تبیین ابعاد علمی اربعین از سوی ستاد فرهنگی و آموزشی اربعین با حضور ۱۰۰ دانشمند ایرانی و عراقی در دانشگاه کربلای معلا آغاز شد.

صبح امروز فتتاحیه دومین همایش بین المللی تبیین ابعاد علمی اربعین با حضور ۱۰۰ دانشمند ایرانی و عراقی در دانشگاه کربلای معلا آغاز شد.

دومین همایش بین‌المللی «تبیین ابعاد علمی اربعین» ‌آغاز به کار کرد

براساس این گزارش، در این همایش روسای ۱۵دانشگاه عراق، استاندار، سفیر و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، عتبه حسینبه و عباسیه، نمایندگان مراجع معظم، شهردار کربلا، نمایندگان مجلس و معاونین وزارتخانه ها و علما و دانشمندان عراق و نماینده بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق، رسانه های عراق و ایران، و دانشمندان و مسئولان ایرانی از دانشگاه ها و پژوهشگاه های مختلف حضور دارند.

دومین همایش علمی و بین المللی اربعین حسینی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان نماینده علمی دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی ایران و دانشگاه کربلا به عنوان نماینده علمی کشور عراق با هماهنگی ستاد فرهنگی اربعین کشور ایران و عراق در تاریخ ۳ و ۴ آبان ۱۳۹۶ در دانشگاه کربلا عراق در حال برگزاری است.

این نشست علمی با حضور نهادهای علمی و فرهنگی هر دو کشور ایران و عراق برای رایزنی و تبادل علمی و برنامه ریزی همکاری های اجرایی و پژوهشی برگزار شده است.

برای شرکت در این همایش بیش از صد مقاله علمی معتبر ارسال شده بود که حدود ۶۰ مقاله در دو روز همایش ارائه می شود.

این همایش با برگزاری ۱۲ میزگرد تخصصی با موضوعاتی همچون اربعین و همگرایی و وحدت جهانی و تعاملات بین فرهنگی و اجتماعی، تحلیل جامعه شناختی پدیده اربعین، اربعین و آینده پژوهی چالشها، آسیب ها، فرصت ها و کارکرد ها و اربعین و رسانه های جمعی (آسیب ها و کارکردها) در حال برگزاری است.

در این همایش اساتیدی از کشورهای اروپایی و آمریکایی حضور دارند تا به ابعاد مختلف پیاده روی اربعین با رویکرد های علمی و پژوهشی بپردازند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دردسر جدید پرسپولیس؛ هر بازی یک اخراجی!