واحدهای صادرات گرا، سرداران و سربازان خط مقدم اقتصاد ایران هستند/ باید در بودجه 97 تسهیلاتی برای ایجاد شرکت‌های بزرگ صادر کننده تصویب شود


به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری امروز دوشنبه پس از پایان جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، یکی از اولویت‌های دولت را نوسازی صنعت کشور دانست و تصریح کرد: یکی از تلاش‌های دولت...

واحدهای صادرات گرا، سرداران و سربازان خط مقدم اقتصاد ایران هستند/ باید در بودجه 97 تسهیلاتی برای ایجاد شرکت‌های بزرگ صادر کننده تصویب شود
به گزارش شاتا، محمد شریعتمداری امروز دوشنبه پس از پایان جلسه با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران، یکی از اولویت‌های دولت را نوسازی صنعت کشور دانست و تصریح کرد: یکی از تلاش‌های دولت اختصاص ده هزار میلیارد تومان برای نوسازی صنعت کشور است که از محل تسهیلات سیستم بانکی پرداخت می‌شود.
وی با طرح این موضوع که علاوه بر نوسازی صنعت کشور باید شرایطی فراهم شود تا واحدها، بنگاه‌ها و شرکت‌های صادر کننده در اندازه‌های متوسط و بزرگ در کشور بیشتر به وجود آید، افزود: اینکه ما بخواهیم همه واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ خودشان بتوانند محصولاتشان را به بازارهای خارجی صادرات کنند، هم مقدور نیست و هم اگر مقدور شود باعث رقابت مخرب در بازارهای بین المللی خواهد شد، پس باید تسهیلاتی در قالب بودجه سال 1397 تصویب شود تا بخش خصوصی کشور و اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران به همراه تشکل‌های صادراتی تخصصی بتوانند با حمایت نظام و دولت و از طریق منابع حمایتی و مشوق‌هایی که در اختیارشان قرار می‌گیرد به سمت ایجاد شرکت های بزرگ صادر کننده حرکت کنند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در صورت تحقق این هدف مشوق‌هایی شامل حال کسانی که از طریق شرکت‌های بزرگ صادر کننده محصولات خود را به کشورهای خارجی ارسال می ‌کنند، خواهد شد،گفت: با تشویق هایی که انجام می شود، این شرکت‌ها نیز بیشتر و قوی تر شکل می گیرند.
شریعتمداری استفاده از کمک‌های فنی برای پرداخت سود تسهیلات اعطایی به واحدهای صادرات گرا را از دیگر کارهای پیش رو دانست و تصریح کرد: این گونه کمک‌ها هم برای سرمایه در گردش و هم برای تحقیق و توسعه این واحدهای تولیدی و صادراتی تأثیر گذار خواهد بود.
واحدهای صادراتی، سرداران و سربازان خط مقدم اقتصاد ایران هستند
وی واحدهای صادراتی کشور را سرداران و سربازان خط مقدم اقتصاد ایران توصیف کرد و افزود: اگر آتش تهیه درستی برای واحدهای صادراتی کشور تدارک ببینیم، می‌توانند درعرصه صادرات همه بازارهای جهانی را فتح کنند، پس حمایت از این واحدها برای گسترش فعالیت‌های تولیدی می تواند یکی از مهمترین کمک های دولتی به این ها به شمار آید.
شریعتمداری در پایان اظهار گفت: قانون بودجه سال 97 باید به نحوی نوشته شود تا به منابعی که برای صادرات کشور تخصیص داده می شود، دست اندازی نشود و از تعرض مصون بنماند تا بتوانند برای صادرات که آینده کشور در گرو جهش آن است، سرمایه گذاری شوند.
شایان ذکراست که وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ گویی به چند سؤال که از سوی نمایندگان به کمیسیون صنایع و معادن مجلس رفته بود که با تعاملات مثبتی که به وجود آمد، پنج نماینده سؤال های خود را پس گرفتند و یک سوال نیز به تعویق افتاد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید