اهمیت صبر و آرامش در موعظه/صبر به معنای بی تفاوتی نیست


اهمیت صبر و آرامش در موعظه/صبر به معنای بی تفاوتی نیست

ورامین- نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین در دیدار با فرمانده و معاونت های انتظامی شرق استان تهران با تاکید بر اهمیت صبر و آرامش در موعظه، گفت: صبر به معنای بی تفاوتی در کارها نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی، ظهر پنج شنبه و هم زمان با آخرین روز هفته ناجا، در دیدار با سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی شرق استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین حجت الله اسماعیلی، امام جمعه قرچک و معاونت های تخصصی پلیس در شرق استان تهران طی سخنانی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) گفت: صبر و شکیبایی را تکیه گاه خود قرار دهید، دنیا دار ابتلا و در بلا پیچیده و تنها صبر است که می تواند انسان را در این سمیر یاری رساند.

وی با تاکید بر این که صبر به معنای بی تفاوتی نیست، اضافه کرد: باید با صبر و آرامش به موعظه دیگران بپردازید، مبادا توهین کنید، با آرامش موعظه کرده و صبر را پیشه کنید.

نماینده ولی فقیه گفت: باید شهوات را دور ریخت و خواسته های نفسانی را به گوشه ای پرتاب کرد، نفس خود انسان از هر دشمنی دشمن تر است، اگر کسی بد حجاب و یا حرام خوار است، به دلیل ضعف او است.

اهمیت صبر و آرامش در موعظه/صبر به معنای بی تفاوتی نیست

محمودی گلپایگانی با اشاره به جنگ همیشگی عقل و نفس و حدیث امام جواد(ع) تاکید کرد: اعمال همه ما همواره در مقابل چشمان خدا است، هرجا باشید و هرچه کنید، خدا بر آن عالم است.

وی با بیان این که یک شب پاسداری و حفاظت از اموال و نوامیس طبق روایات بر ۴۰ شب عبادت افضل و یا برابر است، خاطر نشان ساخت: قدر مقام خود را بدانید، شما حق بزرگی بر گردن ما دارید و دقت کنید چه آثار مثبتی برای جامعه می توانید داشته باشید.

با سابقه ترین امام جمعه کشور با تقبیح عملکرد داعش و تکفیری ها به نام اسلام، گفت: ظلم و ستم و جنایت پایان خوبی ندارد، عاقبت این تکفیری ها هم مانند دیگر ظالمان خواهد بود.

در برابر اخلال گران و هنجارشکنان ایستاده ایم

اهمیت صبر و آرامش در موعظه/صبر به معنای بی تفاوتی نیست

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار، فرمانده انتظامی شرق استان تهران نیز طی سخنانی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی شرق این استان با اشاره به رضایت مقام معظم رهبری از نیروی انتظامی، گفت: هدایت های حکیمانه شما به عنوان پدر معنوی منطقه، باعث پشت گرمی همکاران بنده است و به همین دلیل امروز برای تجدید میثاق خدمت شما رسیدیم.

وی مسئولیت امنیتی نیروی انتظامی شرق استان تهران را بسیار سنگین خواند و افزود: ما تا آخرین قطره خون خود در برابر هنجارشکنان و اخلال گران با اقتدار توام با مروت برخورد خواهیم کرد و خدمتگزاران خوبی برای این مردم باشیم.

سیزدهم مهر، به عنوان روز نیروی انتظامی و آغاز هفته بزرگداشت ناجا نام گذاری شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا