15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید


در هر کشوری برخی نقاط خاص و استثنایی هستند که جزو زیباترین مکان های آن کسور و شاید هم دنیا به حساب می‌آیند. در این نوشتار هم به چند کشور دنیا سری می‌زنیم و با 15 زیباترین روستاهای دنیا آشنا می‌شویم. 15. آلبروبلو (Alberobello) آلبروبلو، واقع در جنوب شرقی ایتالیا، شاید بهترین نمونه از کلبه‌های سنگی خشک با سقف‌های مخروطی...

در هر کشوری برخی نقاط خاص و استثنایی هستند که جزو زیباترین مکان های آن کسور و شاید هم دنیا به حساب می‌آیند. در این نوشتار هم به چند کشور دنیا سری می‌زنیم و با ۱۵ زیباترین روستاهای دنیا آشنا می‌شویم.

۱۵. آلبروبلو (Alberobello)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

آلبروبلو، واقع در جنوب شرقی ایتالیا، شاید بهترین نمونه از کلبه‌های سنگی خشک با سقف‌های مخروطی شکل باشد و در این فهرست زیباترین روستاهای دنیا هم قرار دارد. این کلبه‌ها به ترولو معروفند. اگرچه از ساخت این کلبه‌های نسبتا سنتی که سازه‌های چندان پرزرق و برقی محسوب نمی‌شوند، بیش از چند قرن نگذشته، اما مثال‌های خوبی از روش‌های ساختمان‌سازی در دوران قدیم به شمار می‌روند.

مطلب مرتبط: ۳۰ بهترین شهر دنیا برای زندگی در ۲۰۱۷

۱۴. پاریانگان (Pariangan)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

بنابر افسانه ها، کوه ماراپی (Marapi) واقع در اندونزی غربی، نخستین مکانی بود که در آنجا قوم مینغکاباو سکنی گزیدند. امروزه، آتشفشان بسیار فعالی بر روستای زیبای پاریانگان، جاییکه قوم مینغکاباو هنوز در آن زندگی می‌کنند، مشرف است.

این منطقه خوش منظره مجموعه‌ای از خانه‌های مسکونی سنتی است که به خوبی حفظ شده‌اند و یک مسجد قدیمی دارد. از این روستا به عنوان مکان پر اهمیت تاریخی و فرهنگی بسیار مهمی حفاظت می‌شود.

مطلب مرتبط:‌ ۲۵ ثروتمندترین، سالم‌ترین، امن‌ترین و شادترین کشور جهان در ۲۰۱۶

۱۳. ساووکا (Savoca)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

ساووکا که نزدیک نوک سیسیلی قرار دارد به منطقه گردشگری محبوب تائورمینا بسیار نزدیک است. ساووکا، اگرچه به اندازه همسایه اش، امروزی نیست اما به دلایل مختلف، فریبنده است.

این روستا دارای نوعی خاص از جذابیت بی‌انتها و عمیق سیسیلی است که این منطقه را به بهترین صحنه برای فیلم تحسین برانگیز پدرخوانده ۲ تبدیل کرده است. در این منطقه تعداد بسیاری کلیسا، خانه و دیگر ساختمان‌های قدیمی تحسین برانگیز وجود دارد.

۱۲. گوریم (Goreme)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

گوریم شهر کوچکی در آناتولی مرکزی، در قلب ترکیه است. گوریم میان دودکش‌های جن معروف دنیا ساخته شده است و اگر می‌خواهید این صخره‌های شگفت آور را از نزدیک ببینید، گوریم یکی از بهترین

مکان‌هاست و جزو زیباترین روستاهای دنیا است.

این روستا که نخستین بار دو هزار سال پیش در آن سکنی گزیدند، احساس خاص ”بودن در دنیایی دیگر“ را به انسان می‌دهد، به ویژه اینکه بسیاری از خانه‌های مسکونی و برخی از کلیساهای آن، مستقیما در دل سنگ‌ها ساخته و به زیبایی تزئین شده‌اند.

۱۱. مدیسون (Madison)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

مدیسون که بیش از دو قرن پیش ساخته شده و نام رییس‌جمهوری جیمز مدیسون، بر روی آن گذاشته شده‌است، از نظر بسیاری از مردم، زیباترین شهر کوچک ایالات متحده به حساب می‌آید. اعتبار تاریخی آن به

همین جا محدود نمی‌شود، این شهر به داشتن نمونه‌های بسیاری از معماری پیش از جنگ که آن را به مرکز تاریخی وسیعی تبدیل کرده و بیشتر زیبایی‌اش را از آن به‌دست آورده است، افتخار می‌کند. حتی نقل است

که خود ژنرال شرمان هنگام جنگ داخلی، از این شهر چشم پوشی کرد زیرا این شهر چنان زیبا بود که حیفش آمد ویران شود.

۱۰. جوزکار (Juzcar)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

تا همین اواخر ”جوزکار“ روستای معمولی و کوچکی واقع در آندلس در جنوب اسپانیا بود. دیوارهای تمام خانه‌های این منطقه مانند بیشتر مناطق دیگر سفیدکاری شده بودند، اما در سال ۲۰۱۱ برای تجلیل از فیلم اسمورف‌ها که برای نخستین بار در این روستا به نمایش گذاشته شد، دیوارها به رنگ آبی اسمورف‌ها در آمدند.

این رنگ آمیزی چنان مورد توجه محلی‌ها و البته گردشگران قرار گرفت که آنها پیشنهاد رنگ آمیزی مجدد سونی پیکچرز را نپذیرفتند و اکنون این روستا به یکی از قابل توجه‌ترین مناطق تبدیل شده و جزو زیباترین روستاهای دنیا است.

۹. رئین (Reine)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

رئین، بخشی از مجمع الجزایر لوفوتن در شمال نروژ و یکی از زیباترین مکان‌های شمالی قطب شمال است. در کمال تعجب آب و هوای ملایم این منطقه باعث شده که محلی‌ها و مسافران بتوانند به طور کامل از این

محیط که زیبایی خیره کننده‌ای دارد، استفاده کنند و از پیاده روی، قایقرانی یا از مناظر و کلبه‌های ماهیگیران ماهر لذت ببرند.

۸. سیدی بوسعید (Sidi Bou Said)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

سیدی بوسعید در شمال شهر تونس پایتخت تونس، قرار دارد و با غرور بسیار بر فراز صخره‌ای مشرف به دریای مدیترانه به گونه‌ای واقع شده که چشم‌اندازهای بسیار حیرت انگیزی خلق کرده است. اما تنها این مناظر نیستند که در یاد می‌مانند. این مکان باشکوه در برگیرنده ترکیبی برجسته و جالب از رنگ‌های سفید و آبی در سراسر منطقه است که موجب می‌شوند خانه‌ها بسیار فریبنده و زیبا به نظر آیند.

۷. ونگن (Wengen)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

روستای سوئیسی ونگن، یکی از خوش منظره‌ترین و زیباترین روستاهای اروپاست که هر سال، تابستان و زمستان، هزاران گردشگر را به سمت خود جذب می‌کند.

این روستا میان کوه‌های آلپ واقع شده و به طور طبیعی مناسب اسکی است. یکی دیگر از جاذبه‌های این منطقه، بدون خودرو بودن این روستاست که باعث شده کیفیت هوا بالا رفته و از سرو صدا کم شود تا جایی که احساسی از آرامش به این فضا افزوده شود.

۶. شیراکاوا-گو (Shirakawa-go)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

روستای کوچک شیراکاوا-گو در منطقه گیفو، واقع در جزیره ژاپنی هانشو در دل کوهستان قرار دارد، جایی که بارش سنگین‌ترین برف در دنیا را تجربه می‌کند. در نتیجه، محلی‌ها نوع خاصی از سبک ساختمان‌سازی با نام گازهو-زوکوری ایجاد کرده‌اند. در این روش سقف خانه‌ها به شکل کاه گلی، مثلثی شکل و ضخیم، شبیه دست‌ها که هنگام دعا کنار هم قرار می‌گیرند، ساخته می‌شود. این فرم از سقف، برف سنگین را منحرف می‌کند.

۵. بورانو (Burano)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

بورانو، مجمع الجزایری متشکل از ۴ جزیره است که در مرداب ونیزی قرار دارد. چیزی که این منطقه را از دیگر قسمت‌های ونیز و همچنین دنیا مجزا می‌کند، این حقیقت است که ساکنان اینجا، خانه‌هایشان را به رنگ‌های متنوع و شادی نقاشی می‌کنند.

این ویژگی برای اهالی مهم است. این کار ابتدا برای اینکه ماهیگیران بتوانند خانه‌های شان را میان مه پیدا کنند، انجام شد اما درحال‌حاضر، اگر بخواهید خانه تان را نقاشی کنید، به اجازه خاصی نیاز دارید.

۴. بایبری (Bibury)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

روستای هزارساله بایبری، در غرب انگلستان، یکی از خوش منظره‌ترین مکان‌ها در بریتانیاست. این نقطه به دلیل وجود کلبه‌های سنگی کاتسوولد عسلی رنگ، به ویژه آنهایی که در امتداد آرلینگتون رو قرار دارند، معروف است.

پیاده روی میان این ساختارهای فریبنده یا در مسیر رود کلن ریور که در میان روستا جریان دارد، یا گاهی اوقات قدم زدن درست کنار جاده اصلی، واقعا می‌تواند سفری در گذشته باشد.

۳. ها‌ل‌اشتات (Hallstatt)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

روستای هال اشتات کنار دریاچه، در جنوب شرقی سالزبورگ درست در قلب اتریش واقع شده و نه تنها به طور خیره کننده‌ای خوش منظره است، بلکه پیشینه‌ای تاریخی دارد.

این روستا به لطف وجود معادن نمک از نظر تاریخی غنی است و همچنین نام این روستا بر روی فرهنگ هال‌اشتات که بیشتر با مردم سلتی باستان ارتباط دارد، گذاشته شده است. امروزه این منطقه بسیار جذاب است.

۲. اویا (Oia)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

اویا، واقع در اوج صخره‌های سانتورینی فضایی بسیار زیبا و حیرت انگیز دارد. این روستای خوش منظره درست در کنار شیبی تند قرار گرفته که باعث شده، ساکنان و همچنین مسافران بتوانند از چشماندازهای دهانه سانتورینی که در دنیا معروف است، لذت ببرند.

منظره شهر تحت سلطه ساختمان‌های زیبای سفیدرنگی است که زیر نور خورشید می‌درخشند و بقایای یک قصر ویران که بر کل منطقه، خانه‌های کاپیتان و یک آسیاب بادی مشرف است، ممکن است نمادین‌ترین ساختمان منطقه اویا باشد.

۱. ایز (Eze)

15 زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

ایز، مکانی فوق‌العاده زیباست و در امتداد ریویرا در فرانسه قرار دارد. این منطقه ۴۲۶ متر بالاتر از سطح دریا و بر روی سواحل دریا مسلط است و چشم‌انداز حیرت انگیزی از دریای مدیترانه در مقابل دیدگان قرار می‌دهد.

ایز علاوه بر مکانی که در آن قرار دارد، به لطف وجود بسیاری از ساختمان هایی که قرن‌ها باقی مانده و به‌خوبی حفظ شده‌اند، به داشتن برخی از جذابیت‌های قرون وسطایی خود افتخار می‌کند و در صدر فهرست زیباترین روستاهای دنیا قرار دارد.

وبگردی سایت کسب و کار بازده

بیزینس اینسایدر

۱۵ زیباترین روستاهای دنیا را بشناسید

(مشاهده ۱ نفر, فقط امروز)
هرگونه نشر ، بازتولید یا بازنشر تمام یا بخشی از محتوای سایت بازده بدون کسب مجوز، غیرقانونی است و تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
راحت و سریع با زدن دکمه + انتشار بده


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نادری سرلیست «جام» در دوردوم انتخابات شد