گوگل قصد دارد کاربران خود را به پرداخت هزینه برای دسترسی به اخبار ترغیب کند
همان طور که می دانید، این روزها پیدا کردن اخبار در فضای مجازی بسیار آسان شده و خیلی کم پیش می آید که شخصی برای یافتن خبر مورد نظرش هزینه ای پرداخت کند. یکی از خدمات گوگل هم گردآوری اخبار از خبرگزاری های مختلف است که کاربران بسیاری از آن به صورت رایگان استفاده می کنند. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.
همان طور که می دانید، این روزها پیدا کردن اخبار در فضای مجازی بسیار آسان شده و خیلی کم پیش می آید که شخصی برای یافتن خبر مورد نظرش هزینه ای پرداخت کند. یکی از خدمات گوگل هم گردآوری اخبار از خبرگزاری های مختلف است که کاربران بسیاری از آن به صورت رایگان استفاده می کنند. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.
منبع درآمد اصلی خبرگزاری های مختلف از طریق حق اشتراکی که مخاطبان و خوانندگان خبر به آن ها پرداخت می کنند تامین می شود و جایی مثل گوگل نیوز تا حدودی مانع این امر می شود که هزینه ای بابت اخبار به خبرگزاری ها و ناشران اصلی پرداخت شود.
اما به تازگی گوگل ابزاری را تست می کند که می تواند شما را هرچه بیشتر به خرید اشتراک برخی از خبرگزاری ها ترغیب کند. فعلاً گوگل این ابزار را با New York Times و Financial Times که از خبرگزاری ها بسیار معتبر و بزرگ محسوب می شوند، آزمایش کرده است و باید ببینیم آیا نتیجه تلاش های این شرکت می تواند برای صنعت خبر مفید واقع شود یا خیر.
اما آنچه این ابزار قرار است در آن ایفای نقش کند، به جز کمک به خبرگزاری ها برای یافتن کاربرانی که تمایل به پرداخت هزینه اشتراک آن ها را داشته باشند، این موضوع است که تعداد خبرهایی که هر کاربر می تواند به صورت رایگان بخواند را کاهش می دهد. احتمالاً ماه سپتامبر در این خصوص اطلاعات بیشتری در دست خواهیم داشت.