میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)


موبنا – این بازی تا به حال بیش از ده میلیون بار دانلود شده است و امتیاز 4.3 را در سایت گوگل پلی از آن خود کرده است. Can You Scape معمایی است که برای حل آن باید مثل یک کارآگاه عمل کنید ؛ شواهد و مدارک را برای فرار از هراتاق در کنار هم بگذارید و کلید باز کردن در اتاق را بیابید. این بازی توسط شرکت MobiGrow ساخته شده است که تخصص این...

موبنا – این بازی تا به حال بیش از ده میلیون بار دانلود شده است و امتیاز ۴.۳ را در سایت گوگل پلی از آن خود کرده است. Can You Scape معمایی است که برای حل آن باید مثل یک کارآگاه عمل کنید ؛ شواهد و مدارک را برای فرار از هراتاق در کنار هم بگذارید و کلید باز کردن در اتاق را بیابید. این بازی توسط شرکت MobiGrow ساخته شده است که تخصص این شرکت طراحی و ساخت بازی های فرار است! شعار این شرکت این است: ” ما طراح بهترین بازی‌های فرار هستیم!” در کنار بازی Can You Escape مجموعه بازی‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید مثل Hollywood Escape، Bank Escape ، Escape If You can، Escape City و…. در Can You Escape شما در یک آپارتمان حبس شده اید و باید برای فرار از هر طبقه تلاش کنید. پس کلید آپارتمان را پیدا کنید و سوار آسانسور شوید و به طبقه ی بعد بروید! ظاهر و گرافیک بازی جذاب است و کاربر از گشتن و کنار هم گذاشتن شواهد خسته نمی‌شود. وجود وسایل زیاد در هر اتاق کاربر را به سمت زیر و رو کردن این وسایل جذب می‌کند . زیر هرکدام از این وسایل یا درون آن‌ها راهنمایی ای برای رسین به رمز یا کلیدی پنهان است. گاهی هر طبقه‌ی آپارتمان، یا در واقع هر مرحله، خود از چند مرحله تشکیل شده است. ممکن است چند کلید و رمز را تا رسیدن به کلید در اصلی، پیدا و استفاده کنید. در Can You Escape هشت اتاق یا مرحله ی رایگان وجود دارد و دو مرحله ی دیگر نیز در حال حاضر در دسترس هستند که می توانید با پرداخت $۰.۹۹ به آن‌ها دسترسی داشته باشید. یکی از ضعف‌های این بازی نیز همین نکته است که فقط (!) هشت مرحله دارد! آیا با هشت مرحله کاربر راضی می‌شود؟ بسیاری از کاربران از تعداد کم مراحل ناراضی بوده‌اند. از طرفی بسیاری از کاربران ادعا کرده اند که می توانند تمامی مراحل بازی را در دو ساعت تمام کنند و در نتیجه دیگر چیزی برای حل کردن و جست‌و‌جو باقی نمی‌ماند! در نتیجه این‌طور به نظر می‌رسد که این بازی توانسته است تمامی کاربرانش را به انجام بازی جذب کند به‌صورتی که تا مرحله‌ی آخر رفته اند و حتی به دنبال مراحل بیشتری نیز هستند. پس اگر مراحل کمی سخت‌تر بودند و تعدادشان نیز بیشتر بود شاید موفقیت این بازی نیز در جلب توجه کاربران بیشتر می‌شد. این نکته را هم می‌توان نقطه ضعف بازی دانست و هم از سویی دیگر نقطه‌ی قوت. زیرا نشان می‌دهد بازی راه درستی را در جذب مردم در پیش گرفته است! اگر مراحل با آهنگ ملایمی در هر مرحله سخت‌تر می‌شد، به‌گونه ای که به راستی کاربر را دچار چالش می‌کرد، شاید کیفیت بازی و رضایت کاربران نیز افزایش می‌یافت. با همه‌ی این تفاسیر و با توجه به حجم زیاد دانلودی که تا به حال این بازی داشته است، یعنی بیش از ده میلیون بار دانلود، پیشنهاد می‌کنم حداقل یک بار آن را امتحان کنید و ببینید این هشت مرحله را در چند ساعت تمام می‌کنید. دو ساعت یا بیشتر؟! آیا شما از کاربرانی که ادعا می کنند بازی بیش از حد آسان است باهوش تر هستید یا نه؟! Can You Escape هم اکنون برای هر دو پلتفرم مبتنی بر سیستم عامل iOS و Android به صورت رایگان در دسترس است.

میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)
میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)میتونی فرار کنی؟! (Can You Escape)
منبع: پانوشت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / اظهارات جواد خیابانی درباره واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال