نقشه شهر شیراز


نقشه شهر شیراز

نقشه شهر شیراز گویای آن بوده که این شهر یکی از بزرگترین شهر‌های کشور و مرکز استان فارس است.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بر اساس آنچه در نقشه‌ شهر شیراز دیده می‌شود این شهر یکی از بزرگ‌ترین شهر‌های کشور بوده، در مرکز استان فارس واقع شده و در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته است. این شهر سومین شهر ایران بوده که نهاد شهرداری در آن تأسیس شده است؛ بنابراین گزارش، از نام‌های تاریخی شهر شیراز می‌توان به تیرازیس و شیرازیس اشاره کرد.

شایان ذکر است؛ مقام معظم رهبری لقب سومین حرم اهل بیت در ایران را به شهر شیراز داده است. این شهر به دلیل برخورداری از جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی بی‌شمار همواره در مرکز توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار داشته و اولین اشاره به نام آن به آنچه بر روی لوح‌های گلی ایلامی متعلق به ۲۰۰۰ سال پیش حک شده برمی‌گردد. نام شهر شیراز بر روی لوح‌ها با استفاده از واژه تیرازیس حک شده است.

نقشه شهر شیراز


شهر شیراز در دوره حکومت صفاریان، بوییان و زندیان، پایتخت کشورمان بوده است. این شهر روزی از روز‌های تقویم را نیز به خود اختصاص داده به عبارت دیگر با تصویب شورای شهر شیراز و تأیید مجلس شورای اسلامی ۱۵ اردیبهشت هر سال به نام روز شیراز شناخته می‌شود.

گفتنی است؛ شهر شیراز که به واسطه آب و هوای معتدلش گزینه مناسبی برای گردشگران تابستانی به شمار می‌آید، به شهر شعر، باغ، گل و بلبل معروف است. این شهر از قدیم به داشتن باغ‌های بسیار و زیبا مشهور بوده است.

نقشه شهر شیراز


باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، باغ دلگشا و باغ جهان‌نما از معروف‌ترین باغ‌های شهر شیراز به حساب می‌آیند. این باغ‌ها به عنوان مهم‌ترین مراکز گردشگری شهر شیراز نیز به شمار می‌آیند.

یادآور می‌شود؛ از جاذبه‌های گردشگری دیگر شهر شیراز می‌توان به نارنجستان قوام، بازار وکیل، مسجد وکیل، حمام وکیل، ارگ کریم‌خان، پاسارگاد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، شاهچراغ و دروازه قرآن اشاره کرد.


متروی شهر شیراز


خطوط متروی شهر شیراز دومین خطوط بزرگ متروی کشور به حساب می‌آیند و به طور کلی دربرگیرنده ۶ خط هستند.

نقشه شهر شیراز

نقشه گوگل شهر شیراز

نقشه شهر شیراز


انتهای پیام/

نقشه شهر شیراز راهنمای گردشگران داخلی و خارجی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)