حمیس باقلا


حمیس باقلا

حمیس باقلا یک غذای محلی قدیمی و مخصوص فصل بهار و تابستان در شهرستان شوشتر است. حمیس باقلا غذای گیاهی است و به افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند و یا از علاقمندان به باقلا هستند توصیه می شود که حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنند. مواد لازم باقلای سبز تازه یک کیلو، پیاز متوسط دو عدد، سیر 2 حبه بزرگ، انار دون آسیاب شده سه قاشق غذاخوری،...

حمیس باقلا یک غذای محلی قدیمی و مخصوص فصل بهار و تابستان در شهرستان شوشتر است. حمیس باقلا غذای گیاهی است و به افرادی که رژیم غذایی گیاهخواری دارند و یا از علاقمندان به باقلا هستند توصیه می شود که حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنند.

مواد لازم

باقلای سبز تازه یک کیلو، پیاز متوسط دو عدد، سیر ۲ حبه بزرگ، انار دون آسیاب شده سه قاشق غذاخوری، روغن، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

در تهیه این غذا باقلا با پوست آن استفاده می‌شود. باقلا را با پوست آن بشویید. سر و ته پوست باقلا و نخهای دو طرف آن را بگیرید. سپس باقلا را با پوست آن به قطعاتی در حد ۳ تا ۴ سانتی متر برش بزنید. باقلای خرد شده را درون یک قابلمه بریزید، به آن یک لیوان آب اضافه کنید و بگذارید تا بپزد و نرم شود. سپس با گوشت کوب بکوبید ولی نه در حدی که کاملا له شود.

در یک ظرف جداگانه پیازها را خرد کرده و با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سیر خرد شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید تا بوی سیر به مشام برسد. سپس باقلای کوبیده شده را به آن اضافه کنید. نمک، فلفل، زردچوبه و اناردون آسیاب شده را به آن اضافه کرده و به خوبی هم بزنیم. حمیس باقلا آماده شده را در ظرف مناسب بریزید و با پیاز سرخ شده و یا زرشک تفت داده شده تزیین کنید.

این غذا را معمولا همراه با نان سرو می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید