شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015


شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

ده شرکت نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی در سال 2015 1. نان پانرا. برای بهبود خدمات فست‌فود (کیو‌اس‌آر) به کمک فناوری برتر و خدمات بهتر. در حالی که سایر فست‌فودها همانند استارباکس از فناوری‌های پیش‌پرداخت و پیش‌سفارش برای تحویل غذا به مشتریان خود استفاده می‌کنند، کافه- نانوایی زنجیره‌ای پانرا از این هم...

ده شرکت نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی در سال ۲۰۱۵

۱. نان پانرا. برای بهبود خدمات فست‌فود (کیو‌اس‌آر) به کمک فناوری برتر و خدمات بهتر.

در حالی که سایر فست‌فودها همانند استارباکس از فناوری‌های پیش‌پرداخت و پیش‌سفارش برای تحویل غذا به مشتریان خود استفاده می‌کنند، کافه- نانوایی زنجیره‌ای پانرا از این هم فراتر رفته است تا نحوه ارتباط مشتریان با رستوران را تغییر دهد.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

اپلیکشین تلفن همراه پانرا نسخه ۲ در سال ۲۰۱۴ عرضه شد و در حال حاضر در بیش از ۱۸۰۰ شعبه خود در کشور آمریکا در حال استفاده است و باعث نوآوری در فناوری شرکت، چیدمان کافه و حتی کارکنان شده است. مشتریان بیرون‌بر می‌توانند از پنج روز قبل نسبت به سفارش غذای خود از طریق اپلیکیشن اقدام کنند و به هنگام تحویل غذا، بدون معطلی در صف، غذای خود را از قفسه‌های مخصوص بردارند. مشتریانی که می‌خواهند غذای خود را داخل رستوران صرف کنند می‌توانند غذا را در پیشخوان سفارش داده و سپس پشت میز بنشینند و یا اینکه مستقیماً از پشت میز سفارش دهند زیرا پانرا با استفاده از فناوری بازشناسی با امواج رادیویی (آراف‌آی‌دی) می‌تواند جایی که مشتریان نشسته‌اند را تشخیص دهد. کیوسک‌های سفارش‌گیری غذا که داخل رستوران‌ها نصب شده به اپل‌پی و برنامه مای‌پانرا وصل شده‌‌اند و به رستوران این امکان را می‌دهند تا سفارشات و غذاهای مورد علاقه مشتریان را ذخیره کند. این امر باعث می‌شود تا پانرا کارکنان کمتری در بخش سفارش‌گیری داشته باشد و در عوض تعداد کارکنان ارائه دهنده خدمات به مشتریان داخل رستوران بیشتر شود. پانرا در حال آزمایش خدمات ارسال رایگان سفارشات برای مشتریان با سفارش بالای ۵ دلار است.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

۲. همپتون کریک. برای استفاده از داده‌ها برای تولید «غذای جایگزین» بهتر

بعد از ده ماه از عرضه محصولات همپتون کریک به سوپرمارکت‌ها، سس مایونز فاقد تخم‌مرغ «جاست» توانست به پرفروش‌ترین برند در فروشگاه‌های زنجیره‌ای «هل فودز» در سال ۲۰۱۴ تبدیل شود.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

با حمایت‌های مالی و معنوی بیل گیتس و لی کا-شینگ (از افراد سرشناس و صاحب نفوذ در آسیا) و با جمع‌آوری ۹۰ میلیون دلار در سومین دوره جذب سرمایه در ماه دسامبر، شرکت همپتون کریک به یک شرکت پیشرو در زمینه تولید غذای خوب تبدیل شده است. این شرکت داده‌های زیادی در مورد انوع گونه‌های گیاهی جمع‌آوری کرده و از طریق پیدا کردن گونه‌های مناسب به دنبال ساخت مواد غذایی سالم‌تر با استفاده از آب کمتر و زمین کشاورزی کمتر است. دن زیگموند متخصص داده و از کارکنان اسبق یوتیوب و گوگل مپس، اخیراً برای مدیریت تیم داده شرکت همپتون کریک در آزمایشگاه‌های سانفرانسیسکو شرکت در زمینی به مساحت ۹۰هزار فوت مربع به همپتون کریک پیوسته است. جاش تتریک مدیرعامل شرکت می‌گوید شکرها، چربی‌های ترانس و رنگ‌های مصنوعی در برنامه بعدی کاری همیلتون کریک قرار دارند، همچنین شرکت برنامه‌هایی برای عرضه پاستا به بازار چین در بهار سال جاری دارد.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

۳. ۶۴۰ لبز. برای علمی کردن کشاورزی

امروزه بیشتر کشاورزی در آمریکا بر روی زمین‌های ۴۰۰ هکتاری یا بزرگتر انجام می‌شود که جای زیادی برای اشتباه انسانی به جای می‌گذارد.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

شرکت تحلیل داده‌های ۶۴۰ لبز از زمان آغاز فعالیت خود در سال ۲۰۱۳ تلاش کرده تا اشتباهات و اتلاف در زمین‌های کشاورزی را کاهش دهد. ۶۴۰ لبز برای انجام این کار زمان دقیق بیکاری تجهیزات کشاورزی را در روی زمین کشاورزی اندازه‌گیری می‌کند و بر اساس آن به کشاورز هشدار می‌دهد که فراموش کرده تا بخشی از زمین خود را زیر کشت ببرد. قطعه الکترونیکی «درایو ۶۴۰» مستقیماً درون «مدارِ کَن» تراکتورها و کمباین‌ها نصب می‌شود و داده‌ها را برای تجزیه و تحلیل به شرکت ۶۴۰ لبز ارسال می‌کند و از این طریق به کشاورزان این امکان را می‌دهد تا در مورد زمین کشاورزی خود تصمیمات بهتری بگیرند. کربت کال یکی از بنیانگذاران شرکت می‌گوید: «ما در حال تبدیل تراکتورها به سنسورهای متحرک در زمین کشاورزی هستیم.» از بهار گذشته تا کنون این شرکت توانسته دامنه فعالیت خود را چهار برابر کند.

۴. تِیست‌مِید. برای سرمایه‌گذاری بر روی شبکه ویدئویی غذا

تیست‌مید شبکه‌ای از علاقمندان به غذا است که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا انواع غذاها را از سرتاسر جهان از طریق مجموعه‌ای از ویدئوهای ساخته شده توسط کاربران مشاهده کرده و به اشتراک بگذارند.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

کانال تیست‌مید در یوتیوب بیش از ۳۵۰ هزار عضو دارد و شبکه آن مشتمل بر مشترکین اپلیکیشن -که به کاربران اجازه اشتراک‌گذاری ویدئوهایشان را می‌دهد- به بیش از ۱۸ میلیون نفر در هر ماه می‌رسد. در سال ۲۰۱۴ این شبکه توانست ۲۵ میلیون دلار سرمایه از طریق سرمایه‌گذاران جذب کند. دو وبکست معروف این شرکت با نام‌های «تشنه برای …» و «بشقاب همیشگی» توانستند دو جایزه از «جایزه جیمز بیرد» را در سال ۲۰۱۴ به خود اختصاص دهند.

۵. مانچری. برای ارائه خدمات مطلوب تحویل غذا

بنیانگذران شرکت تحویل غذای مانچری به این نتیجه رسیده بودند که بهترین روش کاهش دادن زمان و افزایش دادن تحویل غذا به مشتریان، ارائه غذا به صورت سرد است.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

کنراد چو یکی از بنیانگذران شرکت می‌گوید: «این روش نه تنها تنوع بسیار زیادی به مشتری می‌دهد بلکه به مشتری این آسودگی و راحتی را می‌دهد که در هر زمان که دوست داشت، غذای خود را گرم کرده و میل کند.» تنوعی که کنراد چو از آن نام می‌برد یک منوی غذا شامل ۷۵ نوع غذای مختلف است که توسط گروهی از آشپزهای محلی-که به صورت گردشی عوض می‌شوند- طبخ می‌شود. استارتاپ مانچری فقط در سال ۲۰۱۴- در دومین مرحله از جذب سرمایه برای خود- توانست ۲۸ میلیون دلار سرمایه برای «مانچری پلاس» جذب کند. مانچری پلاس یک برنامه اشتراک برای تحویل غذاست که با حق عضویت سالانه ۴۰ دلار، خدمات تحویل غذای رایگان به شما را انجام می‌دهد. آخرین اقدام تحسین‌برانگیز مانچری، همکاری با شرکت جابن است که اطلاعات تغذیه‌ای غذاهای ارائه شده توسط مانچری را به کمک اپلیکشن بر روی گجت پوشیدنی یو‌پی جابُن ارسال می‌کند.

۶. اکسو. برای دلپذیرتر کردن خوردن حشرات

همانطور که شرکت‌های تولیدکننده غذا خود را برای تأمین غذای ۹ میلیارد ساکن روی کره زمین تا سال ۲۰۵۰ آماده می‌کنند، بسیاری از شرکت‌ها سراغ موجودات شش‌پا از جمله جیرجیرک‌ها – که در مقایسه با تولید گاو گوشتی، حدود ۲۰ درصد منابع کمتری نیاز دارد- رفته‌اند.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

شرکت اکسو ۹۰ درصد از پروتئین‌بارهای (شکلات‌های حاوی پروتئین) ساخته شده از پودر جیرجیرک خود را مستقیماً به مصرف‌کنندگان می‌فروشد و از این طریق حاشیه سود بالاتری داشته و فرصت بیشتری برای شناسایی و جذب مشتریان بالقوه دارد. در حالی که سایر شرکت‌های تولیدکننده «غذا از حشرات» بیشتر بر روی اسنک‌هایی مانند کلوچه و چیپس تمرکز کرده‌اند، گبی لویس مدیرعامل شرکت اکسو می‌گوید پروتئین‌بارها محل خوبی برای پروتئین‌های جایگزین هستند. «من تلاش می‌کنم تا بتوانم تا حد امکان برخی عادات را تغییر دهم. ما از مردم می‌خواهیم تا پروتئین مورد نیاز بدن خود را از سایر منابع تأمین کنند.» در سال جاری اکسو در پروازهای شرکت هواپیمایی جت‌بلو از نیویورک به لس‌آنجلس عرضه خواهد شد.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

۷. فود- ایکس. برای قرار دادن تعداد زیادی از ایده بزرگ مواد غذایی در فر.

فود ایکس اولین برنامه حمایت از استارتاپ‌‌های است که به صورت تخصصی بر غذا تمرکز کرده‌اند. در عوض ۸ درصد از سهام هر یک از شرکت‌ها، فود- ایکس ۵۰ هزار دلار به هریک از استارتاپ‌ها پرداخت کرده و برای آنها جلسات آموزشی توسط افرادی مانند بن کوهن و درتی همیلتون برگزار می‌کند. سروی، مانچ‌کوییک و گرینیز چند نمونه از استارتاپ‌های هستند که توسط فود- ایکس حمایت شده‌اند. «سروی» یک اپلیکیشن بررسی غذا است که فقط به سرآشپزها، خوراک‌شناسان و برخی افراد متخصص در زمینه غذا که ایده‌های ارزشمند دارند اجازه انتشار مطلب می‌دهد. «مانچ‌کوییک» یک سرویس تحویل غذاست و «گرینیز» کاربران خود را به خرده‌فروشان نزدیک و کافه‌هایی که مواد اولیه و محصولات خود را از مزارع محلی می‌خرند مرتبط می‌کند.

۸. وایز آرجی. به دلیل تبدیل کارآمد ضایعات غذا به کود.

برای مقابله با رشد وحشتناک ضایعات غذا در آمریکا (بر اساس تخمین شورای دفاع از منابع ملی ۴۰ درصد غذا در آمریکا دورریز می‌شود) دو نفر از کارکنان اسبق مایکروسافت ماشینی ساخته‌اند که ضایعات غذا را جمع‌آوری کرده و آنها را به کودی غنی از مواد مغذی تبدیل می‌کند.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015

دستگاه «هاروستر» شرکت وایزآرجی که توسط لری لسوئور و ژز لوگو برای استفاده در صنعت خدمات غذایی ساخته شده در سال ۲۰۱۴ توانست ۷٫۷۵ ملیلیون دلار جذب سرمایه کند، و به دنبال آن دامنه فعالیت شرکت از واشینگتن به کالیفرنیا – که ده درصد از کل فروشگاه‌های مواد غذایی در آن قرار دارند- گسترش پیدا کرد. ضایعات و اضافات غذا درون هاروستر ریخته می‌شود، سپس هاروستر ضایعات را آسیاب کرده و یک مایع غنی از مواد مغذی تولید می‌کند که توسط شرکت وایزآرجی جمع‌آوری شده و در جای دیگری تصفیه شده و به کود تبدیل می‌شود.

۹. کنسیومر فیزیکس. به دلیل ایجاد امکان دستیابی به اطلاعات تغذیه‌ای صحیح در مورد مواد غذایی

اگرچه تعداد بسیار زیادی از انواع نمونه‌های آزمایشی از اسکنرهای آلرژی و مواد غذایی در حال حاضر وجود دارد اما شرکت اسرائیلی کنسیومر فیزیکس اولین شرکتی است که توانسته چنین ابزاری را به بازار عرضه کند. این ابزار که سی‌یو نام دارد در تابستان سال جاری با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه عمومی خواهد شد. سی‌یو که از لحاظ ظاهری اندازه یک دسته‌کلید است، از فناوری طیف‌نمایی مادون قرمز (اِن‌آی‌آر‌اس) برای ارزیابی ترکیبات شیمیایی غذاها، داروها و … استفاده می‌کند و داده‌هایی مانند عناصر سازنده و میزان کالری غذا را از طریق بلوتوث به اپلیکیشن تلفن همراه ارسال می‌کند. سی‌یو به کاربران کمک می‌کند تا از وابسته بودن به برچسب‌های ابداعی شرکت‌های تولید غذا و دارو که بر روی محصولات چسبانده می‌شوند خلاصی یابند. بهار سال قبل، این شرکت توانست ظرف مدت کمتر از ۲۴ ساعت به هدف ۲۰۰ هزار دلاری خود در کیک‌استارتر برسد و پس از آن توانست چیزی حدود ۱۴ برابر هدف خود جذب سرمایه نماید.

شرکت های نوآور دنیا در صنعت مواد غذایی سال 2015


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اروپا بدنبال اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه