افزایش تولید گاز فاز 11 پارس جنوبی در ایران تا دو هفته آینده


افزایش تولید گاز فاز 11 پارس جنوبی در ایران تا دو هفته آینده

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از وارد مدار شدن چاه پنجم فاز 11 پارس جنوبی خبر داد و گفت: طی دو هفته آینده ششمین چاه این فاز نیز وارد مدار بهره برداری خواهد شد و تولید فاز 11 به 15 میلیون مترمکعب در روز می رسد.

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس اظهار داشت: پنجمین چاه فاز 11 پارس جنوبی وارد مدار بهره برداری شده و هم اکنون روزانه 12 میلیون مترمکعب گاز از این فاز مرزی میدان مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می شود.
وی افزود: طی دو هفته آینده ششمین چاه این فاز نیز وارد مدار بهره برداری خواهد شد و تولید فاز 11 به 15 میلیون مترمکعب در روز می رسد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه حفاری دیگر چاه های تولیدی فاز 11 نیز در حال انجام است، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تولید فاز 11 پارس جنوبی به 28 میلیوت مترمکعب افزایش خواهد یافت.
متجلی در خصوص ساخت و نصب و سکوی 11A و آغاز حفاری 12 چاه جدید این فاز برای رسیدن به تولید 56 میلیون مترمکعبی، اذعان داشت: جکت 11A در دست ساخت است و تا پایان دولت، در محل مربوطه نصب خواهد شد و در تلاشیم در آینده ای نزدیک، ساخت سکوی 11A نیز آغاز شود.
وی ادامه داد: در رابطه با بحث مهم فشارافزایی پارس جنوبی با شرکت های ایرانی که قرار است این طرح را اجرایی کنند، درحال برگزاری جلسات مستمر هستیم و به دنبال آنیم که تمامی قراردادهای مربوطه در زمینه فشارافزایی پارس جنوبی تا پایان دولت به امضا برسد.

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد!