نظامیان زخمی از پایگاه آمریکایی در اردن خارج شدند


نظامیان زخمی از پایگاه آمریکایی در اردن خارج شدند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه سه شنبه از خروج نیرو‌های زخمی از پایگاه خود در اردن خبر داد.

نظامیان زخمی از پایگاه آمریکایی در اردن خارج شدند

به گزارش راهبرد معاصر؛ پنتاگون گزارش کرد: نیرو‌های ما در منطقه از زمان حمله به پایگاه ما در اردن که روز یکشنبه گذشته صورت گرفت ۳ مرتبه دیگر مورد حمله قرار گرفتند.

سپیده‌دم روز یکشنبه پایگاه «برج ۲۲» آمریکا در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن هدف حملات پهپادی قرار گرفت و آمریکا شامگاه آن روز اعلام کرد بر اثر این حمله، سه نظامی آمریکایی کشته و دستکم ۳۰ نفر هم زخمی شدند.

به نقل از عربی۲۱، این وزارتخانه اعلام کرد تعداد زخمی‌های ناشی از حمله به نیرو‌های آمریکایی در اردن به بیش از ۴۰ نفر رسیده است که حال یکی از آن‌ها وخیم است. همه این زخمی‌ها برای درمان منتقل شدند.

پنتاگون تهدید کرد واشنگتن در زمان و مکان مناسب پاسخ این حمله را خواهد داد، اما در این واکنش خود دنبال تشدید در منطقه نیست.

وزارت دفاع آمریکا تشدید تنش در منطقه را بی‌فایده دانست، اما اعلام کرد تمامی اقدامات لازم را برای دفاع از منافع خود و نیروهایش اتخاذ خواهد کرد.

این وزارتخانه در ادامه ادعا کرد نیرو‌های آمریکایی برای مقابله با داعش در عراق و سوریه و به طور کلی در منطقه حضور دارند.

خبرگزاری رویترز گزارش کرد پنتاگون از اظهارنظر درباره تصمیم گردان‌های حزب‌الله عراق مبنی بر توقف عملیات‌های خود امتناع کرده و تنها مدعی شد «عمل فراتر از لفظ است».

حزب‌الله عراق اعلام کرد به منظور رعایت امور سیاسی کشورش، عملیات نظامی خود علیه اشغالگران را تا اطلاع ثانوی تعلیق می‌کند. / ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی