سالانه یک و نیم میلیون خودرو به ناوگان اضافه شده و خودروهای فرسوده نیز خارج نمی شود


سالانه یک و نیم میلیون خودرو به ناوگان اضافه شده و خودروهای فرسوده نیز خارج نمی شود

به گزارش رکنا، جلیل سالاری ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در کنفرانس خبری گفت: ۱۳۹...

به گزارش رکنا، جلیل سالاری ، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حاشیه بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در کنفرانس خبری گفت: ۱۳۹ میلیون مصرف به ازای هرکاربری در حمل و نقل وجود دارد و روزانه ۳ میلیارد کیلومتر جابجایی صورت می گیرد.

وی افزود: برای کنترل نامتعارف مصرف باید اقداماتی انجام می شد که در بخش تولید و بنابر سیاست های اصل ۴۴، شرکت پالایش و پخش اقدام به کیفی سازی فرآورده های نفتی کرد.

سالاری افزود: اصلاح فراینده زنجیره تامین و توزیع به میزان ۱۳۱ میلیارد نفت خام و فراورده ها جابجا می گردد که ۹۳ میلیارد لیتر با کامیون جابجا می شود.

وی تاکید کرد: سالانه یک و نیم میلیون خودرو به ناوگان اضافه شده و خودروهای فرسوده نیز خارج نمی شود که باعث عدم تعادل در مصرف شده است لذا سیاست های تشویقی در حوزه خودروهای پرمصرف در دستور کار قرار گرفته است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هوشمندسازی توزیع فرآینده های نفتی از دیگر اقدامات انجام شده شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران بوده است.

وی گفت: با انجام فرآیند کیفی سازی تولید بنزین در پالایشگاه تهران از ۶ میلیون به ۷/۵ میلیون افزایش می یابد که بخشی از این طرح امسال افتتاح می شود .

سالاری افزود: با افتتاح ۱۱۰۰ کیلومتر خطوط انتقال و توزیع به میزان ۶۷ میلیون لیتر فرآورده های نفتی صرفه جویی و ۷۰هزار بشکه به ظرفیت پالایشی اضافه می شود. همچنین ۲/۵ میلیون لیتر نفت گاز و ۱/۶ میلیون بنزین افزایش می یابد. افزایش ۱۰ درصدی زیرساخت ریلی نیز در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هدفمندسازی و صحت سنجی در جایگاه های سوخت، ثبت نام الکترونیکی کارت هوشمند، تخصیص سوخت به ناوگان هوشمند، پلاک دار کردن خودروهای کشاورزی، اجرای دریافت باک پر که در حوزه کنترل مسائل مرزی است از سایر اقدامات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در حوزه مدیریت مصرف سوخت است.

سالاری با بیان اینکه گوگرد زدایی در پالایشگاه شیراز باعث تولید ۴ میلیون لیتر نفت گاز و ۱/۵ میلیون بنزین یورو، می گردد، گفت: با اجرای تنوع سبد سوختی در کشور به میزان ۷/۵ میلیون لیتر به بنزین کشور اضافه می گردد. هنچنین با توجه به تکلیف قانونی تبدیل ۳۰درصد خودروها به سوخت سی ان جی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: با سرمایه گذاری ۱۶ میلیارد دلار در پروژه ها، ۳۲ میلیون لیتر بنزین و ۱۶ میلیون لیتر نفت و گاز به ظرفیت کشور اضافه می شود. سال گذشته ۱۸ میلیارد لیتر سوخت مایع به نیروگاه ها تحویل داده شده است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: باتوجه به حضور فعال دولت در حوزه دیپلماسی انرژی ملی شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در این زمینه پیشتاز بوده است. ۲۱۳ تامین کننده داخلی با محوریت این شرکت فعال بودند که ۱/۶ میلیون قطعه به کشورهای هدف صادر شد.

سالاری گفت: پالایشگاهی در حوزه کارائیب تعمیرات اساسی شد و پالایشگاه هایی در سوریه و سریلانکا مورد بررسی قرار گرفتند که شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران امادگی خود را برای مشارکت در تعمیر این پالایشگاه ها اعلام کرده است.

وی افزود: در حوزه مسئولیت های اجتماعی و محیط زیست و طبق تبصره ص بند کاف برنامه بودجه اقدامات مهمی از سوی پالایش و پخش فراورده های نفتی صورت گرفته است که مشارکت در کاشت ۵۰۰هزار اصله درخت و خاموش کردن گازهای فلر از مهم ترین و موثرترین این اقدامات است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: درخصوص تحقق شعار سال و مشارکت مردمی در امر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران آمادگی کامل دارد تا از ظرفیت های مردمی در حوزه تولید استفاده نماید.

وی ادامه داد: برهمین اساس واگذاری سهام ستاره خلیج فارس و سایر مجتمع های پالایشی و پالایشی یکم در دستور کار قرار دارد که شرکت های دیگری نیز در فهرست واگذاری قرار دارند تا مشارکت مردم به بهترین نحو محقق شود.

سالاری تاکید کرد: در بخش زنجیره انتقال و توزیع آمادگی داریم‌ تا تولید کنندگان و مجموعه مردم در این حوزه حضور پیدا کنند. همچنین با اجرای طرح کارآفرین فردا از نخبگان و دانشگاهیان کشور برای حضور فعال در حوزه پالایش و پخش کشور دعوت به عمل می آید.

وی در آخر گفت: در بخش ساخت داخل نیز با مشارکت شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان داخلی، تولید کاتالیست در کشور بومی شد. همچنین فناوری پیگ هوشمند و کیفی سازی نفت کوره نیز به دست متخصصان داخلی بومی شده است.

امضای چندین تفاهم نامه و قرارداد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران

در حاشیه نمایشگاه صنعت نفت شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با چندین شرکت در حوزه های مختلف تولیدی و صنعتی در زمینه های توسعه ای، زنجیره ارزش و شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه امضا کرد.

در این مراسم شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت ایران خودرو دیزل در زمینه ساخت و طراحی خودرو و سوخت رسان هواپیما (REFUELER) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

همچنین تفاهم نامه دیگری در زمینه اجرای پایلوت خط GRE لوله با در نظر گرفتن استانداردهای مرتبط میان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده نفتی و شرکت فراپایه دالین به امضا رسید.

تفاهم نامه هایی برای همکاری در تکمیل زنجیره ارزش دوده با شرکت دوده صنعتی پارس، همکاری در زمینه طراحی کوره های بدون رنگ شعله با شرکت تولیدی و صنعتی شعله صنعت و همکاری مطالعات راهبردی شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با موسسه مطالعات انرژی وزارت نفت بین طرفین امضا رسید.


سالانه یک و نیم میلیون خودرو به ناوگان اضافه شده و خودروهای فرسوده نیز خارج نمی شود

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تسلیت شیطنت‌آمیز آمریکا در پی شهادت آیت‌الله رئیسی