واکنش پکن تحریم های جدید آمریکا/ چند شرکت چینی در لیست سیاه قرار گرفتند؟


واکنش پکن تحریم های جدید آمریکا/ چند شرکت چینی در لیست سیاه قرار گرفتند؟

اقتصاد نیوز :پکن اقدام آمریکا برای قرار دادن ۳۷ شرکت چینی در لیست سیاه را محکوم کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،وزارت بازرگانی چین امروز جمعه تصمیم ایالات متحده برای افزودن ۳۷ شرکت و کسب و کار چینی به فهرست محدودیت‌های تجاری را به دلیل نگرانی‌های امنیتی محکوم کرد.

سخنگوی این وزارتخانه طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که پکن "قاطعانه با این امر مخالف است" و تاکید کرد که واشنگتن برای مدت طولانی "مفهوم امنیت ملی را بیش از حد گسترش داده است" و از اقدامات کنترل صادرات سوء استفاده کرده است.

خبر مرتبط
واکنش تند نتانیاهو به تصمیم آمریکا درباره توقف ارسال تسلیحات

اقتصاد نیوز :نتانیاهو در واکنش به تهدید آمریکا در توقف ارسال سلاح به رژیم صهیونیستی قول داده که این رژیم حتی شده به تنهایی و با ناخن انگشت به جنگ در نوار غزه ادامه می‌دهد.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد که این اقدام "به حقوق و منافع مشروع شرکت‌ها آسیب جدی وارد می‌کند" و بر ثبات زنجیره‌های صنعتی و تامین جهانی تأثیر می‌گذارد.

چین از ایالات متحده خواست تا فورا "روش‌های اشتباه" خود را متوقف کند و افزود که اقدامات لازم را برای "حفاظت از حقوق خود" انجام خواهد داد.

وزارت بازرگانی آمریکا دیروز ده‌ها نهاد چینی را به فهرست محدودیت‌های تجاری خود اضافه کرد. برخی از این نهاد‌ها به حمایت از بالون بحث برانگیزی که سال گذشته بر فراز آمریکا پرواز کرد، متهم هستند.

وزارت بازرگانی آمریکا فوریه سال گذشته میلادی نیز بهانه تهدید امنیت ملی دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ۶ شرکت چینی اعمال کرده بود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 خطای دید جالب و علت ایجاد آنها