سیلاب دیدنی نیست، در خانه بمانید!


سیلاب دیدنی نیست، در خانه بمانید!

فرماندار تربت جام از مردم خواست برای دیدن سیلاب از خانه خارج نشوند.

حسین جمشیدی اظهار کرد: با توجه به بارش ۲۰ میلیمتری در بخش نصرآباد و بالادست آن و همچنین در شهرستان فریمان و مشهد، شاهد جاری شدن رواناب و سیلاب در شهرستان تربت جام هستیم.

وی فقر مراتع را یکی از دلایل وقوع سیلاب در این شهرستان دانست و بیان کرد: سیلاب موجب شد محور روستا‌های در مسیر جام‌رود آسیب ببینند.

فرماندار تربت جام با بیان اینکه سیلاب قسمتی از پل محور جعفرآباد سماخون را تخریب کرده است، گفت: با برگزاری جلساتی که از قبل داشتیم، تمام اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در آمادگی کامل قرار دارند.

وی از بازگشایی موقت جاده جعفرآباد - سماخون خبر داد و بیان کرد: باید نسبت به افزایش دال پل، بازسازی، ترمیم و تغییر آن اقدامات لازم انجام شود.

جمشیدی از آسیب دیدن پل روستای حسن‌آباد و عبور رواناب از روی آن خبر داد و اظهار کرد: با اقدامات انجام‌شده اکنون تردد در هر سه روستای حسن‌آباد، جعفرآباد و سماخون برقرار است.

وی بیان کرد: بارش‌های اخیر در باغ‌ها و مزارع خسارت‌هایی را باقی گذاشت و محصولات را از بین برد که توسط کارشناسان برآورد‌های لازم انجام خواهد شد.

فرماندار تربت‌جام ادامه داد: قسمتی از خط انتقال آب تخریب شده که تا فروکش کردن آب جاری در جام‌رود و مشخص شدن میزان بردگی و آسیب‌دیدگی در شبکه انتقال، اقدامی امکان‌پذیر نیست. تمام نیرو‌ها در تلاش هستند تا خط انتقال آب ترمیم شود.

وی با اشاره به اینکه اکنون هیچ مشکلی در تأمین آب وجود ندارد و شهر‌ها و روستا‌ها از نعمت آب شرب برخوردارند، گفت: در حال حاضر آب آشامیدنی یکی از روستا‌ها قطع شده است که با تانکر آب‌رسانی انجام می‌شود.

جمشیدی با اعلام اینکه در سه روز گذشته، دو جلسه مدیریت بحران در شهرستان برگزار شده است، افزود: با توجه به ادامه‌دار بودن بارش‌ها تمام نیرو‌ها و ماشین‌آلات در آماده‌باش کامل هستند.

وی با بیان اینکه در مجموع فقط در سه روستای حسن‌آباد، جعفرآباد و سماخون با مشکل مواجه بودیم، گفت: بنا‌های فنی روستای حسن‌آباد و در روستای جعفرآباد و سماخون پلی که در مسیر جام‌رود قرار داشت تخریب شده است.

فرماندار تربت جام با اشاره به اینکه تمام راه‌های بین شهری و روستایی بازند، ادامه داد: اینکه در فضای مجازی فیلم شکستن یک سد در شهرستان تربت جام منتشر شده است، صحت ندارد و تمام بند‌های خاکی تحت کنترل هستند.

وی بیان کرد: مسیر خروجی رواناب‌های بالادست فریمان و نصرآباد در جام‌رود در حال خروج از شهرستان است و مشکلی نیست.

جمشیدی از مردم خواست از رفتن به ارتفاعات و اتراق در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند و افزود: برخی مردم برای دیدن سیلاب می‌روند، اما به‌دلیل اینکه امکان ریزش دیواره‌های رودخانه‌ها و غرق شدن در سیلاب و رواناب وجود دارد، از آن‌ها می‌خواهیم به هیچ عنوان در اطراف رودخانه‌ها حضور پیدا نکنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اطلاعیه شماره یک ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر درباره سانحه بالگرد رئیس جمهور