محمد رسول‌اف؛ از عفو رهبری تا 5 سال حبس، شلاق و جریمه نقدی؟


محمد رسول‌اف؛ از عفو رهبری تا 5 سال حبس، شلاق و جریمه نقدی؟

با توجه به اینکه محمد رسول‌اف پیش از این مورد عفو رهبری قرار گرفته بود، اما به تازگی فیلمی آماده نمایش در کن دارد پرسش این است که چنین حکمی برای فیلم زیرزمینی محمد رسول‌اف صادر شده؟

«محمد رسول اف و جعفرپناهی مورد عفو رهبری قرار گرفتند» این جملات را سال گذشته محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تقدیر از سینماگران انقلاب (۸خرداد سال ۱۴۰۲ اعتمادآنلاین به نقل از مهر) گفت.

به گزارش سینما اعتماد، او همچنین افزود: همین جا می‌گویم همه کسانی که در حوزه اغتشاشات بودند یا قبل از آن پرونده داشتند مورد عفو رهبری قرار گرفتند، از همین رو برخی خانم‌های سینماگر، جعفر پناهی و رسول اف مورد عفو رهبری قرار گرفتند. در این حوزه ما کاره‌ای نبودیم شاید اگر به من بود من نمی‌توانستم اینقدر وسیع فکر کنم با این حال تمام کسانی که در سال گذشته دچار مشکل شدند از جمله در جریان بیانیه «تنفنگت را زمین بگذار» تا «می تو» و اغتشاشات و خانم‌های مرتبط با این موضوعات همه مورد عفو رهبری قرار گرفتند و می‌توانند

از اعلام این خبر تاکنون محمدرسول اف آزاد است و نکته‌ای درباره جرم و یا تشکیل پرونده دوباره برای او منتشر نشده است.

تا اینکه روز گذشته به یکباره از سوی بابک پاک نیا وکیل اعلام شد که این کارگردان به ۸ سال زندان (۵سال تایید) و شلاق و جریمه و ضبط مال محکوم شده است و حتی حکم او تایید هم شده است.

البته بابک پاک نیا وکیل اعلام کرده دلیل اصلی صدور این حکم، امضای بیانیه‌ها و ساخت فیلم و مستند است که از نظر دادگاه، این اقدامات مصداق اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور محسوب می‌شود.

با توجه به اینکه محمد رسول اف پیش از این مورد عفو رهبری قرار گرفته بود، اما به تازگی فیلمی آماده نمایش در کن دارد پرسش این است که چنین حکمی برای فیلم زیرزمینی محمدرسول اف صادرش شده؟


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دینامیت و درخت گردو در آستانه اکران در سینماهای کشور