رئیسی: برخی‌ها به دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند


رئیسی: برخی‌ها به دنبال معامله بر سر موشک‌هایمان بودند

رئیس جمهور گفت: دشمنان هیچگاه از توطئه‌های خود علیه ملت ایران کم نکرده‌اند و با تحریم، ترور و اغتشاش تلاش کردند تا مردم را از مسیر انقلاب دور کنند، اما موفق نشدند.

ابراهیم رئیسی اظهار داشت: برخی به دنبال القای این بودند که به مردم القا کنند که باید سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم و به دنبال معامله بر موشک‌هایمان بودند، و برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند.

به گزارش تسنیم، وی در اجتماع مردم قم در حرم حضرت معصومه از قم به مرکز نشر معارف اسلامی، جایگاه علم، بصیرت‌آفرینی و مرکزیت حامی انقلاب اسلامی نام برد و اظهار داشت: قم به عنوان مرکز نشر معارف اسلامی به عنوان جایگاه علم و جایگاه بصیرت آفرینی که مبدأ انقلاب شکوهمند اسلامی بود و همواره حامی آن است؛ دولت این افتخار را دارد که وظیفه خود را بر اساس موازین اسلامی دنبال کند و به دنبال ارزش‌هایی باشد که قم آن ارزش‌ها را دنبال می‌کند و رهبر فرزانه انقلاب بار‌ها بر آن ارزش‌ها تأکید داشته اند.

وی با بیان اینکه گفتیم دولت باید اقداماتش مستند به سند گام دوم انقلاب اسلامی باشد؛ گفتمان دولت، گفتمان امام و رهبری است تلاش دولت آن است آنچه از منویات امام و رهبری تاکنون مردم شنیده‌اند عمل کند و خود را موظف می‌داند به عنوان سرباز این میدان، آنچه را بار‌ها بر آن تأکید شده، عمل کند، افزود: آنچه به عنوان شعار یاد می‌شود، گفتمان نیست؛ گفتمان باید در جان و دل مردم جای بگیرد آنچنانی که نظرات امام و گفتمان رهبری بر دل جای گرفته است.

وی با بیان اینکه مردم ایران با امید زندگی می‌کنند، تصریح کرد: دشمنان هیچگاه از توطئه‌های خود علیه ملت ایران کم نکرده‌اند و با تحریم، ترور و اغتشاش تلاش کردند تا مردم را از مسیر انقلاب دور کنند، اما موفق نشدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه به عنوان سرباز و خدمتگزار مردم در تلاشیم تا به وظیه خود به درستی عمل کنم، افزود: از ابتدا همه با ناباوری می‌گفتند مگر می‌شود؟ مگر می‌توانیم؟ مگر با این همه دشمنی‌ها و تنگنا‌ها امکان پیشرفت وجود دارد؟ اما ما به سیره و سلوک امام و رهبری و شهدا و علما و فضلا و بزرگانی که الگوی ما هستند نگاه می‌کنیم.

وی افزود: نگاه ما آن چیزی است که شهید سلیمانی به ما آموخت؛ ما می‌توانیم؛ خون مطهر شهدا، جانبازی جانبازان و حضور شما مردم در میدان در روز‌های قدس و ۲۲ بهمن در کشور تولید قدرت کرده است؛ این تولید قدرت را باید قدر دانست؛ قدرش به این است که بدانیم هیچ کاری در کشور نباید متوقف بماند همه شرایط برای پیشرفت آماده است رهبری فرمودند به قله نزدیک شده ایم حقیقت همین است خستگی ممنوع، ناامیدی ممنوع.

رئیس جمهور تصریح کرد: باید با یک دنیا امید حرکت کرد همچنانی که شهدا و ایثارگران و علما به ما آموختند امید مهمترین و محوری‌ترین عنصر برای پیشرفت و رسیدن به قله است.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال القای این بودند که به مردم القا کنند که باید سایه جنگ را از سر کشور دور کنیم و به دنبال معامله بر موشک‌هایمان بودند، و برجام‌های ۲ و ۳ را دنبال می‌کردند، گفت:، اما رهبری با بصیرت این اجازه را ندادند.

وی خاطرنشان کرد: بار‌ها گفته‌ایم که گفتمان ما، عقلانیت انقلابی است نه دیپلماسی التماسی؛ عقلانیت انقلابی آن چیزی است که از امامین انقلاب و شهدا آموخته‌ایم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ابتدای دولت مواجه شدیم با روزی ۷۰۰ جان باخته کرونا و خانواده‌هایی که داغدار می‌شدند؛ برخی فکر می‌کردند ما با یک یا دو یا سه تماس تلفنی مسأله را حل کردیم؛ خیر! آنچه مسأله را حل کرد تغییر گفتمان بود؛ مردم احساس کردند دولتی کار را در دست گرفته که گفتمانش متفاوت است و گفتمان عقلانیت انقلابی است؛ در خصوص عضویت در سازمان‌های بین المللی و جهانی و بریکس و شانگ‌های هم همینطور بود؛ در خصوص عرصه هایی، چون وعده صادق هم همینطور و انشاءالله در آینده نزدیک، رونق اقتصادی کشور و آنچه کشور را پیش می‌برد، تسلیم و سازش نیست؛ نگاه انقلابی است و نگاه ما می‌توانیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال دشمنی هستند، ولی دشمنی آن‌ها در ملت عزیز ایران تاثیر ندارد در این سال‌ها به دشمنی خود افزودند هم اغتشاشات خیابانی راه انداختند هم دست به ترور و انفجار زدند و هم به تحریم‌ها افزودند تصور می‌کردند با این دشمنی‌ها ملت ایران متوقف می‌شود، اما زهی خیال باطل. ملت ایران با اتکال به خدا به دنبال یک تحول عظیم است. امام خمینی (ره) امام تحول بودند امروز پرچم تحول به دست توانای رهبری فرزانه انقلاب است و بنده طلبه خدمتگزار مردم سرباز نظام و‌سرباز رهبری هستم تا در این میدان به وظیفه نوکری برای مردم عمل کنم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(ویدیو) جهانگیری: آقای رئیسی استثنا بودند و جزو افراد مقید بودند