دعوای شرکت‌های بیمه و نفت آمریکا برسرمحموله توقیفی توسط ایران


دعوای شرکت‌های بیمه و نفت آمریکا برسرمحموله توقیفی توسط ایران

سه شرکت بیمه آمریکایی از یک دادگاه منطقه‌ای در سان‌فرانسیسکو خواسته‌اند درخواست خسارت ۵۷ میلیون دلاری شرکت شورون را از این شرکت‌های بیمه به خاطر ادعای توقیف یک محموله نفتی توسط ایران رد کند.

نفتکش «ادونتیج سوئیت» متعلق به شرکت شورون در آوریل ۲۰۲۳ بر اساس منابع غیررسمی توسط ایران توقیف و نفت آن به یک کشتی ایرانی منتقل شد.

به گزارش تسنیم، سه شرکت بیمه «زوریخ امریکن»، «لیبرتی میوچال» و «گریت امریکن» از یک دادگاه منطقه‌ای در سان‌فرانسیسکو خواسته‌اند درخواست خسارت ۵۷ میلیون دلاری شرکت شورون را از این شرکت‌های بیمه رد کند. این شرکت‌ها می‌گویند توقیف این نفتکش توسط ایران و مصادره نفت آن مشمول طرح «عملیات‌های جنگی» نمی‌شود و خسارتی به آن تعلق نمی‌گیرد. به علاوه سیاست باربری دریایی شورون هم توقیف یا مصادره را پوشش نمی‌دهد.

کریستین دابین، سخنگوی شرکت شورون گفت این شرکت به رد درخواست دریافت خسارت معترض است.

وی گفت توقیف کشتی ادونتیج سوئیت توسط ایران در آب‌های بین المللی صورت گرفته، یک عمل خصمانه لحاظ شده و شامل سیاست‌های بیمه می‌شود.

شورون کشتی ادونتیج سوئیت را برای حمل نفت خام به هیوستن از منطقه بی‌طرف بین عربستان و کویت اجاره کرده بود. شورون در این منطقه عملیات تولید نفت انجام می‌دهد.

طبق شکایت شرکت شورون، نیروی دریایی ایران در شرایطی وارد ادونتیج سوئیت شده که این کشتی در ۲۷ آوریل ۲۰۲۳ در آب‌های بین المللی قرار داشته است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

(ویدیو) گزارشی از محل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور