سفیر اسرائیل: تعلیق ارسال تسلیحات توسط آمریکا بسیار ناامید کننده است


سفیر اسرائیل: تعلیق ارسال تسلیحات توسط آمریکا بسیار ناامید کننده است

سفیر اسرائیل در سازمان ملل در واکنش به توقف موقت ارسال تسلیحات از سوی آمریکا به اسرائیل در پی حمله زمینی این رژیم به رفح آن را بسیار ناامید کننده دانست.

سفیر اسرائیل: تعلیق ارسال تسلیحات توسط آمریکا بسیار ناامید کننده است

به گزارش راهبرد معاصر؛ گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد که باور نمی‌کند آمریکا ارسال تسلیحات به اسرائیل را تعلیق کرده است، اما تصمیم واشنگتن برای توقف برخی محموله‌های تسلیحاتی را «بسیار ناامیدکننده» خواند.

اردان در مصاحبه‌ای با شبکه ۱۲ نیوز اسرائیل گفت: جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا «نمی تواند از یک سو بگوید که شریک ما در هدف نابودی حماس [در جنگ غزه]است و از سوی دیگر ابزار‌هایی را که برای نابودی حماس است به تأخیر بیندازد.»

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی افزود که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره چگونگی سرنوشت این محموله نگرفته‌ایم.

رئیس پنتاگون ادامه داد: آمریکا به صراحت گفته است که اسرائیل باید غیرنظامیان را برای انجام یک عملیات نظامی درنظر بگیرد. آمریکا نمی‌خواهد شاهد یک عملیات نظامی بزرگ در این شهر باشد و تمرکز بر روی حفاظت از غیرنظامی‌ها است.

او مدعی شد: هدف کنونی ما در خاورمیانه محافظت از غیرنظامیان و سربازان ما و آزادی گروگان‌ها است. ما همچنان مخالف یک عملیات نظامی بزرگ در رفح هستیم.

وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعا‌های ضد ایرانی واشنگتن مدعی شد: ایران همچنان یک تهدید برای کل منطقه خاورمیانه است. تعهد ما به اسرائیل قاطع است و از ۷ اکتبر تاکنون ما ده‌ها میلیارد دلار کمک به آن ارسال کردیم.

لوید آستین اضافه کرد: ما متعهد به حمایت از حق اسرائیل برای دفاع از خود هستیم. ارتش اسرائیل نباید عملیاتی را آغاز کند که امنیت و ایمنی غیرنظامیان را درنظر نمی‌گیرد. ما درحال بازبینی تعدادی کمک امنیتی به اسرائیل در زمینه تحولات کنونی در رفح هستیم. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ساعت دقیق سقوط هلیکوپتر رییس جمهور مشخص شد.