شرط عجیب مقام صهوینیست برای آتش بس


شرط عجیب مقام صهوینیست برای آتش بس

سخنگوی کابینه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) تأکید کرد این رژیم آتشی‌بسی را که منجر به ماندن حماس در قدرت شود، نمی‌پذیرد.

شرط عجیب مقام صهوینیست برای آتش بس

به گزارش راهبرد معاصر؛ سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی در این باره مدعی شد: عملیات در نزدیکی مرز با مصر، با پیمان سازش بین مصر و اسرائیل تناقضی ندارد.

این مقام صهونیست همچنین تصریح کرد که تل آویو هیچ گونه گشایشی را در مذاکرات آتش بس در غزه که با میانجی گری مصر در قاهره در جریان است، مشاهده نمی‌کند. اما هیأت مذاکره کننده اش همچنان در قاهره، باقی خواهند ماند.

این در حالی است که «بسام خلف» عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که مذاکرات در موضوع خروج ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه و اعلام آتش بس، متوقف شده بود، اما تضمین‌های داده شده، باعث موافقت حماس با این پیشنهاد شد.

این عضو ارشد حماس تاکید کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آتش بس نیست. وی، اما گمان می‌کرد حماس با این پیشنهاد مخالفت خواهد کرد و تهدید کرده بود ارتش این رژیم فارغ از موضع حماس در مذاکرات، وارد رفح خواهد شد.

خلف همچنین گفت: ورود ارتش اشغالگر به رفح گسترده نیست و عملیات محدودی را انجام داده است. همچنین فشار آمریکا ممکن است هر چیزی را در این معادله تغییر دهد. حماس، اما همزمان با انتظار برای دریافت پاسخ رژیم صهیونیستی درباره موافقتش با آتش بس، با تجاوز این رژیم به رفح مقابله خواهد کرد.

عضو ارشد حماس با تاکید بر اینکه حمله رژیم صهیونیستی به رفح تغییری در روند مذاکرات ایجاد نخواهد کرد، افزود: ما موضعمان را اعلام و خواسته‌های ثابتمان را که نمی‌توانیم از آن‌ها چشم پوشی کنیم، اعلام کرده ایم. این خواسته ها، آتش بس در غزه و خروج ارتش رژیم صهیونیستی از آن است.

همزمان روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارنوت» بامداد امروز (چهارشنبه) گزارش داد که رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای مذاکره با بنیامین نتانیاهو و رئیس موساد به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، «ویلیام برنز» رئیس سیا در سفر امروز خود به فلسطین اشغالی درباره توافق مبادله اسرا و آتش بس در غزه با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیوید بارنیا رئیس موساد مذاکره خواهد کرد.

پیش‌تر رسانه‌های نزدیک به دولت مصر گزارش داده بودند که تمام طرف‌های مذاکره برای آتش‌بس در غزه و آزادی اسرا با از سرگیری آن موافقت کرده‌اند.

شبکه خبری القاهره نیز گزارش داده بود که میانجیگران مصری، قطری و آمریکایی در حال مذاکره با هیات حماس هستند.

جنبش حماس دوشنبه شب موافقت خود با پیشنهاد قطر و مصر درباره برقراری آتش‌بس در نوار غزه را اعلام کرد، اما با وجود موافقت حماس، کابینه رژیم صهیونیستی حمله زمینی به رفح را تصویب کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد سه‌شنبه حملات به مناطق مختلف شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه و نیز یورش زمینی به بخش فلسطینی گذرگاه رفح را آغاز کرده است. / ایرنا


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تجمع و توسل برای سلامتی رییس‌جمهور و‌ همراهان ایشان در میدان ولیعصر (عج)