رکود بالاترین تحویل کلاس در 12 سال گذشته شکسته شد


رکود بالاترین تحویل کلاس در 12 سال گذشته شکسته شد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، گفت: در سال گذشته ۲۱۷ کلاس درس در قالب ۴۰ پروژه تحویل آموزش و پرورش استان زنجان شد و رکورد بالاترین تحویل کلاس درس را در طی ۱۲ سال گذشته شکستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، حمیدرضا اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره عملکرد سال گذشته این اداره کل اظهار کرد: طی هدف گذاری انجام شده در سال گذشته تکمیل ۲۳۴ کلاس درس در قالب ۴۴ پروژه بود که از این هدف گذاری ۲۱۷ کلاس درس در قالب ۴۰ پروژه تحویل آموزش و پرورش داده شد.

وی افزود: طبق تحویل این ۲۱۷ کلاس درس به آموزش و پرورش در سال گذشته،توانستیم رکورد بالاترین تحویلی را در طی ۱۲ سال گذشته به ثبت برسانیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان تصریح کرد: این ۴۰ پروژه شامل دو پروژه ورزشی، و ۳۸ باب مدرسه بوده که ۴ پروژه در شهرستان ابهر،۳ پروژه در شهرستان ایجرود،۱۲ باب مدرسه شهرستان خدابنده، ۹ باب شهرستان زنجان ،۸باب مدرسه در ماهنشان و ۲ باب مدرسه در شهرستان طارم و ۲ پروژه در شهر سلطانیه بوده که تحویل آموزش و پرورش شد.

اسلامی با اشاره به شعار سال مقام معظم رهبری بیان کرد: در این راستا رویکرد ویژه سازمان و اداره کل مبنی بر جهش همیاری و همکاری خیرین مدرسه ساز در ساخت مدارس است چرا که یکی از منابع تأمین اعتبار نوسازی مدارس مجامع خیرین مدرسه ساز هستند.

وی اظهار داشت: هدف گذاری های انجام شده در سال های اخیر سعی بر احداث مدارس خیرساز در منطق روستایی باحذف مدارس تخریبی و احداث مدارس جایگزین بوده تا تعداد مدارس تخریبی و نیاز به مقاوم سازی را در حدود ۳۰ درصد است را کاهش دهیم تا عدالت آموزشی را در سطح استان و مناطق کمتد برخودار پوشش دهیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به طرح سال گذشته شهید پناهی با عنوان حذف مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر دانش آموز،گفت: دو پروژه فعلا به اتمام نرسیده است که امیدواریم طی ۳ ماه آینده اتمام و دانش آموزان از مهرماه سال جاری در از مدرسه ساخت استفاده خواهند کرد و در استان مدرسه کانکسی نخواهیم داشت‌.

اسلامی با اشاره به دغدغه کلی وزارت آموزش و پرورش در سطح کشور و استان در خصوص اقدام ملی مسکن است، افزود: در این طرح حجم بالای ساختمانی در دست احداث و بزودی تحویل متقاضیان خواهد شد که دغدغه ما تامین مدارس در این مناطق است.

وی خاطر نشان کرد: مطابق قانون ماده ۱۸ قانون آموزش و پرورش بایستی تمامی سازندگان و دست اندرکاران که بالای ۲۰۰ واحد مسکونی را احداث میکنند مکلف به احداث فضاهای آموزشی هستند که مطالبه مردمی و وزارت آموزش و پرورش از وزارت راه و شهرسازی است.

این مسئول یادآور شد: متاسفانه این قانون در استان زنجان در مناطقی مانند پونک و گلشهر کاظمیه بطور کامل عملی نشده است و این مناطق با کمبود مدارس مواجه هستند.

اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر یکصد پروژه جاری در سطح استان زنجان در دست ساخت است، گفت: تمامی این پروژه ها هزینه بر بوده و اداره کل نوسازی نیز بر اساس اعتبار دریافتی سالانه و هدف گذاری سعی بر اتمام پروژه است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان در خصوص تعیین تکلیف احداث مدرسه در محله شهر آرای شهر زنجان، گفت: یک مدرسه ۱۲ کلاسه در این منطقه تعریف شده بود که به علت نزدیکی به گسل موجود و مطالعات انجام شده مجبور به حذف یک طبقه از این فضا کردیم که یک مدرسه ۶ کلاسه در این منطقه احداث شد که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی دارد که سعی بر تکمیل این مدرسه تا مهرماه سال جاری هستیم.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استوری اینستاگرامی اسحاق جهانگیری در پی وقوع سانحه برای بالگرد حامل ابراهیم رئیسی