استخدام 72 هزار معلم در آموزش و پرورش + جزئیات


استخدام 72 هزار معلم در آموزش و پرورش + جزئیات

به گزارش رکنا از خوزستان، مهدی کاظمی امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان که در تالار اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد، افزود: این معلمان...

به گزارش رکنا از خوزستان، مهدی کاظمی امروز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت) در مراسم تجلیل از معلمان نمونه استان خوزستان که در تالار اجتماعات امام خامنه‌ای مجتمع فرهنگی فجر برگزار شد، افزود: این معلمان جدید در مقاطع مختلف تحصیلی مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش توجه به جایگاه هویت دینی و انقلابی می‌باشد و فعالیت‌های مجموعه تعلیم و تربیت حرکت کردن در این مسیر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در گذشته سیستم آموزشی به سمت یادگیری سطحی بود و دانش آموزان به دنبال راه حل‌های کنکوری بوند، اما با تغییر این شیوه دانش آموزان به دنبال یادگیری هستند و امروز سابقه تحصیلی، امتحانات نهایی، هویت معلم و جایگاه و برنامه درسی معلم در کلاس پر رنگ‌تر شده است.

کاظمی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار امتحانات نهایی در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیلی برگزار می‌شود، بیان کرد: باید در امتحانات نهایی به برگزاری مطلوب، امن و دقت در تصحیح برگه‌ها توجه شود.

وی یکی از نیاز‌های مهم کشور را مهارت آموزی دانست و ادامه داد: نظام آموزشی را باید به سمت نظام مهارتی بیاوریم و در همین زمینه در دو سال گذشته بیش از ۴ درصد سهم آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش یافت.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از اختصاص بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز هنرستان‌های کشور خبر داد و گفت: از اولویت‌های دولت سیزدهم راه اندازی هنرستان‌ها در جوار کارخانجات است.

کاظمی افزود: با پیگیری وزارت آموزش و پرورش آیین نامه ملی مهارت آموزی به هیات دولت ارائه شد و براساس برنامه باید در دوره متوسطه ۳۰۰ ساعت دوره مهارت آموزی انجام شود.

در این مراسم با اهدای لوح و جوایز از ۱۴ معلم نمونه استان خوزستان تجلیل شد.


استخدام 72 هزار معلم در آموزش و پرورش + جزئیات

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روسیه: آماده اعزام فوری امدادرسانان به ایران هستیم