تولید داروهای داخلی و بیمارانی که از کم تاثیربودن آنها می گویند


تولید داروهای داخلی و بیمارانی که از کم تاثیربودن آنها می گویند

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،این افراد از عدم حمایت بیمه ها در پوشش درمانی و داروها به رکنا خبر دادند و اعلام کردند بیمه سلامت تنها 50 میلیون تومان هزینه داروهای بیماران خاص را می پردازد که...

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا،این افراد از عدم حمایت بیمه ها در پوشش درمانی و داروها به رکنا خبر دادند و اعلام کردند بیمه سلامت تنها 50 میلیون تومان هزینه داروهای بیماران خاص را می پردازد که این مبلغ حتی یک نسخه را هم پوشش نمی دهد .

امروزدکتر حیدر محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تولید داخلی دارو ی بیماران SMA گفته: یک شرکت دانش‌بنیان در مسیر تولید داروی داخلی بیماران SMA گام برداشته است و داروی تولیدی در مرحله «ارزیابی کیفی» و سپری کردن مباحث آزمایشگاهی است. اگر نمونه داخلی داروی بیماران SMA تاییدیه‌های لازم را کسب کند، حدود خرداد ماه وارد مرحله تولید شود

در حالی سازمان غذا و دارو برای تولید داروهای بیماران SMA تلاش می کند که پزشکان معالج برای درمان بیماری های خاصی داروهای تولید داخل را در روند درمان موثر نمی دانند.بسیاری از این بیماران به داروی تولید داخل واکنش نشان می دهند .

این مسئول درباره توزیع ناعادلانه داروهای نمونه خارجی وارداتی بیماران SMA با اولویت بندی بیماران اظهار کرده: بیمارانی که جزو گروه «اولویت اول» بودند داروی وارداتی را دریافت کرده و گروه «اولویت دوم» نیز در حال دریافت این دارو هستند که شرایط آنها باید ارزیابی شود. ارائه دارو برای سایر بیماران مبتلا به SMA که جزو سایر اولویت‌ها هستند مستلزم بررسی اثربخشی دارو است.

اینکه اولویت های تعیین شده از سوی وزارتخانه بر چه اساسی بوده گنگ و مبهم است.اولویت هایی که می تواند مرگ و زندگی یک بیمار مبتلا تعیین کند. بسیاری از این بیماران به بیماری های زمینه ای دیگر مبتلا هستند و در شرایط خاص قرار دارند و در برخی دوره ها دُز مصرفی دارویشان تغییر م یکنند نمونه این مورد «سینا علیخانی است»که با پشت سر گذاشتن یک عمل جراحی دارویش زودتر از موعد تمام شد و وزارت خانه برای تامین داروی این بیمار تلاشی نکرد.

واردات داروهای خارجی برای کشورهای یکه سرانه تولید پائینی دارند نسبتا ارزان تر است از کشورهایی که سرانه تولید بالایی دارند بنابراین عدم موافقت وزارت خانه در واردات این دارووها به بهانه گران بودن توجیهی ندارد.دکتر محدی درباره هزینه‌های واردات نمونه خارجی داروی بیماران SMA گفته: به طور قطع داروی تولید داخلی این بیماران نسبت به نمونه خارجی ارزان‌تر و توجیه‌پذیرتر است.

در نهایت این مسئول به میزان اثر بخشی داروهای تولید داخل اشاره ای نکرده است.بسیاری از بیماران بدون رضایت و به اجبار از داروهای داخلی استفاده می کنند و از اینکه وزارت خانه تعرفه داروهای وارداتی را قطع کرده و روند درمان آنان با اختلال مواجه شده نگرانند.نکته قالل


تولید داروهای داخلی و بیمارانی که از کم تاثیربودن آنها می گویند

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟