چیپست +Dimensity 9300 با فرکانس بالاتر و هوش مصنوعی قوی‌تر معرفی شد


چیپست +Dimensity 9300 با فرکانس بالاتر و هوش مصنوعی قوی‌تر معرفی شد

امروز مدیاتک نسخه بهبود یافته‌ای از پرچمدار چیپست‌های خود را به نام +Dimensity 9300 برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد. چیپست جدید دایمنسیتی +9300 از فرکانس بالاتر و APU ارتقا یافته برای عملکرد بهتر در هوش مصنوعی بهره می‌برد. در ادامه...

امروز مدیاتک نسخه بهبود یافته‌ای از پرچمدار چیپست‌های خود را به نام +Dimensity 9300 برای گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی معرفی کرد. چیپست جدید دایمنسیتی +9300 از فرکانس بالاتر و APU ارتقا یافته برای عملکرد بهتر در هوش مصنوعی بهره می‌برد. در ادامه می‌توانید ضمن آشنایی با +Dimensity 9300، از تفاوت‌های آن با Dimensity 9300 معمولی مطلع شوید.

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات نسخه پلاس نسبت به دایمنسیتی 9300 معمولی، افزایش فرکانس هسته پرایم Cortex-X4 از 3.25 به 3.4 گیگاهرتز است. البته این دو چیپست تفاوت‌های جزئی دیگری هم دارند، هرچند که بیشتر حول هوش مصنوعی و شتاب بخشی به AI است.

پرچمدار جدید مدیاتک فرکانس بالاتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 دارد.

تغییرات و تفاوت‌های +Dimensity 9300

نسخه پلاس دایمنستی 9300 با همان فناوری ساخت +4 نانومتری TSMC تولید می‌شود و همانند نسخه معمولی، مجهز به گرافیک داخلی Arm Immortalis-G720 است که از Ray Tracing پشتیبانی می‌کند. با این حال شاهد بکارگیری APU 790 با 10 درصد عملکرد بهتر در پردازش محاسبات هوش مصنوعی هستیم. همچنین این چیپست از فناوری جدید NeuroPilot Speculative Decode Acceleration برای افزایش کارایی بهره می‌برد.

چیپست +Dimensity 9300 با فرکانس بالاتر و هوش مصنوعی قوی‌تر معرفی شد

به گفته مدیاتک، +Dimensity 9300 قادر به اجرای مدل‌های زبانی بزرگ با 7 میلیارد پارامتر با سرعت 22 توکن در ثانیه است. موتور هوش مصنوعی ارتقا یافته مدیاتک از طیف وسیعی از مدل‌های زبانی بزرگ پشتیبانی می‌کند.

چیپست +Dimensity 9300 با فرکانس بالاتر و هوش مصنوعی قوی‌تر معرفی شد

Mediatek همچنین فناوری MediaTek Adaptive Gaming Technology (MAGT) را به منظور بهبود راندمان انرژی در بازی‌ها و Network Observation System (NOS) را به منظور بهبود مصرف انرژی هنگام استفاده از هر دو شبکه موبایل و وای‌فای به خدمت گرفته است که ادعا می‌کند دومی تا 10 درصد مصرف باتری را کاهش می‌دهد.

انتظار می‌رود اولین گوشی‌های مجهز به چیپست دایمنسیتی +9300 ماه میلادی جاری رونمایی شوند که دست‌کم شامل vivo X100s و iQOO Neo 9S Pro می‌شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...