MSI مادربرد دارای شبکه 5G عرضه کرد؛ با MPG Z790 CARBON MAX WIFI II آشنا شوید


MSI مادربرد دارای شبکه 5G عرضه کرد؛ با MPG Z790 CARBON MAX WIFI II آشنا شوید

MSI به عنوان یکی از شرکای بزرگ اینتل که ادعای زیادی در زمینه گیمینگ دارد، یک مادربرد جدید به نام MPG Z790 CARBON MAX WIFI II عرضه کرده است. این مادربرد در کنار ویژگی‌هایی چون صدای باکیفیت و مدار تغذیه پرقدرت، از وای‌فای 7 و شبکه کابلی 5...

MSI به عنوان یکی از شرکای بزرگ اینتل که ادعای زیادی در زمینه گیمینگ دارد، یک مادربرد جدید به نام MPG Z790 CARBON MAX WIFI II عرضه کرده است. این مادربرد در کنار ویژگی‌هایی چون صدای باکیفیت و مدار تغذیه پرقدرت، از وای‌فای 7 و شبکه کابلی 5 گیگابیتی هم پشتیبانی می‌کند که می‌تواند برای آن‌هایی که به ارتباط شبکه پرسرعت نیاز دارند بسیار سودمند باشد.

همان‌طور که اشاره شد، ویژگی متمایزکننده مادربرد ام‌اس‌آی MPG Z790 CARBON MAX WIFI II پشتیبانی از قابلیت‌های ارتباطی مُدرن و پرسرعت است. این مادربرد از کنترلر شبکه LAN 5G ساخت Realtek و وای‌فای 7 ساخت کوالکام بهره می‌برد. در ادامه می‌توانید با دیگر قابلیت‌های این مادربرد آشنا شوید.

معرفی مادربرد MSI MPG Z790 با وای فایبلوتوث 5.4 و شبکه 5G

ام‌اس‌آی می‌گوید این مادربرد را بر روی بُرد PCB هشت لایه ساخته است. این مادربرد از تراشه صوتی رده‌بالا و جدید Realtek ALC 4080 برای ارائه صدای قوی‌تر و بهتر به گیمرها و کاربران حرفه‌ای برخوردار است. مهم‌تر اینکه این مادربرد دارای مدار تغذیه 1+1+19 فازی با تراشه‌های رگلاتور ولتاژ 105 آمپری Dr.MoS است که می‌بایست قدرت زیادی برای تغذیه پردازنده‌های Core i9 یا مدل‌های قابل اورکلاک داشته باشد.

مادربرد ام‌اس‌آی MPG Z790 CARBON MAX WIFI II

از قابلیت‌های ارتباطی پرسرعت که بگذریم، این مادربرد از ماژول‌های حافظه رم DDR5 پرسرعت با فرکانس تا 7800 مگاهرتز و البته اورکلاکینگ دستی برای دستیابی به فرکانس‌های بالا پشتیبانی می‌کند. این مادربرد دو شکاف توسعه PCIe Gen5 و یک شکاف PCIe Gen4x4 دارد. برای نصب اس‌اس‌دی‌های پرسرعت M.2 هم یک اسلات PCIe Gen5x4 و جمعاً چهار PCIe Gen4x4 در دسترس است.

قابلیت‌های ارتباطی پرسرعت این مادربرد تنها به وای‌فای 7، بلوتوث 5.4 یا لن 5G محدود نمی‌شود و دو درگاه 50 گیگابیتی USB Type-A، شش درگاه 10 گیگابیتی USB Type-A، یک درگاه 10 گیگابیتی USB Type-C و یک درگاه 20 گیگابیتی USB Type-C هم دارد.

مادربرد ام‌اس‌آی MPG Z790 CARBON MAX WIFI II

همراه با این مادربرد یک کارت افزودنی (کارت توسعه) USB4 هم ارائه می‌شود که با نصب بر روی شکاف PCIe سوم مادربرد، دو درگاه USB4 و دو خروجی DisplayPort 1.4 در اختیار کاربر می‌گذارد. یکی از درگاه‌های Type-C این کارت قادر به ارائه توان 100 وات و دیگری قادر به تأمین 27 وات برای شارژ وسائل مختلف یا تغذیه مستقیم آن‌ها است.

مادربرد ام‌اس‌آی MPG Z790 CARBON MAX WIFI II

MPG Z790 CARBON MAX WIFI II یک مادربرد با محوریت گیمینگ است که با استفاده از توانایی‌ها و قابلیت‌های چیپست پرچمدار Z790 اینتل ساخته شده است. این مادربرد قابلیت‌های ارتباطی پرسرعتی نیز دارد که می‌تواند در خدمت کاربران تشنه پهنای باند بالا باشد.

اگر بخواهیم این مادربرد را به طور خلاصه توصیف کنیم، یک مدل غنی با صدای باکیفیت، قابلیت‌های ارتباطی پرسرعت، مدار تغذیه قوی و البته ظاهر جذاب است


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویندوز 11 دسترسی به فایل‌های به‌اشتراک‌گذاشته‌شده را سخت‌تر می‌کند