درگیری لفظی نایب‌رئیس و عضو شورای شهر تهران بر سر ممانعت از حضور عضو شورا در ساختمان شهرداری منطقه 17


درگیری لفظی نایب‌رئیس و عضو شورای شهر تهران بر سر ممانعت از حضور عضو شورا در ساختمان شهرداری منطقه 17

تسنیم: معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران به بیانیه سیاسی عضو شورای شهر تهران در ارتباط با ممانعت از حضورش در شهرداری منطقه ۱۷ انتقاد کرد. امروز در جریان دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، جعفر شربیانی؛...

درگیری لفظی نایب‌رئیس و عضو شورای شهر تهران بر سر ممانعت از حضور عضو شورا در ساختمان شهرداری منطقه 17

تسنیم: معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران به بیانیه سیاسی عضو شورای شهر تهران در ارتباط با ممانعت از حضورش در شهرداری منطقه ۱۷ انتقاد کرد.

امروز در جریان دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران، جعفر شربیانی؛ عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران به تشریح موضوع ممانعت از حضورش در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ در روز گذشته پرداخت و تاکید کرد: این کار توسط شهرداری منطقه ۱۷ انجام شده، اما بنده بنا به وظیفه ذاتی خود به حل و فصل مشکلات مردم پرداختم.

در ادامه جلسه نیز مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نسبت به صحبت‌های ارائه شده از سوی جعفر شربیانی انتقاد کرد و گفت: این صحبت‌ها شبیه به یک بیانیه سیاسی بود.

مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران نیز در واکنش به صحبت‌های باقری گفت: اصلا باید آقای زاکانی شهردار تهران در صحن شورا حضور و پاسخ بدهد.

در ادامه درگیری بین سروری؛ نایب‌رئیس شورای شهر تهران و مهدی اقراریان؛ عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران درگیری لفظی ایجاد شد و در ادامه با وساطت حبیب کاشانی غائله ختم به خیر شد.

وی گفت: شهرداران مناطق در ساختار سازمانی به انجام ماموریت‌های پرتعداد ملزم شده‌اند و در سال جاری نیز با توجه به بودجه مصوب شورای شهر تهران مشغله و وظایف زیادی برای آن‌ها پیش‌بینی شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: شهرداران مناطق رکن ارتباط با مردم در محلات و مناطق هستند و در کنار این موارد باید پاسخگوی شورا باشند و اتفاق روز گذشته در کلان یک لجبازی بوده است و بس!

باقری ادامه داد: در طی این مدت از عمر مدیریت شهری بار‌ها و بار‌ها اعضای شورای شهر تهران بازدید‌هایی را از مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها داشته‌اند، اما هیچ مشکلی وجود نداشته همانطور که گفته شد اتفاق روز گذشته یک لجبازی بوده است.

در ادامه جلسه، ناصر امانی در انتقاد به صحبت‌های باقری معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران گفت: بنده نیز دوبار به منطقه ۱۷ رفتم و آقای سیفی شهردار منطقه حضور نداشته است.

مهدی اقراریان نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: این موارد عنوان شده از سوی آقای باقری دروغ است. همانطور که گفته شد باید آقای زاکانی در صحن شورا حاضر و پاسخگو باشد.

مجید باقری؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران نیز در ادامه جلسه به صحبت‌های خود ادامه داد و گفت: زمان شلوغ‌کاری گذشته است و در واقع اینگونه بازدید‌ها از یک هفته قبل با شهرداران مناطق هماهنگی‌ها انجام می‌شود و همانطور که گفته شد در این مدت نیز مشکلی وجود نداشته است.

علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران نیز با توجه به متشنج شدن فضای شورا در پشت تریبون قرار گرفت و گفت: جلسه رئیس دارد و رئیس آن آقای چمران است.

باقری؛ معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران در ادامه گفت: در ارتباط با دیدار آقای شربیانی با مردم منطقه ۱۷ در ساختمان شهرداری منطقه ۱۷ شهردار منطقه خواهش کرد که زمان ملاقات را به روز دیگری موکول کنند، اما این اتفاق نیفتاد و آقای شربیانی روز گذشته در منطقه ۱۷ حضور پیدا کرد.

وی گفت: ما در شهرداری بنایمان بر اساس قانون و احترام متقابل است و در این مدت نیز رفتار خارج از عرف و شنیعی با اعضای شورای شهر تهران نشده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهرانبا طرح این پرسش که چرا آقای شربیانی با حضور در شهرداری منطقه ۱۷، رئیس اداره شهرسازی معزول شده را مجددا مشغول به کار می‌کند، گفت: شهردار منطقه ۱۷ رئیس اداره شهرسازی خود را پیش از این عزل کرده بود، اما آقای شربیانی در اقدامی مجددا این رئیس را مجددا مشغول به کار کرده است آیا این دخالت آشکار در کار اجرا نیست؟

باقری ادامه داد: روز گذشته تنها یک مورد استثنا بوده و قاعده کاری ما در شهرداری نبوده است و اینکه عنوان می‌شود شهرداری تهران نظارت‌گریز است به هیچ عنوان صحت ندارد.

وی ادامه داد: مناطق در راستای وظایف نظارتی شورا توجیه هستند، البته بنا نیست هر زمانی که دوستان بخواهند در مناطق حضور پیدا کنند شهرداران نیز حضور داشته باشند و نیاز به هماهنگی در این بخش وجود دارد چرا که آن‌ها نیز بنا به وظایف و ماموریت‌ها باید به کار‌های خود برسند.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا شهرداری تهران با اشاره به بیانیه سیاسی شربیانی گفت: لازم نبود که چنین بیانیه‌ای امروز در صحن شورا خوانده شود.

لینک کوتاه کپی لینک

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

طرح نور؛ فاز اول لایحه عفاف و حجاب است؟ هشدار درباره سیاسی شدن موضوع حجاب