«Neste»؛ تامین‌کننده سوخت خطوط هوایی سنگاپور


«Neste»؛ تامین‌کننده سوخت خطوط هوایی سنگاپور

روز گذشته (۶ می) رویترز گزارش داد خطوط هوایی سنگاپور (SIAL.SI) با خرید یک‌هزار تن (تقریبا ۷۵هزار گالن) سوخت پایدار هوانوردی (SAF) از تامین‌کننده تخصصی Neste موافقت کرده است.

براساس توافق‌نامه جدید (SIA) هزار تن سوخت پایدار هوانوردی از پالایشگاه NESTE.HE تامین خواهد شد. اولین عرضه سوخت نست روز دوشنبه هفته آینده در فرودگاه چانگی خواهد بود.

براساس این توافق‌نامه، شرکت Neste در فنلاند، سوخت پایدار هوانوردی (SAF) را که صد درصد از ضایعات تجدیدپذیر و مواد خام باقیمانده تولید شده است، با سوخت معمولی ترکیب می‌کند.

این پالایشگاه SAF ترکیبی را در سه‌ماهه دوم و سپس در سه‌ماهه چهارم به سیستم هیدرانت سوخت فرودگاه چانگی تحویل خواهد داد. پالایشگاه Neste سنگاپور بزرگ‌ترین مرکز تولید سوخت جت ساخته‌شده از مواد زائد در جهان است و ظرفیت تولید سالانه SAF تا یک میلیون تن را دارد.

لی ون‌فن، مدیر ارشد سوخت پایدار این شرکت هواپیمایی گفت: «توافق با Neste نقطه عطف مهمی در این صنعت است. چشم‌انداز سفر گروه SIA دستیابی به سهم ۵‌درصدی سوخت پایدار در صنعت هوانوردی تا سال ۲۰۳۰ است.»

در فوریه گذشته سنگاپور اعلام کرد قصد دارد از سال ۲۰۲۶ تمام پروازهای خروجی کشور را ملزم به استفاده از SAF کند، زیرا قصد دارد به پروژه صنعت هوانوردی جهانی برای تغییر سوخت و رفتن به سمت سوخت سبز می‌پیوندد.

بر اساس این طرح، سنگاپور قصد دارد تا به هدف خود یعنی اختصاص سهم یک‌درصدی SAF (سوخت‌پایدار ) تا سال ۲۰۲۶ دست یابد و این میزان را تا سال۲۰۳۰ به ۳ تا ۵ درصد برساند.

SAF؛ به‌طور منظم با سوخت جت معمولی ترکیب می‌شود و در دو بازه زمانی یعنی در سه ماهه دوم و چهارم سال ۲۰۲۴ به فرودگاه چانگی سنگاپور تحویل داده می‌شود. خطوط هوایی سنگاپور و زیرمجموعه آن Scoot اولین شرکت هواپیمایی خواهند بود که در خارج از چانگی فعالیت و تولید داخلی را از Neste دریافت می‌کنند.

لی ون‌فن با اعلام هدف اخیر گروه مبنی‌بر استفاده از SAF برای ۵درصد از کل سوخت مورد نیاز تا سال ۲۰۳۰، قرارداد Neste را یک «نقطه عطف مهم» توصیف کرد و ادامه داد: «همکاری نزدیک با شرکا و ذی‌نفعان ما، چه در سنگاپور و چه در سطح جهان، نقش مهمی در اهداف بلندمدت کربن‌زدایی ایفا می‌کند. صنعت هوانوردی پایدار تضمین خواهد کرد نسل‌های آینده همچنان از سفرهای هوایی پاک و به‌صرفه بهره‌مند خواهند شد.»

SAF در مقایسه با سوخت جت مبتنی‌بر نفت سفید سنتی می‌تواند انتشار کربن را تا ۸۰درصد کاهش دهد. بنابراین استفاده از آن برای دستیابی صنعت هوانوردی به هدف خود یعنی انتشار کربن‌صفر تا سال ۲۰۵۰ بسیار مهم است.

پالایشگاه Neste سنگاپور که اخیرا توسعه یافته است، ظرفیت تولید یک میلیون تن (تقریبا ۷۵۰میلیون گالن) SAF در سال را دارد که به گفته این شرکت، آن را به بزرگ‌ترین تاسیسات تولید SAF در جهان تبدیل می کند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...