راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟


راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

تنوع مدل‌های بازار، شما را برای خرید اسپیکر سردرگم کرده است؟ در این مطلب با راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی همراه شهر سخت افزار باشید تا ضمن ارائه نکات مهم برای خرید اسپیکر خوب، با انواع اسپیکرهای بلوتوثی و اصطلاحات مورد نیاز برای خرید اسپیکر...

تنوع مدل‌های بازار، شما را برای خرید اسپیکر سردرگم کرده است؟ در این مطلب با راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی همراه شهر سخت افزار باشید تا ضمن ارائه نکات مهم برای خرید اسپیکر خوب، با انواع اسپیکرهای بلوتوثی و اصطلاحات مورد نیاز برای خرید اسپیکر خانگی آشنا شوید.

فهرست مطالب این مقاله:

- مقدمه
- اسپیکر بلوتوثی چیست؟
- انواع اسپیکر بلوتوثی
- اصطلاحات و مشخصات فنی اسپیکرهای خانگی
- نکات مهم برای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی
- جمع‌بندی

مقدمه

اسپیکرهای بلوتوثی این روزها گزینه‌ای عالی برای کسب تجربه‌ای لذت‌بخش از موسیقی حین مسافرت، مهمانی و ورزش محسوب می‌شوند؛ اما هدف از خرید اسپیکر تنها به همین چند گزینه محدود نمی‌شود. چه دانشجو باشید و برای خوابگاه و فیلم دیدن نیاز به اسپیکر پیدا کنید، چه در خانه و برای تلویزیون یا کامپیوتر جدید خود به دنبال اسپیکر ‌بگردید یا حتی اگر بلندگوی ماشینتان خراب شده است و می‌خواهید یک اسپیکر بلوتوثی را جایگزین آن کنید، به راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی نیز احتیاج پیدا می‌کنید.

در ادامه قصد داریم نکات مهم برای خرید اسپیکر خانگی، موارد استفاده مختلف، ویژگی‌های کلیدی و اصطلاحات فنی اسپیکرهای بلوتوثی را توضیح دهیم.

شرکت داده پرداز رایانه متین علاوه بر گارانتی برخی از اسپیکرهای معتبر بازار، هر نوع خدمات پس از فروش و تعمیر اسپیکرهای مختلف را نیز برعهده می‌گیرد. در صورت نگرانی یا بروز هرگونه مشکل برای اسپیکر خود، می‌توانید به دفاتر گارانتی متین مراجعه نمایید.

اسپیکر بلوتوثی چیست؟

اسپیکر بلوتوثی یک وسیله جانبی صوتی بی‌سیم بوده و ابزار ارتباطی اصلی آن بلوتوث است. برخی از بلندگوهای بلوتوثی می‌توانند به شبکه‌های Wi-Fi یا از طریق سیم نیز به سایر دستگاه‌ها متصل شوند؛ اما جذابیت مهم این دست از محصولات همان ارتباط بی‌سیم و قابلیت حمل آن است.

اسپیکرهای بلوتوثی در همه اندازه‌ها و طرح‌ها از جمله مدل‌های با باتری قابل تعویض یا قابل شارژ و همچنین مدل‌های دیواری موجود هستند. این دستگاه‌ها جریان‌های صوتی دیجیتالی را از دستگاه میزبان و به شکل فشرده شده دریافت می‌کنند؛ سپس جریان‌های دیجیتالی صدا را بازگشایی و رمزگشایی کرده و از طریق بلندگوهای داخلی بازپخش می‌کنند.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

انواع اسپیکر بلوتوثی

شاید فکر کنید اسپیکرها تفاوت چندانی با هم ندارند و هر محصولی تهیه کنید برایتان کافی است؛ اما اشتباه نکنید! اسپیکرهای بی‌سیم کمی پیچیده‌تر از آنچه به نظر می‌رسد هستند و هدف از استفاده‌ی آن‌ها، اولین قدم در تصمیم‌گیری برای خرید خواهد بود.

در همین رابطه بخوانید:

- اسپیکر چیست؟ آشنایی با انواع بلندگو و تفاوت آن‌ها

یکی از نکات مهم در خرید اسپیکر خانگی بلوتوثی، توجه به طول عمر باتری است. برخی فکر می‌کنند هر چه اسپیکر بزرگتر باشد، شارژدهی باتری آن نیز بیشتر است؛ اما این گزاره همیشه درست نیست. ویژگی مانند پشتیبانی از نسخه جدیدتر بلوتوث می‌تواند تأثیر زیادی بر راندمان انرژی داشته باشد. این یعنی یک بلندگوی بزرگ بلوتوث 4.0 ممکن است آنقدر که انتظار دارید نسبت به یک بلندگوی متوسط با بلوتوث 5.1 شارژدهی نداشته باشد.

اسپیکر بلوتوثی ضد آب

از نظر فنی نمی‌توان گفت که یک اسپیکر کاملاً ضد آب است، چراکه با گذشت زمان و در عمق کافی، هر بلندگویی بالاخره از کار می‌افتد؛ اما برخی از مدل‌ها دوام بیشتری نسبت به سایرین دارند. این دوام معمولاً با رتبه‌بندی تحت عنوان گواهی IP نشان داده می‌شود.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

گواهی IP نشان می‌دهد که محصول مورد نظر پس از تست‌های مرتبط، استاندارد مقاومت در برابر گرد و غبار یا آب را کسب کرده است. استاندارد ضد آب رایجی که در بیشتر محصولات صوتی دیده می‌شود، گواهی IPX4 است که نشان می‌دهد تا حدی در برابر پاشش آب تضمین شده است. رتبه‌بندی‌های بالاتر از IPX7 نیز بیانگر آن هستند که تا حدودی از نفوذ آب حین غوطه‌وری جلوگیری می‌شود. همچنین اگر یک اسپیکر دارای رتبه‌بندی IP44 یا IP68 و ... باشد، یعنی علاوه‌بر آب در برابر نفوذ گرد و غبار هم مقاوم است.

اسپیکرهای ضد آب معمولاً برای استفاده در فضای باز از بهترین گزینه‌ها هستند. شاید کسی دوست داشته باشد در کنار ساحل، در پیاده‌روی و مهمانی و غیره از اسپیکر خود استفاده کند یا حتی بخواهد زیر دوش آواز بخواند! در این صورت محصولی که در برابر نفوذ آب یا گرد و غبار مقاومت داشته باشد اولویت پیدا می‌کند.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل

همانطور که گفتیم، بکارگیری ارتباط بلوتوثی باعث شده تا هر اسپیکر بلوتوثی خانگی عملاً قابل حمل نیز باشد. با این حال، برخی از مدل‌ها از طراحی قابل حمل‌تری نسبت به بقیه برخوردار هستند. برای مثال یکی از بلندگوهای بلوتوثی قابل حمل، سری JBL Clip است. این اسپیکر یک قلاب یکپارچه با بدنه در اختیار دارد و بسیاری از کاربران نظیر دوچرخه‌سوارها، می‌توانند آن را دور کیف خود ببندند.

بسیاری از اسپیکرهای قابل حمل نیز تا حدودی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند؛ زیرا شرکت‌ها انتظار دارند که کاربران این دست از محصولات، در شرایط آب و هوایی غیرقابل پیش بینی نیز از اسپیکر خود استفاده نمایند.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

علاوه بر آن، مدل‌هایی از اسپیکر بلوتوثی قابل حمل با ابعاد بزرگ نیز وجود دارد. برا مثال اسپیکرهای استوانه‌ای شکل UE BOOM که شبیه به سری JBL Flip هستند در این دسته جای می‌گیرند. این فرم فاکتور طراحی به شما تعادل خوبی از خروجی بلند و نُت‌های باس تقویت شده را ارائه می‌دهد که در عین حال ابعادی مناسب حتی برای جابجایی در ماشین و مسافرت دارد. بلندگوهای بلوتوثی با این ابعاد معمولاً در خوابگاه‌ها و آپارتمان‌ها خروجی صدای خوبی ارائه می‌کنند.

اسپیکرهای بلوتوثی قابل حمل، تعادل عالی بین اندازه جمع‌وجور و کیفیت صدای خوب دارند.

حتی اگر ابعاد و جمع‌وجور بودن اسپیکر اهمیت زیادی برای شما نداشته باشد، قابل حمل بودن هنوز هم از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال محصولی مانند Monster Solara که یک بلندگوی غول‌پیکر برای استفاده در فضای باز است، از دستگیره‌هایی روی بدنه برخوردار بوده که بدون آن نمی‌توانستید به راحتی اسپیکر را جابجا کنید.

اسپیکرهای هوشمند مجهز به Wi-Fi

این نوع از بلندگوها معمولاً به عنوان اسپیکر خانگی هوشمند با قابلیت ارتباط بلوتوثی معرفی می‌شوند. مدل‌های هوشمند اسپیکر، عملکردی متفاوت از مدل‌های بلوتوثی ساده ارائه می‌دهند و برای پخش صدای با وضوح بالا به شبکه Wi-Fi متصل می‌شوند. بلندگوهای هوشمند متصل به Wi-Fi می‌توانند کیفیت صدای بهتری نسبت به یک بلندگوی بلوتوثی ساده منتقل کرده و از پخش بدون افت کیفیت پشتیبانی کنند.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

اسپیکرهای بلوتوثی هوشمند همچنین امکان هماهنگ شدن با دستیارهای هوشمند صوتی نظیر Siri اپل، الکسا یا دستیار گوگل را در اختیار دارند. چنین قابلیتی می‌تواند برای زمانی که در حال آشپزی یا انجام کارهای خانه هستید عالی باشد. برای مثال می‌توانید سوالات خود را از دستیار صوتی پرسیده و جواب آن را از طریق اسپیکر بشنوید.

اسپیکرهای هوشمند به دلیل سخت افزار و نرم افزار اختصاصی تعبیه شده، معمولاً گران‌ترین نوع از اسپیکرهای بلوتوثی هستند. با این حال، اگر در یک خانه هوشمند زندگی می‌کنید، یک بلندگوی هوشمند نیز می‌تواند خرید خوبی باشد و ارزش هزینه کردن را دارد.

اسپیکرهای بلوتوثی مهمانی یا پارتی باکس

موسیقی می‌تواند گرما بخش یک مهمانی دوستانه یا جشن‌های خانوادگی باشد. با فکر کردن به اسپیکر مناسب برای مهمانی، احتمالاً به یاد تعداد زیادی باند و اسپیکر به هم متصل شده می‌افتید. این تصور تاحدودی درست است. یکی از راه‌های خرید اسپیکر برای جشن‌ها، تهیه چندین دستگاه از یک مدل ثابت نظیر JBL Flip 5 و همگام‌سازی آن‌ها برای رسیدن به صدای استریو و تقویت‌شده خواهد بود.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

با این حال محصولات ویژه‌ای نیز برای این قشر از کاربران در بازار تحت عنوان پارتی‌باکس موجود است. برای مثال می‌توان به اسپیکر JBL PartyBox 310 اشاره کرد.

اصطلاحات و مشخصات فنی اسپیکرهای خانگی

در دنیای فناوری، هر محصولی اصطلاحات تخصصی و مشخصات فنی خاص خود را دارد؛ اسپیکر نیز از این قاعده مستثنی نیست. شناخت درست این اصطلاحات می‌تواند کمک شایانی در خرید اسپیکر خانگی بلوتوثی مناسب با استفاده شما برساند.

پاسخ فرکانسی چیست؟

پاسخ فرکانسی یک اسپیکر بر حسب هرتز (Hz) اندازه‌گیری می‌شود و فرکانس‌هایی را که بلندگو قادر به پخش آن است نشان می‌دهد. مشخصات پاسخ فرکانسی روی جعبه‌های تقریباً هر نوع محصول صوتی اعم از هدفون، بلندگو و حتی میکروفون قید شده است. بیشتر پاسخ‌های فرکانسی در دامنه 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز متغیر است، زیرا این محدوده حد پایین و بالای حساسیت شنوایی انسان محسوب می‌شود.

عدد اول به شما می‌گوید که اسپیکر تا چه اندازه عمق باس دارد، در حالی که عدد دوم نشان می‌دهد که به چه فرکانس‌های بالایی می‌تواند دستی یابد. هرچه این دامنه پاسخ فرکانسی گسترده‌تر باشد، صدای شنیده شده پویاتر و کامل‌تر خواهد بود.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

اگر به پادکست‌ها یا سایر محتواهای پردیالوگ گوش می‌دهید، اسپیکری برایتان مناسب است که فرکانس صوتی Mid-range متعادلی داشته باشد. اگر ژانرهای موسیقی باس سنگین را دوست دارید، ممکن است اسپیکرهایی با تأکید بیشتر در محدوده Bass بخواهید. البته دقت پاسخ فرکانسی به شما نمی‌گوید صدای اسپیکر چقدر بلند است.

اگر یک اسپیکر مستقل مانند مدل‌های بلوتوثی امروزی را در نظر بگیرید، معمولاً متوجه میرایی صدای ساب بیس خواهید شد. این به این معنی است که نت‌های خیلی پایین آن‌طور که باید بلند به نظر نمی‌رسند. بلندگوهای مستقل معمولاً این مشکل را دارند چراکه یک دستگاه با ابعادی کوچک و تعداد کم درایور نمی‌تواند هوا را با شدت، سرعت و به اندازه کافی برای کنترل فرکانس‌های ساب بیس فشار دهند.

اسپیکر استریو چیست؟

یک بلندگوی استریو عادی دارای سه بخش است: یک بلندگوی چپ، یک بلندگوی راست و یک تقویت کننده. قبل از اختراع صدای استریو، صدا به صورت Mono به معنای یک کانال پخش می‌شد. این بدان معنی است که شما می‌توانید یک بلندگو داشته باشید که تمام صدا را پخش کند؛ این امر موجب می‌شد عمق و هیجان موسیقی از دست برود.

با استریو، بسته به داده‌های کدگذاری شده در آهنگ، صدا بین بلندگوهای چپ و راست تقسیم می‌شود. بیشتر آهنگ‌های موسیقی به صورت استریو میکس می‌شوند، به این معنی که بخش‌های مختلف آهنگ (مانند آواز، تار، سازهای کوبه‌ای) از کانال چپ یا راست می‌آیند. توانایی درک تفاوت شنوایی بین سمت چپ و راست باعث ایجاد صدای استریو می‌شود. رسیدن به چنین قابلیتی با یک جفت هدفون، بسیار ساده‌تر از یک بلندگوی بلوتوثی است.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

برای تجربه صدای استریو به بیش از یک درایور نیاز دارید که یافتن آن در بلندگوهای بلوتوثی اقتصادی امری دشوار است. علاوه بر این، درایورها باید به اندازه کافی از هم فاصله داشته باشند تا مغز شما واقعاً بتواند تفاوت در صدای چپ و راست را درک کند. این در حالی است که حتی اگر یک بلندگوی بلوتوث دو درایور داشته باشد، اندازه خود اسپیکر برای تولید صدای استریو واقعی بسیار کوچک است.

برای رفع این مشکل، بسیاری از شرکت‌ها به شما این امکان را می دهند که چندین بلندگو را برای پخش استریو به هم متصل کنید. این بدان معنی است که شما باید برنامه مربوطه شرکت را دانلود کنید، که ممکن است برای همه جذاب نباشد.

کدک (Codec)های بلوتوثی چه هستند؟

کدک بلوتوث یک فرمت نرم‌افزاری است که موسیقی را فشرده و سپس کدگذاری می‌کند تا قبل از رمزگشایی توسط سخت‌افزاری که از همان کدک پشتیبانی می‌کند، به راحتی بین دستگاه‌های دیجیتال منتقل شود.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

فشرده‌سازی حجم فایل را کاهش می‌دهد (به این معنی که در حین انجام این کار برخی اطلاعات را از دست می‌دهد)، زیرا هرچه اطلاعات کمتری منتقل شود، اندازه فایل کوچک‌تر می‌شود. فشرده‌سازی همچنین می‌تواند برای کاهش تأخیرهای کدگذاری صوتی و به حداقل رساندن مشکلات تأخیر استفاده شود.

کدک بلوتوث با نسخه بلوتوثی مانند v5.0 یا v4.0 تفاوت دارد.

هنگامی که یک فایل موسیقی فشرده می‌شود و به صورت بی‌سیم از طریق یک کدک بلوتوث بین دستگاه‌های بلوتوثی ارسال می‌شود، تقریباً همیشه برخی از جزئیات آهنگ برای همیشه در این فرآیند از بین می‌رود؛ امری که به درجات مختلف و بسته به توانایی کدک وابسته است. در واقع، همه کدک‌ها عملکرد یکسانی ندارند.

کدک‌های بلوتوث با کیفیت بالا از نرخ پخش بالاتری پشتیبانی می‌کنند که کیفیت صدای بهتری را به همراه دارد. همه بلندگوهای بلوتوث از کدک‌های مشابهی پشتیبانی نمی‌کنند، اما می‌توان گفت امروزه هر اسپیکری از کدک SBC پشتیبانی می‌کند. کدک بلوتوث SBC پایه‌ترین کدک بلوتوث بوده، اما از زمان پیدایش تاکنون راه زیادی را پیموده است. این کدک چندان مصرف شارژ بالایی ندارد و رمزگشایی اطلاعات آن تقریباً برای همه دستگاه‌های بلوتوثی آسان است.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

اگر گوشی هوشمند اندرویدی بالا رده‌ای در اختیار دارید، برای تجربه پخش بلوتوثی موسیقی با کیفیت بالا، بهتر است یک اسپیکر با پشتیبانی از کدک aptX انتخاب کنید. اندروید همچنین از کدک AAC پشتیبانی می‌کند، اما عملکرد آن بسته به سخت‌افزار گوشی شما متفاوت خواهد بود. برای صاحبان گوشی آیفون نیز تنها گزینه برای صدای بلوتوث با کیفیت بالا در اسپیکرها، کدک AAC است و این گوشی‌ها از aptX پشتیبانی نمی‌کنند.

حساسیت (dB) صدای اسپیکر به چه معناست؟

درجه حساسیت یک بلندگو به شما می‌گوید که تا چه اندازه در تبدیل توان مصرفی به صدای خروجی کارآمد است. هرچه این عدد بیشتر باشد، با توان ورودی کمتر، حجم صدای بیشتری دریافت خواهید کرد. این مشخصه از آزمایشی بدست آمده است که در آن اسپیکر با یک وات توان روشن می‌شود و بلندی صدای آن بر حسب دسی‌بل (dB) توسط میکروفونی که در فاصله یک متری قرار دارد ضبط می‌گردد.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

یک حساب سرانگشتی می‌گوید هرچه این عدد بیشتر باشد، بهتر است. فرض کنید دو بلندگوی بلوتوثی را با هم مقایسه می‌کنید. یکی دارای حساسیت 89 dB و دیگری دارای حساسیت 92 dB است. اسپیکر 92 دسی بل برای ارائه حجم صدایی برابر با 89 دسی بل به نصف توان ورودی نیاز دارد.

نکات مهم برای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی

جدای از انواع مدل‌های اسپیکر و مشخصات فنی این دست از محصولات، در این بخش به سراغ نکات و ویژگی‌های مهمی می‌رویم که پیش از خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

اگر حوصله شارژ کردن ندارید، دنبال شارژدهی طولانی باشید

شارژدهی باتری برای اکثر اسپیکرهای بلوتوثی امروزی حدود شش تا 12 ساعت است، در حالی که برخی از آن‌ها تا 24 ساعت نیز دوام می‌آورند. توصیه می‌شود مدلی که انتخاب می‌کنید حداقل 12 ساعت شارژدهی مداوم را ارائه دهد؛ به خصوص به این دلیل که زمان‌های گفته شده ممکن است تقریب رو به بالا باشد و در صورت افزایش ولوم صدا، این مقادیر کاهش یابد.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

شارژدهی باتری اسپیکر بلوتوثی بسته به مدل انتخابی شما بسیار متفاوت است. یک ایده کلی این است که هر چه بلندگو بزرگتر باشد، عمر باتری آن نیز بیشتر است. اما این دیدگاه همیشه هم درست نیست؛ چراکه از طرفی باید ویژگی‌های خاصی را در نظر بگیرید که می‌تواند به سرعت شارژ باتری را تخلیه کند.

برای مثال، باتری مدل JBL Clip 3 بیشتر از JBL Pulse 3 که بسیار بزرگتر از آن است دوام می‌آورد. Pulse 3 باید انرژی کافی برای ایجاد فشار هوا که قادر به حرکت رادیاتورهای پسیو است را از باتری دریافت کند. از سوی دیگر، Clip 3 فقط نیاز به تأمین انرژی یک درایور 40 میلی‌متری خواهد داشت. در نتیجه، حجم صدا و کار بین این دو اسپیکر کاملاً متفاوت است.

اسپیکر با نسخه بلوتوث جدیدتر بگیرید

این روزها اکثر اسپیکرهای بلوتوثی از نسخه 5 یا حتی بالاتر استفاده می‌کنند یا برخی مدل‌ها نسخه قدیمی‌تر 4.2 را در اختیار دارند. هرچند که ممکن است میان صدای خروجی این دو نسخه از اسپیکرهای بلوتوثی تفاوت زیادی به نظر نرسد، اما انتخاب بلوتوث 5 به بالا می‌تواند جذابیت انتخاب یک مدل را بیشتر کند.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

نکته مهم اینجاست که برد بی‌سیم بلوتوث نسخه 5.0 چهار برابر بلوتوث نسخه 4.0 است و به حداکثر 120 متر می‌رسد. نسخه 4.2 حداکثر در حدود 30 متر برد اتصال دارد. همچنین شایان ذکر است که بلوتوث v5.0 سریعتر از نسخه 4 است. بلوتوث 5 سرعتی معادل 2 مگابیت در ثانیه دارد و با تعداد زیادی از دستگاه‌های خانگی هوشمند نیز سازگار است؛ در حالی که نسخه 4.1 به حداکثر سرعت 1 مگابیت در ثانیه می‌رسد.

به اتصالات روی اسپیکر توجه کنید

لازم نیست تنها به اتصال بی‌سیم بلوتوث تکیه کنید. حضور یک پورت aux روی اسپیکر، امکان استفاده از بلندگوی بلوتوثی با قطعات قدیمی‌تر و غیر بی‌سیم مانند پخش‌کننده ضبط یا پخش سی‌دی یا شاید یک گوشی هوشمند با جک هدفون 3.5 میلی‌متری را برایتان فراهم می‌کند. حتی می‌توانید تلویزیون خود را از این طریق به اسپیکر وصل کنید.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

مورد دیگر در خصوص اتصالات، پورت USB-C است که جدیدترین درگاه شارژ و کارآمدتر از MicroUSB قدیمی محسوب می‌شود. استفاده از درگاه جدیدتر به معنای زمان کمتر شارژ و زمان بیشتری برای پخش موسیقی است. از این رو سوکت شارژ اسپیکر را بررسی کنید یا از مشخصات فنی آن به نوع درگاه پی ببرید.

به دلیل گستردگی کابل USB-C، پشتیبانی از این پورت کار شما را برای شارژ کردن اسپیکر با شارژهای مختلف آسان می‌کند.

برخی از درگاه‌های شارژ USB بلندگوی بلوتوثی همچنین می‌توانند برای شارژ دستگاه‌های دیگر استفاده شوند یا به‌عنوان ورودی صوتی در کنار یا به‌جای یک AUX-in استفاده شوند.

اسپیکر میکروفون‌دار برای پاسخ به تماس یا جلسات

هرچند که استفاده از اسپیکر شاید بهترین راه برای برقراری تماس یا شرکت در جلسات آنلاین نباشد، اما اگر قصد دارید در حین آشپزی یا انجام امور روزمره خود به راحتی جواب تلفن را هم بدهید، داشتن میکروفون روی اسپیکر گزینه خوبی است.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

البته تعداد کمی از اسپیکرهای بلوتوثی خانگی شامل میکروفون هستند. اسپیکرهای Bose SoundLink Color II و SoundLink Micro هر دو مانند بسیاری از بلندگوهای JBL دارای میکروفون هستند، در حالی که سری محبوب UE WONDERBOOM فاقد میکروفون داخل بدنه است.

امکان شخصی‌سازی و استفاده از قابلیت‌ها با نرم‌افزار اختصاصی

نظیر هدفون‌های بی‌سیم، اسپیکرها نیز معمولاً دارای نرم‌افزار اختصاصی هستند و در این بین تولیدکنندگان معتبر، امکانات گسترده‌ای برای اپلیکیشن اسپیکر بلوتوثی خود قائل می‌شوند. برنامه یک اسپیکر می‌تواند به شما اجازه دهد که دستگاه خود را به جدیدترین نسخه نرم‌افزاری بروزرسانی کنید و از تغییرات و قابلیت‌های پیشرفته‌تری بهره‌مند گردید.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

جدای از این، برخی نرم‌افزارها امکانات شخصی‌سازی گسترده‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهند که به موجب آن می‌توان تنظیمات اکولایزر صدا را تغییر داده، پروفایل اختصاص درست کرد یا یک اسپیکر بلوتوثی را به اسپیکر دیگری متصل نمود.

از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزاری اسپیکرهای مطرح، می‌توان به امکان پیدا کردن آن‌ها از طریق نرم‌افزار در صورت گم شدن دستگاه اشاره کرد؛ به این ترتیب که در صورت نزدیک شدن به اسپیکر، صدای بوق پخش شود.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم با ارائه راهنمای خرید اسپیکر خانگی بلوتوثی و طرح مهم‌ترین نکات برای خرید اسپیکر، به سؤالات شما پاسخ دهیم. همانطور که گفته شد، اسپیکرهای بلوتوثی خانگی انواع مختلفی دارند که ابتدا می‌بایست برحسب نوع استفاده خود، دسته‌بندی مربوطه را انتخاب نمایید.

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی ؛ نکات مهم برای خرید اسپیکر چیست؟

سپس با شناخت برخی ویژگی‌ها و مشخصات فنی اسپیکرهای بلوتوثی می‌توانید دید و مقایسه بهتری میان مدل‌های موجود در بازار داشته باشید. شناخت درست از اسپیکرهای بلوتوثی و توجه به مهم‌ترین نکات در خرید اسپیکر بلوتوثی خانگی می‌تواند در نهایت شما را به یک انتخاب درخور برساند.

شرکت داده پرداز رایانه متین علاوه بر گارانتی برخی از اسپیکرهای معتبر بازار، هر نوع خدمات پس از فروش و تعمیر اسپیکرهای مختلف را نیز برعهده می‌گیرد. در صورت نگرانی یا بروز هرگونه مشکل برای اسپیکر خود، می‌توانید به دفاتر گارانتی متین مراجعه نمایید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

دانلود موزیلا فایرفاکس بتا Firefox for Android Beta 96.0.0.5