آغاز کشت محصولات جالیزی در فسا


آغاز کشت محصولات جالیزی در فسا

مدیر جهاد کشاورزی فسا از آغاز کشت 450هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت انواع محصولات جالیزی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، محمدصادق فانی تصریح کرد: کشت محصولات جالیزی از اواخر اسفندماه در این شهرستان آغاز شده است و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

فانی ضمن اشاره به اجرای سیاستهای سازمان در راستای تغییر الگوی کشت و صرفه جویی در مصرف آب افزود : از این سطح حدود350هکتار به کشت خربزه و قریب به 100 هکتار به کشت هندوانه اختصاص می یابد که نسبت به سال گذشته حدود 15 درصد کاهش یافته است.

وی ابراز کرد: از جمله ارقام مورد کشت در این شهرستان شامل انواع ارقام داناب، راک، امامی،خاتونی،جانا و پویا خربزه و محصول هندوانه ارقام یونیژن، هد، B32، کانیون، زربذر ایرانیان و ناسکو است.

او با بیان اینکه کشت محصولات جالیزی در این شهرستان به دو روش زیر پلاستیک و فضای باز انجام می‌شود، افزود: کشت زیر پلاستیک به دلیل حفظ رطوبت، کنترل علف‌های هرز و زود رسی محصول، با توجه به هزینه بالاتری که نسبت به سایر روش‌های کشت دارد از سوی کشاورزان بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب و کنترل بهتر آفات و علف‌های هرز مزارع، کشت‌ها بصورت نشائی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی امسال از این سطح، به میزان 13هزار و تن محصول تولید شود که علاوه بر تأمین نیاز استان به سایر مناطق و استان‌های دیگر صادر شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم| ویدئویی باورنکردنی از یک سگِ پیانیست!