اگر 7470 صفحه در مرورگر فایرفاکس خود باز کنید چه می‌شود؟


اگر 7470 صفحه در مرورگر فایرفاکس خود باز کنید چه می‌شود؟

اگر می‌خواهید بدانید که باز کردن تعداد زیادی صفحه در مرورگر چه تاثیری بر عملکرد سیستم شما دارد، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در همین رابطه گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد کاربری به مدت دو سال است که مرورگر فایرفاکس خود را نبسته و بیش از 7470...

اگر می‌خواهید بدانید که باز کردن تعداد زیادی صفحه در مرورگر چه تاثیری بر عملکرد سیستم شما دارد، ادامه این مطلب را از دست ندهید. در همین رابطه گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد کاربری به مدت دو سال است که مرورگر فایرفاکس خود را نبسته و بیش از 7470 صفحه یا همان Tab درون آن باز کرده است. با وجود هزاران صفحه باز شده در مرورگر، کامپیوتر وی به صورت عادی کار می‌کند و خبری از پر شدن حافظه رم سیستم آن نیست.

بر اساس گزارش tomshardware کاربری از دو سال گذشته هر صفحه‌ای را که در مرورگر فایر فاکس خود باز کرده را نبسته است. بدین ترتیب پس از گذشت 2 سال حدود 7470 صفحه در مرورگر این کاربر باز بوده و اکنون با کرش کردن مرورگر فایرفاکس همه آنها از دست رفته است.

اگر 7470 صفحه در مرورگر فایرفاکس خود باز کنید چه می‌شود؟

بازکردن بیش از 7000 صفحه در مرورگر فایرفاکس

این کاربر با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X از پاک شدن بیش از 7000 صفحه در مرورگر خود پس از گذشت 2 سال گلایه کرده است. این در حالی است که این امر برای کاربرانی که با مشکلات مربوط به حافظه مرورگرها دست و پنجه نرم می‌کنند، داستانی ترسناک به نظر می‌آید.

البته ظاهراً این کاربر موفق شده تا بیش از 7000 صفحه باز شده خود را مجدداً بازیابی کند. وی در همین رابطه گفته که احساس می‌کنم بخشی از وجودم بازسازی شده است. این کاربر درباره نگرانی کاربران از حجم زیادی از حافظه رم که توسط فایرفاکس بلعیده می‌شود هم نیز توضیحاتی ارائه کرده است.

وی اعلام کرده که تأثیر حافظه کم است. فایل حاوی اطلاعات تب‌ها فقط حدود 70 مگابایت حجم دارد و فایرفاکس فقط در صورتی یک صفحه را در حافظه رم بارگیری می‌کند که من اخیراً آن را باز کرده باشم.

بنابراین، حتی با وجود هزاران تب باز شده در مرورگر فایرفاکس، کامپیوتر این کاربر همچنان به طور عادی کار می‌کند و تمام حافظه رم سیستم اشغال نشده است. باز بودن این همه صفحه به قابلیت‌های مدیریت حافظه فایرفاکس برمی‌گردد که در سال 2021 به این مرورگر اضافه شد.

البته مرورگرهای کروم و اج نیز از سال 2022 نیز ویژگی مشابهی با نام Sleeping Tabs را معرفی کردند اما با این حال مایکروسافت در نسخه 125 بتای مرورگر Edge این ویژگی را بهبود داده است.

موزیلا نیز اعلام کرده که قابلیت جدید سازماندهی تب‌ها را برای مدیریت آسان‌تر صدها یا هزاران صفحه باز شده به مرورگر فایرفاکس اضافه می‌کند. از طرفی نیز سازندگان Chrome و Edge در حال توسعه قابلیت‌های دیگری برای سازماندهی صفحات باز شده با استفاده از هوش مصنوعی بوده که به شما امکان می‌دهد تنها با چند کلیک Tabهای خود را بر اساس محتوای آنها گروه بندی کنید.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟