ایتالیا راه حل پایان جنگ روسیه و اوکراین را مشخص کرد


ایتالیا راه حل پایان جنگ روسیه و اوکراین را مشخص کرد

اقتصادنیوز: وزیر دفاع ایتالیا تحریم های غرب علیه مسکو را شکست خورده دانست و خواهان مذاکره با رئیس جمهوری روسیه شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از مصاحبه امروز گیدو کروستو (Guido Crosetto) با روزنامه "ایل مساجرو" (Il Messaggero) نوشت که تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه شکست خورده است و غرب باید برای پایان دادن به جنگ اوکراین برای مذاکره با ولادیمیر پوتین بیشتر تلاش کند.

به نوشته رویترز، کروستو در ادامه این مصاحبه گفت که غرب به اشتباه نفوذ اقتصادی خود را در جهان دست بالا گرفته و باور داشت که تحریم‌ هایش می‌تواند تهاجم روسیه را متوقف کند.

کروستو گفت: تنها راه حل این بحران مشارکت دادن همه طرف هاست تا ابتدا آتش بس و سپس صلح حاصل شود.

خبر مرتبط
رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد

اقتصادنیوز :مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دومین ماه سال میلادی با رشد ۳۰ درصدی مواجه شد و صادرات آلمان به ایران در این ماه ۴۶ درصد و واردات ایتالیا از ایران ۹۶ درصد رشد کرد.

وزیر دفاع ایتالیا در پاسخ به مصاحبه کننده که پوتین را نسبت به مذاکره بی میل می دانست، گفت: این دلیل خوبی است تا بیشتر تلاش کنیم. ما نباید استفاده از مسیر احتمالی دیپلماسی را هر چقدر هم که بعید باشد کنار بگذاریم.

با این حال، کروستو از تصمیم ایتالیا برای ادامه ارسال تسلیحات به اوکراین دفاع و هدف از آن را کسب "زمان و شرایط دستیابی آتش بس و صلح" عنوان کرد.

خبر مرتبط
در حمایت از مردم غزه؛ سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب در تونس اخراج شد+ فیلم

اقتصادنیوز: تونسی‌های حامی فلسطین الساندرو بروناس سفیر ایتالیا در تونس را از نمایشگاه بین‌المللی کتاب در پایتخت اخراج کرده و دولت سفیر را به حمایت از اسرائیل در جنگ با غزه متهم کردند.

کروستو در ادامه این گفت و گو گفت که اشغال کی یف، پایتخت اوکراین، به دست نیروهای روس، "ناگزیر به درگیری با کشورهای دیگر که تانک های روس را در مرزهای خود نمی پذیرند" منجر می شود.

این وزیر ایتالیایی افزود که ضد حمله تابستان پارسال اوکراین با توجه به برتری نظامی روسیه اشتباه بوده است.

کروستو گفت:"شخصاً به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین هشدار داده بودم که این عملیات محکوم به شکست است، اما حرف مرا گوش نکردند."


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تازه ترین تصاویر از محل جستجوی امدادگران برای یافتن بالگرد رئیس‌ جمهور